درمان فوری گرمازدگی با 4 شربت

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فصل تابستان به علت گرمی بیش از حد ممکن است شما را بیمار کند.
درمان فوری گرما زدگی

درمان فوری گرما زدگی به شما کمک می کند تا در بهترین حالت از تابستان خود لذت ببرید. از علائم گرمازدگی تغییر در حالت رفتار، تهوع و استفراغ، قرمزی پوست، تنفس سریع و پی در پی، ضربان قلب نامنظم و افزایش دمای بدن به بیش از ۳۹ و ۴۰ درجه سانتیگراد است. دلتامگ برای شما 4 شربت عالی برای درمان فوری گرما زدگی آماده کرده است.

شربت خاکشیر برای درمان فوری گرما زدگی

  • شربت خاکشیر و آبلیمو: ترکیب شربت آبلیمو خوشمزه به علت ذاشتن لیمو به خصوص اگر لیمو آن تازه باشد با ترکیب خاکشیر می‌توان برای رفع عطش و گرما زدگی نقش داشته باشد. این شربت خواص بسیارزیادی برای سلامتی برای بدن نیز دارد.
  • خاکشیر و شربت سکنجبین: مخلوط کردن خاکشیر با شربت سکنجبین یکی از بهترین گزینه‌ها و سالم‌ترین آن‌ها برای رفع گزمازدگی است.

درمان فوری گرما زدگی

تخم‌شربتی

تخم شربتی هیچ طعم خاصی ندارد اما اگر آن را با شربت‌های اصیل و سنتی ایرانی ترکیب کنید برای رفع عطش و گرمازدگی عالی است. شربت تخم شربتی در واقع طرز تهیه خاصی ندارد و باید آن را با شربت‌های دیگر مخلوط کرد. طعم و یا عطر خاصی نیز ندارد. اما برای گرفتن عطش بدن شما یک گزینه بسیار عالی است که می‌تواند خواص زیادی نیز برای بدن شما داشته باشد. حتی بهتر است اگر نم‌خواهید شربت خاصی میل کنید که می‌تواند حتی به علت رژیم غذایی خاص شما باشد، می‌توانید این تخم شربتی را با کمی آب مخلوط کنید و میل نمایید. اگر ورزش و یا پیاده روی می‌کنید این یک گزیمه بسیار عالی است که هم عطش و تشنگی شما را برطرف می‌کند و هم باعث می‌شود تا گرمازده نشوید.

مطلب پیشنهادی:  روستای برنجستانک، بهشتی در دل سوادکوه

درمان فوری گرما زدگی

بیدمشک

عرق بیدمشک خاصیت خنک‌کننده دارد. عرق بیدمشک دارای خاصیت خنک‌کننده طبیعی است که می‌تواند به کاهش دمای بدن در شرایط گرمازدگی کمک کند. بیدمشک نوعی آرام‌بخش است. این عرق دارای خاصیت آرام‌بخش است و می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند، که در مواردی که گرما و گرمازدگی باعث اضطراب می‌شوند، مفید است.

شربت آبلیمو

آبلیمو و شربت لیمو به عنوان یک ماده خنک کننده طبیعی بدن و ضد گرمازدگی از قدیم کاربرد داشته است. لیمو دارای طبع سرد و طعمی ترش و یا ملس است. برای تهیهاین شربت می‌توانید لیمو را با گلاب و شکر و آب و مقدار کمی یخ مخلوط کنید و آن را خوب هم بزنید. اگر کمی زعفران نیز به آن اضافه کنید تاثیر بسیار عالی بر روی بهبود حال شما خواهد داشت. زیرا زعفران شما را سرحال می‌کند.

درمان فوری گرما زدگی

 

 

تعداد کلمات مطلب: 407

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

با نوشیدن آب سرد کالری بسوزانید و لاغر شوید

هیچ مدرکی مبنی بر مضر بودن نوشیدن آب سرد برای سلامتی وجود ندارد. هم آب سرد و هم آب هم‌دمای…