معرفی 6 گیاه با عنوان بادوام‌ترین گیاه آپارتمانی

0
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
باداوم ترین گیاه آپارتمانی می‌تواند به افرادی که وقت زیادی برای نگهداری از گیاهان ندارند یک شانس دوباره برای آشتی با طبیعت بدهد.
باداوم ترین گیاه آپارتمانی

بادوام‌ترین گیاه آپارتمانی برای آپارتمان‌هایی که نورگیر نیستند انتخاب بسیار مناسبی است. در این روزهای سرد و بی‌روح ماشینی، زندگی‌کردن بدون طبیعت واقعاً سخت است. همچنین برای کسانی که وقت کمی دارند و نمی‌توانند به‌خوبی از پس نگهداری گیاهان برآیند، انتخاب یک گیاه آپارتمانی مقاوم انتخاب هوشمندانه‌ای است به ما اجازه دهید تا شما را با چند مورد از مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی آشنا کنیم و سپس باداوم ترین آن‌ها را به شما معرفی نماییم.

 گیاه باداوم و سخت‌جان سانسوریا

 نام دیگر گیاه سانسوریا زبان مار یا زبان مادرشوهر است. این گیاه به نور کم و غیرمستقیم برای رشد نیاز دارد و فقط کافی است هفته‌ای یکبار آن را آبیاری کنید. با وجود این همه قناعت این گیاه می‌تواند حتی تا 100 سانتی‌متر هم رشد کند. البته میزان ارتفاع این گیاه به نژاد و گونه‌اش بستگی دارد. این گیاه را می‌توان یکی از بهترین و باداوم ترین گیاهان آپارتمانی سایه‌دوست نام برد که در برابر کم‌آبی هم مقاومت می‌کند. سانسوریا گونه‌های زیادی دارد که در ذیل 4 مورد از بادوام‌ترین آن‌ها را فهرست می‌کنیم:

  •  سانسوریا ابلق
  •  سانسوریا شمشیری
  •  سانسوریا پاکوتاه
  •  سانسوریا مهتابی

 شما می‌توانید این گیاه بسیار مقاوم را در هر شرایط سختی نگه دارید؛ اما به‌خاطر داشته باشید این گیاه سمی است و نباید برگ‌های خمی آن با پوست انسان تماس پیدا کند. ما پیش‌تر مقاله‌ای درباره نگهداری سانسوریا نوشته‌ایم.

باداوم ترین گیاه آپارتمانی

 گل چتری یا شفلرا، بادوام‌ترین گیاه آپارتمانی

 گیاه چتری هم سایه‌دوست است؛ ولی میزان نور آن باید متوسط رو به زیاد باشد. البته این گیاه زیر نور مهتابی و فلورسنت هم رشد خوبی دارد. ارتفاع این گیاه تا دو متر هم می‌رسد و برای هر آبیاری باید دقت کنید که زمانی که سطح خاک آن خشک شد به گلدان آب بدهید. این گیاه برای نگهداری در محیط‌های رسمی مثل بانک و مطب هم بسیار مناسب است.

 دیفن‌باخیا

 این گیاه زیبا هم بادوام‌ترین گیاه آپارتمانی سایه‌دوست محسوب می‌شود و حتی برای رشد آن می‌توانید از نور مصنوعی استفاده کنید. جالب است بدانید در برخی از فرهنگ‌ها به این گیاه لقب عصای بی‌عقلی و برخی دیگر هم جهنم را داده‌اند. البته این گیاه بسیار سمی است، در حدی که اگر توسط کودکان یا حیوانات خورده شود ممکن است قدرت تکلم آن‌ها را برای چند روز از کار بیندازد!

 دیفن‌باخیا علاوه بر مقاومت بالایی که دارد، با برگ‌های بزرگ و پهن خود، هوای منزل شما را هم تصفیه می‌کند. نگهداری دیفن باخیا خیلی آسان است.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین مدل‌های سرامیک کف پذیرایی

 گیاه زیبای برگ‌انجیری، بادوام‌ترین گیاه آپارتمانی

 برگ‌انجیری هم با ظاهر بسیار زیبای خود باداوم ترین گیاه آپارتمانی محسوب می‌شود و برای دکوراسیون خانه از آن استفاده می‌شود. حتی نقش زیبای برگ‌های این گیاه را روی پارچه‌ها، ظروف و غیره چاپ می‌کنند. این گیاه به نور متوسط و غیرمستقیم احتیاج دارد و میزان آبیاری آن هم متوسط است. برای این که بدانید باید به گلدان آب بدهید یا خیر کافی است که به سطح خاک آن نگاه کنید، زمانی که سطح روی خاک دو یا سه سانتی‌متر خشک بود بهترین وقت آبیاری آن است. این گیاه می‌تواند تا حدود دو متر هم رشد کند.

باداوم ترین گیاه آپارتمانی

 برگ بیدی، گیاه مقاوم صورتی

 این گیاه که با لقب زبرنا هم شناخته می‌شود جزو گیاهان آپارتمانی صورتی و بادوام‌ترین گیاه آپارتمانی است. این گیاه را باید هر 4 روز یکبار آبیاری کنید و آن را در سایه قرار دهید. این گیاه را شاید بتوان بادوام‌ترین گیاه آپارتمانی دانست؛ چون هم به کم‌نوری مقاوم است و هم در برابر سرما مثل مرد ایستادگی می‌کند! این گیاه رونده است و محیط خانه شما را بسیار زیبا خواهد کرد و با کم‌ترین مراقبت بهترین زندگی را خواهد داشت. در واقع می‌توان گفت این گیاه قناعت را شیوه زندگی خود کرده است!

 بامبو، گیاه خوش‌شانسی

 بامبو که به نام گیاه خوش‌شانسی میان چینی‌ها مشهور است هم نگهداری بسیار آسانی دارد. کافی است هر دو تا چهار هفته یکبار آب گلدان آن را تعویض کنید. این گیاه سایه‌دوست زیبایی زیادی دارد و با نور خیلی کم هم به‌راحتی زندگی می‌کند. فقط هنگام تعویض آب گلدان باید حواستان باشد که دمای آب تعویضی باید با دمای آب قبلی که در گلدان هست یکی باشد؛ زیرا با گرم و سردشدن آب به گیاه استرس وارد می‌شود و حتی ممکن است گیاه با شما قهر کند!

 سخن آخر

 انتخاب بادوام‌ترین گیاه آپارتمانی میان این گیاهان آپارتمانی که معرفی کردیم کمی سخت است. شاید بتوان گفت برگ بیدی، سانسوریا و گیاه دیفن باخیا بادوام‌ترین و جان‌سخت‌ترین گیاهان آپارتمانی هستند. نظر شما در این مورد چیست؟ شما در میان این گیاهان به کدام یک از آن‌ها علاقه دارید؟

تعداد کلمات مطلب: 731

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …