طرز تهیه سوپ شیر مجلسی و 3 علت بریدن شیر

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای تهیه یک سوپ شیر خوشمزه و رستورانی، تنها کافی است به روشی که در ادامه گفته می‌شود عمل کنید.

برای ما ایرانی‌ها درست کردن پیش‌غذا و یا دسر در مهمانی‌های خود بسیار مهم است؛ مهم‌ترین پیش غذا می‌تواند درست کردن یک سوپ خوشمزه باشد؛ سوپ شیر جزو آن دسته از پیش‌غذاهایی است که به دلیل طعم خامه‌ای آن مورد توجه بسیاری قرار می‌گیرد به گونه‌ای که به عنوان یک پیش‌غذای بین‌المللی نیز شناخته می‌شود؛ برای طرز تهیه سوپ شیر مجلسی و رستورانی، از روش‌های متفاوتی مانند طرز تهیه سوپ شیر و خامه، سوپ شیر و قارچ و یا سوپ شیر با جو استفاده می‌شود؛ اما ما در این مطلب از دلتامگ قصد داریم یکی از بهترین مدل آن را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم در طرز تهیه سوپ شیر

  • شیر                                         نیم لیتر
  • قارچ                                         ۲۵۰ گرم
  • سینه مرغ                                  نصف یک سینه کامل
  • جو پرک                                     ۱۰۰ گرم
  • هویج                                        ۱ عدد متوسط
  • خانه                                          1 عدد
  • پیاز                                           ۱ عدد متوسط
  • آبلیمو                                        ۱ قاشق غذاخوری
  • جعفری                                     ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه                        به اندازه کافی
  • روغن و زردچوبه                           به اندازه کافی

طرز تهیه سوپ شیر

بهترین روش پخت سوپ شیر

راز خوشمزه شدن سوپ شیر مجلسی، پخت این سوپ با حرارت ملایم است تا به آرامی پخته و غلیظ شود؛ مورد بعدی اضافه کردن به موقع آبلیمو به سوپ است؛ لازم به ذکر است که آبلیمو را هنگام جوشیدن شیر به آن اضافه نکنید؛ چرا که باعث بریده شدن شیر می‌شود.

مرحله اول

در ابتدا لازم است گوشت مرغ را به همراه پیاز و زردچوبه و نمک درون قابلمه ریخته و به آن 4 لیوان آب اضافه کنید؛ سپس قابلمه را روی حرارت بگذارید تا آب به جوش آید؛ وقتی که آب مرغ تقریبا به نصف رسید و گوشت مرغ پخت، گوشت را خارج کرده و آب مرغ را صاف کنید و درون ظرف بریزید.

مرحله دوم

گوشت‌ها را بعد از خنک شدن به سلیقه خود به صورت نگینی خرد یا ریش‌ریش کنید؛ سپس هویج را رنده کنید یا اگر می‌خواهید آن را نگینی خرد کنید باید برش‌های شما بسیار نازک باشد تا در حین پخت به خوبی نرم شود.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه کباب کوبیده مرغ برای 10 نفر نرم و آبدار

طرز تهیه سوپ شیر مجلسی

مرحله سوم

رط این مرحله از طرز تهیه سوپ شیر مجلسی، آب مرغ را درون قابلمه بریزید و هویج و جوپرک‌ها را به آن اضافه کنید؛ لازم به ذکر است که جوپرک به سرعت ته می‌گیرد؛ بنابراین باید حرارت قابلمه کم باشد و هر چند دقیقه یکبار آن را هم بزنید.

مرحله چهارم در طرز تهیه سوپ شیر

در این مرحله از آموزش سوپ شیر و قارچ بعد از لعاب انداختن جوپرک، شیر را به همراه مرغ خرد شده به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید مواد حدود ۳۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزد تا طعم شیر به خرد مواد برود.

مرحله پنجم

در این مرحله از تهیه سوپ شیر مجلسی، قارچ‌ها را به صورت ورقه‌های نازک خرد کنید و درون تابه ریخته اجازه دهید با روغن کمی سرخ شود تا آب درون قارچ تبخیر شود؛ اگر دوست دارید قارچ‌ها ظاهر سفید خود را حفظ کنند، می‌توانید در این مرحله آبلیمو را اضافه کنید.

طرز تهیه سوپ شیر

مرحله پایانی طرز تهیه سوپ شیر

بعد از آنکه پخت قارچ‌ها به پایان رسید، آن را به سوپ اضافه کنید و در این مرحله نمک و فلفل آن را اندازه کنید؛ سپس اجازه دهید سوپ به مدت 30 تا 40 دقیقه با حرارت ملایم بپزد تا به خوبی جا بیفتد و غلیظ شود؛ در نهایت زیر شعله را خاموش کنید و خامه را به قابلمه اضافه کرده و اجازه دهید تا گرمای سوپ خامه را حل کند؛ سوپ شیر شما آماده است و می‌توانید آن را درون ظرف ریخته و با جعفری تزیین کنید؛ اگر به اینگونه مطالب علاقه دارید و می‌خواهید با انواع دسرها و پیش‌غذاها آشنا شوید، طرز تهیه سالاد سزار را مطالعه کنید.

نکات مهم در تهیه سوپ شیر با قارچ و هویج

  • اگر بعد از پخت، سوپ شیر ما سفت شد به دلیل آن است که سوپ خیلی روی حرارت بوده؛ برای حل این مشکل می‌توانید مقداری شیر به آن اضافه کنید؛ توجه داشته باشید که شیر را به خوبی ترکیب کنید تا مزه آن به خرد سوپ برود و اگر مقدار نمک و فلفل آن کم بود، مجدد به آن نمک و فلفل بزنید.
  • اگر می‌خواهید سوپ شیر شما خامه‌ای و لطیف شود، به هیچ عنوان خامه را حذف نکنید؛ می‌توانید خامه را در آخر به سوپ اضافه کنید یا اینکه در ظرفی ریخته و سر میز سرو کنید.
  • اگر سوپ شیر برید چه کنیم؟ اگر در پخت سوپ با این مشکل مواجه بودید، برای جلوگیری از این مشکل لازم است چند نکته را رعایت کنید؛ برای مثال دمای شیر خیلی مهم است و به هیچ عنوان آن را به صورت سرد به سوپ داغ اضافه نکنید و اجازه دهید شیر به دمای محیط برسد یا آن را ولرم استفاده کنید.

تعداد کلمات مطلب: 953

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مربای فلفل خوشمزه و متفاوت

مربای فلفل یکی از مرباهای خاص و متفاوت است که ترکیبی جذاب از طعم‌های شیرین و تند را ارائه …