طرز تهیه کوفته سیخی، متفاوت‌ترین کوفته‌ای که باید امتحان کنید

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر کوفته‌های متفاوتی را امتحان کرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این مدل کوفته را درست کرده و از طعم متفاوت آن لذت ببرید.

همه ما معمولا یکبار کوفته را درست کرده و یا در مهمانی دیگران آن را تست کرده‌ایم؛ روش‌های مختلفی برای تهیه کوفته وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها تهیه طرز تهیه کوفته تبریزی یا کوفته برنجی است؛ اما امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه کوفته سیخی را به شما آموزش دهیم تا با تهیه آن در مهمانی‌های خود بدرخشید.

مواد لازم برای طرز تهیه کوفته سیخی

  • گوشت گوساله               ۳۰۰ گرم
  • پیاز                               ۱ عدد
  • تخم مرغ                        ۱ عدد
  • آرد سوخاری                    نصف پیمانه
  • نمک و فلفل سیاه            به مقدار لازم
  • زیره                               به مقدار لازم
  • خمیر هزار لایه                به مقدار لازم

مواد لازم برای چاشنی

  • ماست                           به مقدار لازم
  • نمک و آویشن                 به مقدار لازم
  • سیر ( اختیاری)               ۱ حبه

مواد لازم برای سس کوفته

  • گوجه فرنگی                     ۴ عدد
  • کره                                 ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه            به مقدار لازم

طرز تهیه کوفته گوشت

طرز تهیه کوفته سیخی

کوفته جزو یکی از غذاهای سنتی ایران و کشورهای اطراف است که طرفداران بسیاری دارد؛ هر کشور دستور متفاوتی برای تهیه کوفته دارد؛ برای مثال در ترکیه یک مدل کوفته را با استفاده از بلغور گندم وگوشت چرخ‌کرده درست می‌کنند؛ اما در ادامه طرز تهیه کوفته ساده را به شما آموزش می‌دهیم که به راحتی آماده می‌شود و ظاهر بسیار زیبایی دارد.

مرحله اول

در ابتدا لازم است مواد کوفته را آماده کنید؛ برای این منظور مقداری گوشت گوساله را چرخ کنید و کنار بگذارید؛ سپس یک پیاز متوسط را پوست گرفته و رنده ریز کنید.

مرحله دوم طرز تهیه کوفته

در این مرحله آب پیازها را به خوبی بگیرید و با پوشت مخلوط کنید؛ سپس یک تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید و ورز دهید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود؛ وقتی مواد به خوبی ترکیب شد، آرد سوخاری را به آن اضافه کنید تا بافت کوفته منسجم شود.

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه کوفته ساده، ادویه‌ها را به آن اضافه و ترکیب کنید؛ مواد را ورز دهید تا عطر ادویه‌ها خارج شود و بافت یکدستی به دست آید؛ سپس روی ظرف را با نایلون بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال استراحت دهید تا مواد به خوبی طعم‎‌دار شود.

مطلب پیشنهادی:  حمص لبنانی را متفاوت درست کن

مرحله چهارم طرز تهیه کوفته گوشت

در این فاصله روی یک سطح صاف، خمیر یوفکا را پهن کنید و با استفاده از وردنه روی آن بکشید تا خمیر باز شود؛ سپس با یک چاقو تیز، خمیر را به صورت نوارهای بلند با عرض 3 یا 4 سانتی‌متر برش بزنید.

طرز تهیه کوفته ساده

مرحله ششم

بعد از آماده کردن خمیر، مایه کوفته را از یخچال درآورده و دوباره ورز دهید و به اندازه یک گردو از آن بردارید؛ سپس کوفته را روی خمیر یوفکا قرار داده و رول کنید؛ سپس کوفته‌های آماده شده را از انتهای خمیر به سیخ بکشید به طوری که ابتدا و انتهای آن از هم باز نشود؛ همه کوفته‌ها را به همین شکل آماده کنید.

مرحله هفتم طرز تهیه کوفته با خمیر یوفکا

بعد از اینکه همه کوفته‌ها را آماده کردید، آن‌ها را درون سینی فر قرار دهید؛ سپس در یک ظرف مناسب، مقداری کرده را به روش بنماری ذوب کنید و با یک فرچه روی کوفته‌ها بمالید و بعد سینی را درون فر از قبل گرم شده با دمای 190 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا کوفته‌ها آماده شود.

 

طرز تهیه کوفته ساده

مرحله هشتم

در این مرحله از طرز تهیه کوفته ساده لازم است که سس روی کوفته را آماده کنید؛ برای این منظور گوجه‌ها را پوست گرفته و رنده کنید؛ سپس یک تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری کره داخل آن بیندازید؛ وقتی که کره آب شد گوجه‌ها را به آن اضافه کرده و اجازه دهید آب گوجه تبخیر شود.

مرحله پایانی طرز تهیه کوفته سیخی

بعد از آنکه آب گوجه‌ها تبخیر شد، ادویه‌های لازم را به آن بزنید و اجازه دهید عطر ادویه‌ها خارج شود؛ در این فاصله نیز کوفته‌های آماده شده را از فر دربیاورید و از مخلوط سس روی کوفته‌ها بریزید اجازه دهید تا طعم و عطر آن کاملاً به خورد کوفته‌ها برود؛ بعد از آن کوفته‌ها را داخل ظرف مناسب بچینید، کوفته‌ها را می‌توانید از سیخ چوبی بیرون بیاورید و یا با سیخ داخل ظرف بچینید؛ اکنون کوفته‌های متفاوت شما آماده است و به همراه ماست می‌توانید آن را سرو کنید.

تعداد کلمات مطلب: 809

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مربای فلفل خوشمزه و متفاوت

مربای فلفل یکی از مرباهای خاص و متفاوت است که ترکیبی جذاب از طعم‌های شیرین و تند را ارائه …