انواع سبزی ترشی های مختلف را بشناسید!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد دارید ترشی‎‌ها متنوع درست کنید و نمی‌دانید از چه نوع سبزی برای هر ترشی استفاده کنید، این مطلب را از دست ندهید.
سبزی ترشیی

یکی از کارهایی که بسیاری از خانم‌ها در فصل تابستان به آن علاقه دارند، درست کردن انواع ترشی است؛ اما برای درست کردن ترشی با طعم فوق‌العاده، سبزی نقش بسیار مهمی دارد و نیاز است تا با انواع سبزی ترشی آشنا باشید تا بتوانید از سبزی مناسب، برای هر ترشی استفاده کنید؛ چرا که هر سبزی طعمی خاص به ترشی می‌دهد؛ در نتیجه ممکن است از سبزی که برای ترشی لیته استفاده می‌کنید، اگر برای ترشی شور استفاده کنید طعم آن را کاملا خراب کند؛ اگر به این گونه مطالب علاقه دارید تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

سبزی ترشی هفت بیجار

ترشی هفت بیجار یا ترشی مخلوط، جزو یکی از ترشی‌های محبوب در میان افراد است که معمولا با ذائقه افراد هماهنگ است؛ برای تهیه این ترشی از گل‌کلم، بادمجان، لوبیاسبز، سیر، خیار و هویج است؛ بهترین سبزی برای ترشی هفت بیجار، پونه، نعناع و ریحان است.

سبزی تزشی هفت بیجار

سبزی ترشی نازخاتون

اگر به شمال سفر کرده باشید حتما تجربه خوردن ترشی نازخاتون را دارید؛ برای تهیه این ترشی به بادمجان، آبغوره، سیر و سبزی‌های مخصوص نیاز دارید؛ بهترین سبزی برای طرز تهیه نازخاتون مازندرانی، ریحان، ترخون، نعنا و پیازچه، جعفری و گشنیز است.

ترشی لیته بادمجان

طرز تهیه ترشی لیته بادمجان بسیار ساده است و در کشورهای خاورمیانه با دستورهای مختلفی آماده می‌شود؛ انتخاب مواد برای این ترشی کاملا سلیقه‌ای است؛ اما به طور معمول از بادمجان، سیر، هویج، فلفل دلمه و فلفل تند استفاده می‌شود؛ معمولا برای ترشی لیته بادمجان کبابی، از سبزی‌هایی چون نعناع، ترخون، ریحان، گشنیز، جعفری و مرزه استفاده می‌شود.

سبزی ترشی لیته

ترشی پیاز

ترشی پیاز یکی از چاشنی‌های خوشمزه در کنار غذاهای ایرانی است که در آن از پیازهای کوچک، شکر، نمک و سبزی ترشی چون نعنا خشک استفاده می‌شود؛ هنگام تهیه این ترشی برای زیبایی بیشتر در طرز تهیه پیاز ترشی قرمز، می‌توانید از سرکه قرمز استفاده کنید تا در نهایت پیازهای شما رنگ قرمزتری داشته باشد.

سبزی ترشی شور

ترشی شور یا ترشی گل‌کلم، یکی از محبوب‌ترین ترشی‌هایی است که بسیاری از ایرانی‌ها به آن علقه دارند و به دلیل سرکه بسیار کمی که در آن استفاده می‌شود؛ در هنگام سرماخوردگی‌ هم می‌توان از آن استفاده کرد؛ برای تهیه ترشی گل کلم و هویج بهتر است از سبزی‌هایی مانند کرفس، شوید، جعفری، مرزه و ترخون استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  گرفتن تلخی بادمجان با چند روش ساده

انواع سبزی ترشی

ترشی فلفل تند

برای تههی ترشی فلفل روش‌های مختلفی وجود دارد؛ اما برای تهیه این ترشی در نظر داشته باشید که حتما یک الی دو بار فلفل‌ها را جوشانده و آب آن را دور بریزید تا تلخی مواد به طور کامل از بین برود؛ سپس برای عطر و طعم بهتر آن، می‌توانید در تهیه این ترشی از برگ بو استفاده کنید.

سبزی ترشی قارچ

ترشی قارچ جزو یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌هایی است که ظاهر بسیار زیبایی دارد؛ برای تهیه این ترشی به قارچ، فلفل دلمه، سرکه، نمک و سیر نیاز دارید؛ اگر می‌خواهید طعم فوق‌العاده‌ای به آن ببخشید، بهتر است که از سبزی‌های مانند ترخون و نعنا استفاده کنید و حتما آن را در ظرفی نگهداری کنید که هیچگونه هوایی وارد ظرف نشود.

سبزی ترشی قارچ

ترشی کدو سبز

ترشی کدو سبز یک ترشی متفاوت است که افراد کمی آن را درست کرده و امتحان می‌کنند؛ چرا که بسیاری از افراد بر این باورند که ترشی کدو سبز طعم خوبی ندارد؛ اما لازم به ذکر است که یکبار این ترشی بی‌نظیر را امتحان کرده و از طعم آن لذت ببرید؛ برای تهیه این ترشی به کدو سبز، سیر، سرکه و فلفل نیاز دارید و برای طعم بهتر آن می‌توانید از سبزی ترشی مانند جعفری و برگ بو استفاده کنید.

نکته مهم هنگام اضافه کردن سبزی به ترشی

در صورتی که از سبزی خرد شده در ترشی استفاده می‌کنید، بعد از شستن حتما اجازه دهید آب سبزی به طور کامل خشک شود و بعد آن را خرد کرده به ترشی اضافه کنید در غیر این صورت اگر سبزی ترشی آب داشته باشد، ترشی ما به سرعت کپک می‌زند.

تعداد کلمات مطلب: 638

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مربای فلفل خوشمزه و متفاوت

مربای فلفل یکی از مرباهای خاص و متفاوت است که ترکیبی جذاب از طعم‌های شیرین و تند را ارائه …