10 ایده جذاب برای طراحی باغ ویلای سنتی

0
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طراحی باغ ویلای سنتی می‌تواند کمی شما را از فضای خشک ومدرن امروزی نجات دهد و به خصوص برای علاقه‌مندان به دکوراسیون سنتی ایرانی جذاب است. در ادامه همراهشما هستیم تا 10 ایده جذاب را در این خصوص به شما معرفی کنیم.
طراحی باغ ویلای سنتی

 آیا شما هم از تماشای نمای محوطه کلاسیک و مدرن ویلای خود خسته شده‌اید؟ اگر به دنبال یک طراحی فوق‌العاده برای باغ ویلای خود هستید به‌جای درستی آمده‌اید. در ادامه این مقاله قرار است چند ایده ناب برای طراحی باغ ویلای سنتی به شما معرفی کنیم. با ما همراه شوید.

 تزیین‌های سنتی برای دکوراسیون تمام قسمت‌های منزل همیشه پرطرف‌دار بوده است و این روزها هم بیشتر از قبل به آن توجه می‌شود. به همین دلیل است که در ادامه برای شما عزیزان ایده‌هایی را آماده کرده‌ایم تا یک باغ ویلای فوق‌العاده داشته باشید.

 استفاده از نمای آجری برای طراحی جذاب باغ ویلای سنتی

 آجر همیشه در طراحی‌های داخلی و خارجی ساختمان‌های ایرانی حضور داشته است. حتی اگر در خیابان به ساختمان‌ها نگاه کنید هم در ساختمان‌های جدید و هم در قدیمی‌ها استفاده از آجرسه‌سانتی را خواهید دید. البته گفتنی است که آجرها انواع مختلفی دارند و معمولی برای طراحی باغ ویلای سنتی از آجر قفقازی و نسوز استفاده می‌کنند.

 شیشه‌های رنگی و پنجره‌های ارسی

 پنجره‌های ارسی همان پنجره‌هایی است که شیشه‌های رنگارنگ با اشکال هندسی منظم دارد. این پنجره‌ها مخصوص معماری اصیل ایرانی است و استفاده از آن هر فضایی را سنتی و زیبا می‌کند. این شیشه‌های رنگی‌رنگی زیر نور آفتاب جلوه بسیار زیبایی ایجاد می‌کنند و قطعاً شما از تماشای این جلوه لذت خواهید برد.

طراحی باغ ویلای سنتی با حوض

 یک حوض ایرانی زیبا همراه با فواره

 در حیاط سازی ایرانی همیشه استفاده از حوض رواج داشته است و شما نیز می‌توانید بنا به سلیقه خودتان برای طراحی باغ ویلای سنتی خود از حوض یا حوضچه استفاده کنید. فواره یا آب‌نمای وسط حوض هم جلوه بسیار زیبا و آرام‌بخشی دارد. همیشه یک حوض آبی با ماهی‌های قرمز کوچک برای محوطه بیرونی یک ویلای سنتی زیبا و جذاب است.

 تخت سنتی یا همان تخت‌های گره چینی

 مبل گره چینی مبل اصیل ایرانی است. تخت‌های چوبی که معمولاً در حیاط استفاده می‌شود و روی آن یک قالیچه قرمز پهن می‌کنند و دیواره‌هایی چوبی با اشکال هندسی شش‌ضلعی و یا سه‌گوش زیبا دارد نوعی مبل گره چینی است. استفاده از این تخت‌ها برای دور هم نشستن در محوطه باغ ویلای شما می‌تواند ایده بسیار جذابی باشد.

 استفاده از گلدان‌های شمعدانی قرمز

 گل شمعدانی در حیاط‌های آفتاب‌گیر به‌خوبی رشد می‌کند و نگهداری خاصی هم نیاز ندارد، از طرفی جلوه بسیار زیبایی در حیاط به‌خصوص کنار حوض ایجاد می‌کند. برای طراحی باغ ویلای سنتی خود بد نیست از چند گلدان شمعدانی هم استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  با برچسب کاشی، بدون صرف هزینه زیاد آشپزخانه خود را نو کنید

 استفاده از شلف‌های چوبی برای گلدان‌ها

 می‌توانید روی دیوارهای محوطه باغ ویلای خود از شلف‌های چوبی استفاده کنید و گلدان‌های زیبای خود مثل گل عنکبوتی و حسن‌یوسف و حتی شمعدانی را روی آن‌ها قرار دهید.

 بهارخواب یا شاه‌نشین برای طراحی باغ ویلای سنتی

 شاه‌نشین در واقع همان بهارخواب‌هایی است که در قدیم برای دورهمی‌ها و تماشای زیبایی‌های باغ استفاده می‌شده است. شما هم می‌توانید برای طراحی باغ ویلای سنتی از تراس استفاده کنید و حتی آن را با ایده‌های مدرن امروزی ترکیب کنید. اگر بخواهید فضا سنتی‌تر شود گذاشتن چند پشتی ترکمن هم در این تراس ایده جالبی است.

طراحی باغ ویلای سنتی 2

 ایده نورپردازی با کمترین هزینه

 ریسه‌های نوری بخرید و آن‌ها را به‌دور درخت‌ها بپیچید! با این کار باغ ویلای سنتی خود را با هزینه بسیار کم چراغانی کرده‌اید و جلوه خاص و متفاوتی هم به آن بخشیده‌اید.

 پرده برای ایجاد نمای سنتی

 اگر از پرده در ایجاد نمای سنتی ویلای خود استفاده کنید، لازم نیست هزینه زیادی پرداخت نمایید. استفاده از یک پارچه چهارخانه ریز صورتی و یک پرده با گل‌های ریز به‌سادگی به محوطه ویلای شما نمای سنتی جذابی می‌بخشد.

 استفاده از جعبه میوه برای ایجاد باکس گل

 همیشه لازم نیست همه چیز لاکچری و لوکس باشد! می‌توانید در جعبه‌های میوه باغچه‌های کوچکی بسازید و آن‌ها را به دیوارهای محوطه برای طراحی باغ ویلای سنتی نصب کنید.

 سخن آخر

 در این مطلب از دلتا مگ به شما ۹ ایده جذاب برای طراحی باغ ویلای سنتی دادیم. مسلماً ابتکار و خلاقیت شما در جذاب‌تر شدن باغ ویلایتان تأثیر زیادی دارد. شما هم پیشنهاد یا ایده‌ای برای طراحی محوطه ویلا دارید؟ خوشحال می‌شویم پیشنهادهای ارزشمند خودتان را در قسمت نظرات به ما بگویید.

تعداد کلمات مطلب: 666

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …