زیباترین ساختمان‌های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زیباترین ساختمان‌های جهان شاهکار معماری برترین معماران دنیا هستند که اگر با تعدادی از آن ها آشنا شوید شگفت زده خواهید شد.
زیباترین ساختمان های جهان

آیا شما زیباترین ساختمان‌های جهان را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید این ساختمان‌ها که شاهکارهای معماری محسوب می‌شوند در کدام کشورها قرار دارند؟ با ما همراه باشید تا در این نوشتار شما را با این ساختمان‌های زیبا آشنا کنیم و به شما بگوییم چه جاذبه‌هایی در این ساختمان‌ها برای مردم وجود دارد.

معماری هنر زیبایی است که  می‌تواند نقطه اوج هوش هنری انسان را برای آیندگان خود در معرض نمایش بگذارد. به عنوان مثال ساختمان‌ها و مجسمه‌های تاریخی پس از سال‌ها شکوه و عظمت خود را حفظ کرده‌اند و این موضوع  هوش بالای معماران آن زمان را نشان می‌دهد. ساختمان‌های زیبا و هیجان‌انگیز همیشه الهام بخش انسان برای ساخت سازه‌های جدید بوده‌اند و باعث رشد صنعت گردشگری هم در کشورها می‌شوند. در ادامه تعدادی از این سازه‌های زیبا را معرفی می‌کنیم.

موزه هنر میلواکی یکی از زیباترین ساختمان‌های جهان

حتی اگر اسم این موزه هم به گوشتان نخورده باشد، مسلما عکس‌های آن را زیاد دیده‌اید. این موزه از سه ساختمان زیبا تشکیل شده است که معمارانی به نام های ایروسارین، دیوید کاهلر و سانتیاگو آن‌ها را ساخته‌اند. موزه میلواکی ۲۵ هزار اثر هنری از سرتاسر جهان را نگهداری می‌کند و بزرگ‌ترین موزه ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود. موقعیت جغرافیایی این موزه زیبا که ساختمان آن شبیه به پرنده‌ایست که برای شروع پرواز بال‌های خود را گشوده است، دقیقا روبه روی دریاچه میشیگان است.

موزه هنر میلواکی زیباترین ساختمان‌های جهان

معبد لوتوس، شاهکار هنری معمار ایرانی در دهلی نو

معبد لوتوس از زیباترین ساختمان‌های جهان محسوب می‌شود و توسط طراحی معمار ایرانی به نام فریبرز صهبا ساخته شده‌است. این ساختمان همان‌طور که از نام آن پیداست، شبیه به گل لوتوس است و معبدی برای ادیان هندو، بودا و جین به حساب می‌آید. البته درب آن برای مردم همه ادیان باز است و به عنوان نماد صلح و وحدت جهانی شناخته می‌شود. ۹ استخر زیبا هم در اطراف این ساختمان زیبا وجود دارد که در کنار نورپردازی ساختمان شب‌ها جلوه بسیار زیبایی دارد.

 

معبد لوتوس زیباترین ساختمان‌های جهان

کلیسای جامع کلن، نقطه عطف کشور آلمان

این کلیسا هم که جز زیباترین ساختمان‌های جهان به شمار می‌آید، به عنوان یک میراث فرهنگی جهانی در یونسکو شناخته می‌شود و فقط ۶۰ سال ساختن آن طول کشیده است. معماری این ساختمان گوتیک و نوگوتیک است و تا سال ۱۸۴۴ به عنوان بلند‌ترین ساختمان در جهان محسوب می‌شد. این کلیسا در شهر کلن آلمان قرار دارد و نام خود را هم از نام این شهر گرفته است.

مطلب پیشنهادی:  معرفی 4 مورد از بهترین نرم‌افزارهای دکوراسیون داخلی

 

برج پیزا، برج کج مرموز

کمتر کسی را می‌توان یافت که نام برج پیزا را نشنیده باشد. جالب است بدانید که افسانه‌های بسیار زیادی در مورد کج بودن این ساختمان وجود دارد. در این افسانه‌ها غارتگری آشفته، زیر زمین خطرناک برج، یک دیکتاتور شرمنده و اشتباهات مهندسی عامل کج بودن ساختمان دانسته شده است.

هفت زنگ جالب در پشت بام برج پیزا وجود دارد که هرکدام فقط یک نت اصلی موسیقی را تولید می‌کنند. خیلی جالب است، مگر نه؟ با این وجود، در صد سال گذشته حتی یک بار هم صدای این زنگ ها را کسی نشنیده است؛ زیرا مهندسان می‌گویند ممکن است با صدای زنگ برج بیشتر کج شود و حتی سقوط کند! این برج زیبا در شهر پیزا کشور ایتالیا قرار گرفته است و حتی به عنوان نماد اصلی این شهر به حساب می‌آید.

برج پیزا زیباترین ساختمان‌های جهان

 

خانه اپرای سیدنی، شاهکار معماری قرن ۲۰ ام

این ساختمان زیبا را معماری دانمارکی به نام یورن اوتزون طراحی کرده  و در سال ۱۹۷۳ برای استفاده عموم افتتاح شده است. معماری این ساختمان نماد سه نوع صدف به هم پیوسته است که دو تا از صدف‌های  آن سالن اجرا و یک صدف دیگر این ساختمان، سالن رستوران هستند. خانه اپرای سیدنی از سال ۲۰۰۷ در زمره ساختمان‌های میراث فرهنگی یونسکو قرار گرفته و نماد کل قاره استرالیا و اقیانوسیه محسوب می‌شود.

خانه اپرا سیدنی  زیباترین ساختمان‌های جهان

 

سخن آخر

شناختن زیباترین ساختمان‌های جهان و این که بدانید این ساختما‌ن‌ها در کدام کشور قرار گرفته‌اند خالی از لطف نیست. معماری مهم‌ترین بازتاب تکنولوژی هر عصر است و این هنر در ساختمان‌های مشهور به جا مانده از هر زمان نمود پیدا می‌کند.

در این مطلب ساختمان‌های زیبای جهان را به شما معرفی کردیم تا بیشتر با آن‌ها آشنا شوید.

تعداد کلمات مطلب: 670

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …