طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی در 3 مرحله

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن کره بادام زمینی ارگانیک و قیمت مناسب، خودتان در خانه دست به کار شوید به راحتی آن را درست کنید.
طرز تهیه کره بادام زمینی

بر خلاف تصور بسیاری از افراد که  فکر می‌کنند کره بادام زمینی چاق کننده است و آن را از برنامه غذایی خود حذف می‎‌کنند؛ لازم به ذکر است در صورتی که از این ماده غذایی به درستی استفاده شود، به دلیل فیبر بالای آن، می‌تواند مدت زمان بیشتری در طول روز شما را سیر نگه دارد و به کاهش وزن شما کمک کند؛ در نتیجه طریقه مصرف کره بادام زمینی برای لاغری بسیار مهم است و مانند هر خوراکی دیگر، در صورت زیاده روی در خوردن آن چاق می‌شوید.

از طرفی با وجود اینکه قیمت کره بادام زمینی در بازار بالا است، برای حل این مشکل خودتان می‌توانید با مشاهده طرز تهیه کره بادام زمینی، به راحتی در خانه کره ارگانیک درست کرده و از آن لذت ببرید؛ برای آشنایی با طرز تهیه کره بادام زمینی، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کره بادام زمینی خانگی

  • مغز بادام زمینی ۴۰۰ گرم
  • نمک نصف قاشق مرباخوری
  • عسل یک قاشق

طرز تهیه کره بادام زمینی

طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی

قبل از هر چیز لازم به ذکر است در صورتی که از بادام خام استفاده می‌کنید، باید آن را بو داده و بعد اقدام به تهیه کره بادام زمینی کنید.

مرحله اول

ابتدا پوست رویی بادام زمینی‌ها را جدا کرده و به همراه نصف قاشق مرباخوری نمک روی شعله ملایم گاز قرار داده و اجازه دهید  حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بادام‌ها بو داده شوند؛ توجه داشته باشید بادام به سرعت می‌سوزد و باید در این مدت به طور مداوم آن را هم بزنید.

طرز تهیه کره بدام زمینی خانگی

مرحله دوم طرز تهیه کره بادام زمینی

بعد از گذشت این مدت زمان و تیره شدن بادام‎‌ها، مهم‌ترین نکته‌ای که باید در این مرحله به آن توجه داشت این است که بادام‌ها را به همان صورت داغ درون آسیاب ریخته و پودر کنید.

مرحله پایانی تهیه کره بادام زمینی در خانه

آسیاب کردن بادام‌ها نیاز به حوصله دارد و باید چند بار آسیاب را خاموش کرده که این مرحله حدود 10 دقیقه زمان می‌برد؛ در این فاصله باید مواد را با قاشق دورگیری کنید و مجدد آسیاب را روشن کنید. در صورتی که در خانه آسیاب ندارید، می‌توانید کره گیری با چرخ گوشت را امتحان کنید. بعد از گذشت 10 دقیقه بادام زمینی‌ها به روغن می‌افتند و آماده می‌شود. در نهایت می‌توانید برای تهیه کره بادام زمینی شکلاتی، آن را با شکلات مخلوط کرده و در ظرف درب بسته به مدت یک ماه نگه‌داری کنید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه حلوای کاکائویی

خواص کره بادام زمینی

کره بادام زمینی به دلیل دارا بودن ویتامین‌های فراوان خصوصا ویتامین‌های گروه B برای سلامتی بدن بسیار مفید است و در صورتی که در خانه درست شود، فواید کره بادام زمینی بیشتر خواهد شد؛ چرا که مواد نگهدارنده ندارد؛ از مهم‌ترین خاصیت کره بادام زمینی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش وزن

یکی از مزایای طرز تهیه کره بادام زمینی، کاهش وزن است؛ بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی برای لاغری، خوردن آن در صبح ناشتا است؛ چرا که انرژی لازم برای بدن در کل روز را تامین می‌کند.

جلوگیری از بیماری قلبی

خواص کره بادام زمینی برای سلامت قلب مانند روغن زیتون است؛ در نتیجه با مصرف کره بادام زمینی بدن نیازی به تولید اسیدهای چرب اشباع ‌نشده (MUFA) و (PUFA) ندارد و همین عامل سبب می‌شود چربی خون کاهش یافته و وزن کنترل شود.

خواص کره بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی برای بدنسازی

اگر اهل ورزش هستید، یکی دیگر از مزایای طرز تهیه کره بادام زمینی در منزل، استفاده از آن هنگام ورزش است؛ کالری کره بادام زمینی در دو قاشق غذاخوری برابر با 190 کالری، ۱۶ گرم چربی، ۸ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم فیبر و ۷ گرم پروتئین است. در نتیجه اگر به بدن‌سازی علاقه دارید، این ماده مفید را در برنامه غذایی خود جای دهید.

کنترل قند خون

کره بادام زمینی حاوی مقادیر مناسبی از چربی، پروتئین و فیبر است که مقدار کمی کربوهیدرات دارد؛ به همین جهت تأثیر قابل ‌توجهی بر سطح گلوکز خون ندارد و افراد مبتلا به دیابت به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند؛ البته لازم به ذکر است در صورتی که طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی باشد می‌توانید از نبود کربوهیدرات در آن مطمئن بود؛ در غیر این صورت کره بادام زمینی آماده حاوی مواد نگهدارنده و درصدی قند است.

تعداد کلمات مطلب: 691

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. ناشناس

    10 شهریور 1402 در 1:33 ق.ظ

    با درود. باسپاس از مطلبی که زحمت کشیدید و تهیه کردید، فقط ننوشتید چه موقع عسل باید اضافه کرد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مربای فلفل خوشمزه و متفاوت

مربای فلفل یکی از مرباهای خاص و متفاوت است که ترکیبی جذاب از طعم‌های شیرین و تند را ارائه …