جدیدترین سبک چیدمان آشپزخانه عروس 1402

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید جهیزیه خود و یا یکی از نزدیکانتان را بچینید و قصد دارید زیباترین چیدمان را برای خانه انجام دهید با ما همراه باشید.
چیدمان آشپزخانه عروس

بعد از خرید جهیزیه، تزیین و چیدمان آن در خانه عروس و داماد، جزو کارهای مورد علاقه بسیاری از ما است و دوست داریم آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم. در این میان چیدمان آشپزخانه عروس از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ چرا که حجم وسایل در این قسمت از خانه زیاد است و تزیین آن باید به گونه‌ای انجام شود که در حالت کلی، ظاهر آشپزخانه شلوغ و نامرتب به نظر نیاید؛ در این مطلب از دلتامگ قصد داریم جدیدترین تزیین وسایل آشپزخانه برای عروس را به شما آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

نکات اصولی برای چیدمان آشپزخانه عروس 1402

مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای تزیین آشپزخانه عروس ایرانی به آن توجه داشت، استفاده از جدیدترین تزیینات و جلوگیری از شلوغ شدن آشپزخانه است. برای داشتن چیدمان آشپزخانه مدرن، رعایت سادگی بسیار مهم است. برای مثال استفاده انتخاب اشتباه رنگ‌ها و استفاده از وسایل پر زرق و برق، می‌تواند نتیجه عکس به همراه داشته باشد و زیبایی آشپزخانه شما را نشان ندهد. برای چیدمان اصولی لازم است که نکات زیر را به درستی انجام دهید:

اصول چیدمان آشپزخانه عروس

دسترسی آسان به وسایل هنگام چیدمان آشپزخانه عروس

دسترسی راحت به وسایل هنگام تزیین آشپزخانه عروس نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشت؛ اینگونه هنگام آشپزی و کار در آشپزخانه برای پیدا کردن وسایل، دچار مشکل نمی‌شود؛ به همین دلیل سعی کنید که هنگام چیدمان ظروف داخل کابینت، وسایلی را که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد در قسمت بالا و آن‌هایی را که کمتر مورد نیاز است، در قسمت پایینی کابینت قرار دهیم.

چیدمان یخچال عروس

مهم‌ترین قسمت چیدمان آشپزخانه عروس، تزیین یخچال و قرار دادن وسایل درون آن است. ایده‌های مختلفی برای چیدمان یخچال و تزیین آشپزخانه عروس وجود دارد که انتخاب هریک از آن‌ها تا حدودی به سلیقه شما مربوط می‌شود؛ برای جلوگیری از شلوغی بیش از حد و داشتن چیدمان مدرن، بهتر است موادی را که می‌خواهید درون شیشه بریزید مانند مربا، ترشی و … از شیشه‌های یک شکل و یک اندازه استفاده کنید.

از سوی دیگر بهتر است مواد غذایی را که کمتر به آن نیاز دارید، در قسمت پایینی یخچال قرار دهید و در مقابل میوه و سبزی‌‎‌ها را در کشوی بالایی یخچال بگذارید. علاوه بر آن بهترین مکان در یخچال برای قرار دادن نوشیدنی‌ها، درب یخچال است و باقی وسایل مانند کره و مربا را درون یک سبد گذاشته و بعد داخل یخچال قرار دهید. با رعایت این نکات ظاهر یخچال شما همیشه مرتب است.

مطلب پیشنهادی:  راه های افزایش طول عمر درب اتوماتیک چیست؟

برای چیدمان فریزر نیز سعی کنید از ظروف پلاستیکی در بسته در سایزهای مختلف استفاده کرده و مواد غذایی را درون آن ریخته و داخل یخچال بگذارید؛ تا حد ممکن از ریختن مواد غذایی داخل کیسه فریزر خودداری کنید؛ چرا که ظاهر فریزر را نامرتب نشان خواهد داد.

چیدمان یخچال عروس

استفاده از آینه در آشپزخانه

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، بهترین اصول چیدمان آشپزخانه عروس این است که از آینه یا دکور آینه‌ای در محیط استفاده کنید. با استفاده از این روش فضا بزرگ‌تر و منظم‌تر به نظر می‌رسد.

قرار دادن مناسب وسایل برقی هنگام چیدمان آشپزخانه عروس

این قسمت از تزیین آشپزخانه عروس نیز اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که رعایت نکردن یک‌سری اصول در چیدمان، می‌تواند محیط آشپزخانه را شلوغ و نامنظم کند. هنگام قرار دادن وسایل برقی در آشپزخانه، به این نکته توجه داشته باشید که وسایلی مانند مایکروفر، چای ساز و قهوه‌ساز، روی کابینت آشپزخانه و نزدیک به پریز برق قرار دهید و در مقابل وسایلی مانند آب‌میوه‌گیری، سرخ‌کن، همزن، ساندویچ‌ساز را که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند را درون کابینت قرار داده و برای زیبایی بیشتر از روشک وسایل برقی برای تمام آن‌هخا استفاده کنید.

چیدمان آشپزخنه عروس و قرار دادن وسایل برقی

استفاده از وسایل تزیینی در آشپزخانه

برای داشتن بهترین چیدمان آشپزخانه عروس، لازم است که از چند تکه وسایل دکوری برای دیوار یا کنار گاز استفاده کنیم. برای مثال می‌توانید از وسایل تزیینی مانند ساعت، تابلو برای دیوار استفاده کنید یا اینکه اگر سبک چیدمان آشپزخانه کلاسیک است، می‌توانید از سبدهای حصیری استفاده کرده و درون آن‌ها را شیشه‌های آبلیمو و آبغوره پر کنید.

پیشنهاد مطالعه: هنگام خرید میز تلویزیون جدید به این 4 نکته طلایی توجه کنید

تعداد کلمات مطلب: 668

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

دکوراسیون و چیدمان پذیرایی، فضایی شیک برای آرامش

دکوراسیون و چیدمان پذیرایی به هنر آراستن و چیدن وسایل در فضایی گفته می‌شود که برای پذیرایی…