چگونه محیط‌های اداری را پر نورتر کنیم؟

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
این مجموعه دارای یک تیم حرفه‌ای و قوی است که با داشتن تجهیزات کاربردی می‌تواند در مدت زمان کوتاه پارتیشن مد نظر شما را در محیط نصب و پیاده‌سازی کند.
میزان نور محیط اداری و نصب پارتیشن شیشه ای اداری

پارتیشن شیشه‌ای در عصر جدید نقش پررنگ و تاثیرگذاری روی میزان نور فضای داخلی ادارات دارد. به عنوان مثال نصب پارتیشن شیشه ‌ای دوجداره روش بسیار مناسبی جهت تامین روشنایی اداره است؛ چرا که در افزایش روشنایی محیط نقش بسزایی دارد. در این مقاله به طور کلی در مورد میزان نور محیط اداری و چگونگی ایجاد روشنایی محیط‌‌های اداری مطالبی را ارائه می‌دهیم.

نور در محیط کار چه تاثیری می‌گذارد؟

نور بر خلق و خو و بهره‌وری بهتر محیط اداری بسیار تاثیرگذار است. روشنایی و میزان نور محیط اداری تاثیر به سزایی بر رفاه کارمندان گذاشته و باعث کارکرد بهتر کارمندان می‌شود. محیط اداری اگر میزان روشنایی مناسبی داشته باشد باعث پر انرژی بودن روحیه کارکنان می‌‌شود و در نهایت فرد با انگیزه بیشتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اگر محیط اداری و یا شرکت‌‌ها تاریک باشند، مسلماً انگیزه‌‌ای برای فعالیت کارکنان باقی نخواهد ماند و بی ‌تفاوت به وظایف خود خواهند پرداخت. چنانچه در یک محیط اداری به مواردی همچون روشنایی، ایجاد محوطه مناسب و سایر موارد مهم توجه نشود، امکان پیشرفت در آن اداره وجود نخواهد داشت.

درب شیشه ‌ای نقش مهمی در تامین فضای داخلی اداره دارد. بنابراین بهتر است علاوه بر بهره گیری از روش‌هایی همچون استفاده از آباژور، لوسترها و لامپ‌های پر نور روشنایی لازم فضای داخلی را با نصب و اجرای درب شیشه ای بیشتر کنید. هیچ یک از لوازم روشنایی به اندازه پارتیشن شیشه ای طرفدار ندارد چرا که علاوه بر تامین نور دارای مزایای دیگری نیز می‌باشد.

استفاده از پارتیشن شیشه ای تک جداره می‌تواند تا حدود زیادی نور طبیعی را به فضا منتقل کند و از خستگی‌های مفرط طی روز جلوگیری نماید. در حالت کلی باید گفت یکی از عوامل مهمی که در میزان فعالیت کارکنان و داشتن یک محیط کاری می‌تواند تاثیر مثبتی بگذارد استفاده از پارتیشن‌های مختلف شیشه ای است.

پارتیشن شیشه ای محیط اداری

میزان نور محیط اداری و مکان‌های مختلف محل کار

میزان نور محیط اداری به میزان فعالیت کارکنان در بخش‌های مختلف، بستگی دارد. اگر نقطه ای از اداره، محل رفت و آمد ارباب رجوعان و تعداد بیشتری از کارکنان است، مسلماً فعالیت افراد در آن بخش بیشتر خواهد بود. پس به روشنایی بیشتری در آن بخش نیاز است.

استفاده از پنجره یا پارتیشن اداری می‌تواند میزان نور کافی در محیط کسب و کار را تامین کند. نور پردازی‌های سقف و استفاده از لامپ‌های مناسب می‌تواند نقش مهمی را در میزان نور قسمت‌های مختلف اداره ایفا کند. نور آفتاب منبع عظیمی است که می‌توان بدون نیاز به مصرف برق و نصب نور پردازی‌های مختلف از آن بهره برد. برای اینکه نور طبیعی در محیط‌های کاری و نقاطی که فعالیت بیشتری صورت می‌گیرد، تامین شود می‌توان از پارتیشن‌های شیشه ای با کیفیت استفاده کرد.

پارتیشن اداری این امکان را به شما می‌دهد تا در صورت روشنایی بیش از حد فضا، شیشه را مشجر یا مات کنید. برخی از پارتیشن‌های اداری به صورت هوشمند طراحی شده‌اند. به طوری که میزان نور و روشنایی فضا را به صورت خودکار تنظیم می‌کنند. شما با نصب پارتیشن در مکان‌های مختلف اداره علاوه بر ایجاد نور کافی در محیط، می‌توانید لوگوی شرکت خود را بر روی این پارتیشن‌ها حک کنید. با این کار فضای اداره را شیک تر خواهید کرد و باعث تبلیغات برند شرکت می‌شوید که در نهایت مشتری جذب محیط کار شما خواهد شد.

چگونه نور طبیعی را در محیط اداری بیشتر کنیم ؟

با استفاده از پارتیشن اداری شما می‌توانید نور محیط اداری را بیشتر کنید. استفاده از این پارتیشن علاوه بر ایجاد نور طبیعی و کافی در محیط باعث ایجاد صمیمیت در بین کارکنان می‌شود و تاثیر زیادی در بازدهی کاری بین کارکنان دارد. شما با نصب پارتیشن شیشه ای می‌توانید محل کار خود را بزرگ تر جلوه دهید. این پارتیشن‌ها دارای انواع مختلفی هستند و از درجه شفافیت مختلفی بر خوردارند. شما با توجه به محیط کار خود می‌توانید هر یک از انواع پارتیشن شیشه ای را در محل کار خود نصب کنید.

مطلب پیشنهادی:  بیت کوین؛ ارز دیجیتال محبوب در فعالیت‌های غیرقانونی

اگر اداره شما در محیطی قرار دارد که از نور کافی برخوردار نیست بهتر است از پارتیشن شفاف استفاده کنید تا فضای روشن‌تری در محیط اداره خود داشته باشید. معمولا پارتیشن اداری تک جداره مناسب برای فضاهای اداری، سازمان‌ها و شرکت‌ها است. پارتیشن شیشه‌ای به علت شفاف بودن، نور کافی را از خود عبور می‌دهد، می‌تواند فضای کل ساختمان را روشن کند. استفاده از این نوع پارتیشن علاوه بر ایجاد نور طبیعی باعث صرفه‌جویی در مصرف برق نیز می‌شود. استفاده از نور‌های مصنوعی در محیط کار علاوه بر پایین آوردن انرژی، افسردگی و تضعیف روحیه کارکنان را در پی خواهد داشت.

استفاده از پارتیشن شیشه در محیط اداری

استفاده از شیشه در محیط اداری

امروزه استفاده از پارتیشن شیشه ای در محیط اداری بسیار پرکاربرد شده است. شما با نصب انواع مختلف این پارتیشن‌ها از جمله پارتیشن منحنی، پارتیشن وینتیج و … می‌توانید محل کار خود را زیباتر و مدرن تر نشان دهید. از جمله دیگر کاربردهای شیشه در محیط اداری می‌توان به تراس اداره اشاره کرد که با نصب پارتیشن منحنی می‌توان امنیت بیشتری را تراس ایجاد نمود. استفاده از شیشه در محیط اداری باعث می‌شود که فعالیت کارکنان را زیر نظر داشته باشید و در صورت کم کاری به آن‌ها اخطار دهید.

از دیگر مزایای استفاده از شیشه در محیط اداری می‌توان به عدم نیاز به بازسازی فضا اشاره کرد. با نصب شیشه در محیط سازمان، اداره یا شرکت دیگر لازم نیست به ترمیم محیط اداری بپردازید. زیرا این پارتیشن‌ها از شیشه ساخته شده  اند و راحت قابل جابجایی و تغییر هستند. نصب آسان و سریع شیشه‌ها در محیط یکی از مزیت‌های قابل توجه پارتیشن اداری شیشه ای است. شیشه‌ها در محیط اداری عایق صوتی هستند و از عبور سر و صدا به بخش‌های دیگر جلوگیری می‌کنند. با این کار تمرکز کارکنان افزایش پیدا می‌کند و با دقت بیشتری کارهای خود را انجام خواهند داد.

نتیجه‌گیری

هر اداره یا سازمانی بهتر است با ایجاد محیطی آرام و پرنور فضای ایده‌آلی برای کارکنان فراهم آورد. اکثر افرادی که در ادارات مشغول به فعالیت هستند، تمام وقت خود را با لپ‌تاپ سپری می‌کنند، به همین خاطر بهتر است فضای داخلی اداره را با ایجاد روشنایی کافی برای انجام فعالیت روزانه مهیا سازید. با نصب پارتیشن می‌توانید روحیه کارکنان را شادتر کنید و دغدغه‌های کارکنان را طی روز کاهش دهید. در واقع پارتیشن می‌تواند تاثیر بسزایی بر روی فعالیت‌های اداره و در نتیجه پیشرفت روزافزون اداره داشته باشد. پارتیشن ساز مجموعه‌ای است که در راستای نصب پارتیشن با هر مدل به شما کمک خواهد کرد. این مجموعه دارای یک تیم حرفه‌ای و قوی است که با داشتن تجهیزات کاربردی می‌تواند در مدت زمان کوتاه پارتیشن مد نظر شما را در محیط نصب و پیاده‌سازی کند.

تعداد کلمات مطلب: 1074

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

علائم کمبود بیوتین در بدن چیست؟

افرادی که مشکلات گوارشی دارند یا در دوران بارداری به سر می‌برند، باید به کمبود بیوتین توجه…