از بین بردن زردی کابینت های‌گلاس با 4 مواد خانگی

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر سطح سفید کابینت شما زرد شده است و دیگر آن زیبایی اولیه را ندارد، برای حل این مشکل می‌توانید از ترکیباتی که در ادامه مطلب گفته شده است استفاده کنید.

هنگام خرید و یا تعویض کابینت آشپزخانه، بسیاری از ما دوست داریم که از رنگ سفید برای کابینت‌ها استفاده کنیم؛ اما از آنجا که این کابینت‌ها بعد از گذشت مدت زمانی زرد می‌شوند و تغییر رنگ می‌دهند، از انتخاب آن منصرف می‌شویم؛ به همین منظور امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم عواملی که باعث زرد شدن کابینت های گلاس می‌شوند را بررسی کنیم؛ بنابراین اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید و می‌خواهید بدانید که آیا میشود کابینت های گلاس را رنگ کرد؟ با ما همراه باشید.

علت زرد شدن کابینت های گلاس

یکنواختی و سطح براق کابینت های گلاس باعث می‌شود که تغییر رنگ در آن‌ها بیشتر از مدل‌های دیگر کابینت به چشم آید و این امر باعث می‌شود به مرور زمان زیبایی اولیه را نداشته باشند؛ عوامل مختلفی وجود دارد که موجب تغییر رنگ کابینت سفید می‌شود که در ادامه به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

زرد شدن کابینت های گلاس

 تابش مستقیم نور خورشید به بدنه کابینت

وجود نور در آشپزخانه می‌تواند برای ما بسیار مفید باشد، به همین دلیل است که بسیاری از ما دوست داریم از پنجره آشپزخانه نهایت استفاده را ببریم؛ اما در بعضی مواقع این نور می‌تواند ضررهایی نیز به همراه داشته باشد که یکی از آن‌ها زرد شدن کابینت های گلاس است؛ برای حل این مشکل می‌توانید در ساعاتی از روز که تابش نور زیاد است از پرده برای آشپزخانه استفاده کنید؛ توجه داشته باشید که بهترین مدل پرده برای آشپزخانه، پرده زبرا است؛ چرا که می‌توانید میزان نور ورودی را به دلخواه خود تنظیم نید.

 تمیز نکردن به موقع کابینت‌ها

آشپزخانه محیطی است که بیشتر سایر نقاط خانه در معرض غذا و چربی قرار دارد؛ به همین دلیل نظافت روزانه آشپزخانه از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ در صورتی که چربی‌ها به موقع از سطح کابینت پاک نشوند، به مرور زمان باعث چسبندگی و تغییر رنگ کابینت های گلاس می‌شود. بهترین راه‌حل برای جلوگیری از تغییر رنگ کابینت سفید این است که به طور مرتب سطح کابینت را با پارچه نمدار تمیز کنید.

گرما و رطوبت عامل اصلی زرد شدن کابینت های گلاس

گرما و رطوبت ممکن است عامل اصلی در زرد شدن کابینت های گلاس باشند. این امر ممکن است در محیط‌های با رطوبت بالا و دمای بالا بیشتر اتفاق بیفتد. برای از بین بردن زردی کابینت های گلاس، بهتر است در محیط‌های با رطوبت بالا، به محض دیدن لکه‌ روی کابینت‌ها، از دستمال‌های مرطوب برای تمیز کردن استفاده کنید. همچنین بهتر است هنگام آشپزی حتما هود آشپزخانه را روشن کنید تا ذرات چربی و رطوبت غذا جذب هود شود.

علاوه بر موارد گفته شده، حرارت گاز هم می‌تواند باعث زرد شدن کابینت های گلاس سفید شود؛ بنابراین سعی کنید از رنگ‌های تیره‌تر برای کابینت‌های اطراف گاز استفاده کنید تا کمتر دچار تغییر رنگ شوند.

مطلب پیشنهادی:  این گیاهان آپارتمانی خانه شما را رنگی می‌کنند

زرد شدن کابینت های گلاس

بهترین پا کننده‌ها برای از بین بردن لکه روی کابینت های گلاس

قبل از آنکه شاهد تغییر رنگ و زرد شدن کابینت‌های خود باشید بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق، مواد مناسب برای پا کردن کابینت های گلاس را بشناسید تا با کمک آن‌ها زردی کابینت را از بین ببرید

محلول جوش شیرین و سرکه

بهترین محلول برای از بین بردن زردی کابینت های گلاس، استفاده از ترکیب سره و جوش شیرین است. برای استفاده از این ترکیب لازم است در ظرفی دو لیوان آب جوش بریزید و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را به آب اضافه کنید؛ سپس محلول را در یک ظرف اسپری تمیز بریزید و روی سطح کابینت اسپری کنید؛ در نهایت با استفاده از یک دستمال نخی مرطوب به خوبی کابینت را پا کنید.

زرد شدن کابینت های گلاس

استفاده از مایع ظرفشویی

اگر به تازگی تغییر رنگ کابینت سفید را مشاهده کرده‌اید، می‌توانید با استفاده از مایع ظرفشویی و آب گرم به خوبی سطح کابینت را تمیز کنید و در پایان با یک دستمال نرم و مرطوب مواد را از سطح کابینت پاک کنید.

تاثیر جادویی جوش شیرین برای از بین بردن زردی کابینت

اگر لکه زرد کابینت به گونه‌ای بود که با کمک گرفتن از ترکیبات بالا برطرف نشد، می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید؛ در این مرحله کافی است نصف لیوان جوش شیرین را با یک چهارم لیوان آب مخلوط کنید تا خمیر به دست آید؛ سپس خمیر را با یک مسواک نرم روی قسمت‌های زرد بکشید و بعد از 5 دقیقه، مواد را با یک اسفنج مرطوب پاک کنید و بعد با یک دستمال به خوبی تمام سطح کابینت را پاک کنید.

زرد شدن کابینت های گلاس

آمونیاک

برای جلوگیری از زرد شدن کابینت های گلاس و یا از بین بردن زردی آن، بهترین روش استفاده از آمونیاک است؛ در این روش شما باید مقداری آمونیاک را روی یک اسفنج بریزید و آن را از بالا به پایین روی کابینت خود بکشید، سپس کابینت را با دستمال به خوبی پاک کنید تا آمونیاک روی آن تمیز بشود. البته دقت کنید که استفاده زیاد از مواد شیمیایی، می‌تواند رنگ کابینت شما را از بین ببرد.

تعداد کلمات مطلب: 799

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…