7 ماده خانگی در دسترس برای از بین بردن بوی بد لیوان!

0
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اگر برای از بین بردن بوی بد لیوان نمی‌دانید از چه راهکاری استفاده کنید، با ما همراه باشید.
بوی بد لیوان

برای بسیاری از ما پیش آماده که در مهمانی و یا خانه، هنگام نوشیدن آب یا آب میوه با بوی بد لیوان مواجه شدیم که ما را از خوردن باقی نوشیدنی منصرف کرده است؛ در این میان لیوان‌‎های شیشه‌ای بیشتر بو را جذب می‌کنند. برای حل این مشکل راه‌حل‌های ساده و کاربردی وجود دارد که در این مطلب از دلتامگ قصد داریم به آن بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

علت بوی بد لیوان شیشه‌ای

بوی بد ظروف ممکن است به دلایل مختلفی باشد که در ادامه به رایج‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بوی بد لیوان

استفاده از شوینده‌های بی‌کیفیت

از دلایل شایع بوی بد لیوان، استفاده از مواد شوینده بی‌کیفیت است؛ برخی از مواد شوینده که از کیفیت پایینی برخوردار هستند ممکن است بوی نامطبوع آن بعد از استفاده در لیوان‌ باقی بماند. از سوی دیگر شستشوی نامناسب هم می‌توان در این امر بسیار تاثیرگذار باشد و باعث تجمع رسوبات و آلودگی‌ها درون لیوان شود، که در نهایت باعث ایجاد بوی ناخوشایند در لیوان می‌شود.

استفاده از اسکاچ آلوده

ممکن است موارد بالا را رعایت کرده باشیم؛ اما بازهم از خود می‌پرسیم که چرا لیوان بوی ماهی میدهد؟ اسکاچ‌ها جزو آن دسته از وسایل در آشپزخانه هستند که بیشترین سطح آلودگی را به خود جذب می‌کنند؛ همین امر باعث می‌شود که هنگام شستشوی لیوان، بازم بوی نامطبوعی از آن به منتشر شود. برای حل این مشکل کافی است اسکاچ را درون وایتکس بگذارید یا اینکه آن را تعویض کنید.

بوی بد لیوان

وجود باکتری روی لیوان

همه ما می‌دانیم که باکتری‌ها روی سطح مرطوب و گرم ماندگاری بیشتری دارند؛ به عبارت دیگر علت بو گرفتن لیوان در ماشین ظرفشویی نیز می‌تواند تا حد زیادی به این امر بستگی داشته باشد. برای مثال اگر لیوان‌ها بعد از پایان دوره شستشو درون ماشین ظرفشویی، برای مدت طولانی در آنجا باقی بمانند، ممکن است باعث بوی نامطبوع شوند. در صورت امکان، لیوان‌ها را بلافاصله پس از اتمام شستشو از ماشین ظرفشویی خارج کنید. در صورتی هم که قصد دارید آن‌ها را با دست بشویید، بلافاصله بعد از اتمام شستشو آن‌‍‌ها را خشک کنید و برای مدت کوتاهی در هوای آزاد قرار دهید.

چگونه بوی بد ظروف را از بین ببریم؟

برای از بین بردن بوی بد لیوان و ظروف شیشه‌ای، در صورتی که موارد فوق را رعایت کرده باشید، می‌توانید با چند ترکیب خانگی این مشکل را برطرف کنید؛ برخی از این مواد خانگی عبارتند از:

بوی بد لیوان

سرکه سفید 

سرکه خاصیت اسیدی دارد به همین دلیل به راحتی می‌تواند بوی بد ظروف را از بین ببرد؛ برای استفاده از سرکه کافی است درون یک ظرف بزرگ مقداری آب گرم بریزید و یک لیوان سرکه را به آن اضافه کنید؛ سپس لیوان‌‎ها و ظروفی که بوی بد می‌دهند را در این ترکیب قرار دهید و اجازه دهید ظروف 30 دقیقه در این محلول باقی بماند. در نهایت بعد از آبکشی تمام ظروف را به خوبی خشک کنید.

برای ضدعفونی کردن ماشین ظرفشویی نیز کافی است دو فنجان سرکه سفید را در کف ماشین بریزید؛ بعد از گذشت یک الی دو دقیقه به آن مقداری آب اضافه کنید و ماشین ظرفشویی را روشن کنید و اجازه دهید این ترکیب به مدت 20 الی 30 دقیقه درون ماشین ظرفشویی باقی بماند.

استفاده از آب لیمو برای از بین بردن بوی بد لیوان

استفاده از آب لیمو می‌تواند به عنوان روشی طبیعی برای از بین بردن بوی بد لیوان‌ها مفید باشد. برای استفاده از آب لیمو، می‌توانید مقداری آب لیمو را درون لیوان ریخته و آن را برای مدتی به صورت خمیر استوانه‌ای در داخل لیوان بگذارید. سپس با استفاده از انگشتان یا برس نرم، به آرامی دیواره‌های داخلی لیوان را تمیز کنید. بعد از این مرحله، لیوان را دقیقاً با آب شستشو بشویید و خشک کنید. آب لیمو ممکن است به عنوان یک انتخاب طبیعی برای برطرف کردن بوی بد در لیوان‌ها موثر باشد.

مطلب پیشنهادی:  از بین بردن برق اتو روی لباس با 5 روش ساده

بوی بد لیوان

پودر خردل برای از بین بردن بوی بد لیوان

پودر خردل می‌تواند به عنوان یک راهکار طبیعی برای از بین بردن بوی بد در لیوان‌ها استفاده شود. توجه داشته باشید که قبل از استفاده از پودر خردل، مطمئن شوید که لیوان‌ها از جنسی ساخته شده‌اند که قابلیت تحمل واکنش با خردل را دارند. همچنین، اگر لیوان‌ها دارای قطعات حساس مانند طلا یا نقره هستند، بهتر است قبل از استفاده از این روش، مطمئن شوید که خردل برای آن‌ها ضرر ندارد.

برای استفاده از این روش لازم است یک قاشق چایخوری پودر خردل را با یک فنجان آب جوش مخلوط کنید تا یک محلول آبکی به دست آید؛ سپس لیوان‌ها را در محلول خردل غوطه‌ور کنید و مطمئن شوید که محلول به طور کامل روی لیوان قرار گرفته است؛ اجازه دهید لیوان‌ها به مدتت 15 تا 30 دقیقه در محلول خردل باقی بماند؛ در نهایت لیوان‌ها را با آب داغ شستشو دهید تا محلول خردل را از روی آن‌ها پاک شود و در آخر لیوان را با یک دستمال نخی تمیز به خوبی خشک کنید.

گوجه فرنگی

گوجه هم جزو مواد اسیدی است که می‌تواند باکتری‌های سطح را از بین ببرد؛ در نتیجه برای رفع بوی بد لیوان می‌تواند بسیار موثر و کاربردی باشد. برای استفاده از این ماده خانگی در دسترس کافی است آب گوجه را بگیرید و با استفاده از یک اسکاچ تمیز، تمام لیوان را به این محلول آغشته کنید و اجازه دهید مواد 15 دقیقه روی لیوان باقی بماند. در نهایت لیوان را به خوبی با آب و مایع ظرفشویی بشویید و خشک کنید.

بوی بد لیوان

جوش شیرین

استفاده ذاز جوش‌شیرین برای از بین بردن بوی بد لیوان بسار کاربردی موثر است؛ در این روش لازم است سینک را از آب گرم پر کنید و مقداری جوش شیرین به آن اضافه کنید، سپس لیوان‌های شیشه‌ای را به مدت 30 دقیقه درون ترکیب قرار دهید و در نهایت آن را با آب به خوبی بشویید.

استفاده از وانیل

برای رفع بوی بد لیوان، داخل آن را از آب سرد پر کنید و پس از آن دو تا سه قطره عصاره وانیل به آن اضافه کنید  و بگذارید یک شب این عصاره داخل ظرف باقی بماند آنگاه محلول را خالی کنید و لیوان را بشویید.

استفاده از ذغال

زغال بوی بد را به خود جذب می‌کند؛ بنابراین برای رفع بوی لیوان شیشه‌ای کافی است تکه‌ای ذغال را درون لیوان قرار دهید و بگذارید یک شب بماند تا به خوبی بو را جذب کند، آنگاه لیوان را بشویید.

تعداد کلمات مطلب: 1037

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…