هر آنچه که باید قبل از خرید توالت فرنگی‌ بدانید

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر قصد دارید از توالت فرنگی برای سرویس بهداشتی خود استفاده کنید، برای آشنایی با انواع آن و نکات مهم هنگام خرید، این مطلب را از دست ندهید.
توالت فرنگی

در خانه بسیاری از ایرانی‌ها توالت فرنگی‌ جایگاه خاصی ندارد؛ در صورتی که استفاده از این وسیله به دلیل مزایای بسیاری که دارد برای همه توصیه می‌شود خصوصا افراد مسن و خانم‌های باردار؛ چنانچه قصد خرید توالت فرنگی را دارید، برای آشنایی با انواع مختلف آن و نکات مهم قبل از خرید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

اهمیت استفاده از توالت فرنگی

هنگام استفاده از توالت‌فرنگی، بدن و ستون فقرات در حالت مناسبی قرار دارد و فشاری بر آن‌ها وارد نمی‌شود. در حالی که استفاده مداوم از توالت‌های ایرانی باعث می‌شود که در طول زمان زانوها و کمر آسیب ببینند. بنابراین بهتر است توالت خانه را با توالت‌فرنگی تعویض کنید.

برای انتخاب توالت فرنگی مناسب، باید به این نکته توجه داشت که توالت مناسب باید استانداردهای موجود را داشته باشد در غیر این صورت با مشکلات بهداشتی و ساختمانی بسیاری مواجه می‌شوید.

توالت فرنگی

 انواع توالت فرنگی

مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام خرید انواع توالت فرنگی به آن توجه داشت، شکل ظاهری آن است؛ بسیاری از ما بر این باوریم که توالت‌فرنگی‌ها تنوعی ندارند در حالی که به چند دسته تقسیم می‌شوند و نصب توالت فرنگی، در هریک از این مدل‌ها متفاوت است که در ادامه بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم.

توالت فرنگی یک تکه

در این مدل توالت‌ها، مخزن و کاسه توالت به هم متصل هستند. از مهم‌ترین مزایای این مدل که باعث شده افراد بسیاری هنگام خرید به آن توجه کنند، سطح بهداشت بالا است؛ چرا که درزها کمتر هستند و تمیز کردن بدنه راحت انجام می‌شود.

توالت فرنگی دیواری

جدیدترین و شیک‌ترین مدل توالت فرنگی، مدل وال هنگ یا دیواری آن است. بنابراین اگر فضای سرویس بهداشتی شما بسیار کوچک است، این مدل بهترین انتخاب است. چرا که مخزن توالت درون دیوار قرار می‌گیرد و فضای کمتری در سرویس بهداشتی اشغال می‌‎‌کند؛ بنابراین جزو بهترین مدل دستشویی فرنگی برای خانه های ایرانی به شمار می‌آیند. از دیگر مزایای این مدل توالت می‌توان به استحکام بالا، قابلیت تنظیم ارتفاع و مصرف کمتر آب اشاره کرد.

توالت-فرنگی-دواری

توالت فرنگی دو تکه

با توجه به آنکه قیمت توالت فرنگی دو تکه کم‌تر از مدل‌های دیگر است و از تنوع بالایی برخوردارند، اما هنگام خرید این مدل باید دقت زیادی به خرج دهید؛ چرا که در این مدل مخزن و کاسه توالت از هم جدا هستند و نصب آن‌ها نیز جداگانه انجام می‌شود. درنتیجه به مراقبت بیشتری نیاز دارد تا آلودگی بین درزها نفوذ نکند.

نکات مهم در انتخاب توالت فرنگی

بعد از آنکه با انواع و کاربرد توالت‌فرنگی آشنا شده‌اید؛ لازم است به راهنمای انتخاب توالت فرنگی توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

توالت فرنگی

توجه به ابعاد توالت فرنگی

ابعاد توالت فرنگی ممکن است با توجه به طرح و مدل مورد نظر متفاوت باشد. اما در اغلب موارد، توالت فرنگی دارای ابعاد استانداردی است به گونه‌ای که معمولاً ارتفاع توالت فرنگی در حدود 40 تا 50 سانتی‌متر است. این ارتفاع به شکلی است که شما به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید و از طرفی با ارتفاع توالت‌های سنتی سازگار است.

مطلب پیشنهادی:  استفاده از سقف عرشه فولادی در سازه های بتنی

عرض توالت‌فرنگی نیز حدود 35 تا 40 سانتی‌متر است و طول آن معمولاً 50 تا 60 سانتی‌متر است. این ابعاد به گونه‌ای در نظر گرفته شده‌اند که برای بیشتر فضاها مورد استفاده قرار بگیرد. لازم به ذکر است که توالت فرنگی سیار، دارای ابعاد کوچک‌تری است تا بتوان از آن در فضاهای مختلف و مسافرت استفاده کرد.

سیفون توالت فرنگی

هنگام خرید و نصب توالت‌های ایرانی سیفون اهمیت آنچنانی ندارد، اما در توالت‌های فرنگی سیفون جزو قسمت‌های مهم توالت است که باید به آن بسیار توجه شود. سیفون استاندارد از بازگشت بو و بخارات نامطلوب به داخل توالت جلوگیری می‌کند و از طرفی آب را به صورت مداوم و با فشار استاندارد به توالت هدایت می‌کند و به صورت چرخشی از آن خارج می‌شود. در صورتی که سیفون غیر استاندار باشد، آب یک‌باره از سیفون خارج شده و به بیرون هدایت می‌شود.

توالت فرنگی

 جنس توالت فرنگی

معمولاً سرویس بهداشتی‌ها در دو نوع چینی یا سرامیک لعاب‌دار ساخته می‌شوند که جزو بهترین ماده برای ساخت سرویس‌های بهداشتی به‌شمار می‌آیند. جنس مناسب سرویس بهداشتی علاوه بر زیبایی، در استحکام سنگ توالت نیز مؤثر است؛ بنابراین قبل از خرید توجه به جنس اهمیت بسیاری دارد.

انتخاب لگن مناسب برای توالت‌فرنگی

لگن توالت‌های فرنگی در دو نوع مختلف دایره‌ای و بیضی شکل تولید می‌شوند. به طور کلی توالت‌هایی که کاسه‌های گرد دارد در مقایسه با سرویس بهداشتی‌های بیضی شکل، فضای کمتری را اشغال می‌کنند؛ اما از طرفی، لگن‌های بیضی شکل راحتی بیشتری برای نشستن دارند و کمتر کثیف می‌شوند.

توالت فرنگی

توجه به پایه توالت فرنگی

توالت‌فرنگی که از استاندارد لازم برخوردار باشد؛ ارتفاع پایه آن حداقل 40 سانتی‌متر است که این امر نقش مهمی در تأمین سلامت و راحتی افراد دارد. برای مثال اگر پایه توالت استاندارد بوده و اندازه مناسبی داشته باشد، افراد قد بلند و مسن به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند و کمر و زانوهایشان کمتر اذیت می‌شود.

قیمت توالت فرنگی چگونه محاسبه می‌شود؟

هنگام خرید وسایل به مهم‌ترین نکته‌ای که بسیاری از ما توجه می‌کنیم، قیمت محصول است. برای خرید توالت فرنگی، برند و کیفیت توالت فرنگی تاثیر قابل توجهی بر قیمت آن دارد؛ چرا که معمولا برندهای معروف و معتبر از مواد با کیفیت‌برتر و فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کنند. علاوه بر برند سه نکته دیگر نیز در تعیین قیمت آن نقش مهمی دارد. این موارد عبارتند از:

  • نوع سیستم فلش تانک یا سیفون
  • نیاز به تهیه مخزن جداگانه
  • جنس توالت فرنگی
پیشنهاد مطالعه: از بین بردن پشه‌های ریز توالت را بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 894

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …