4 نشانه که به شما می‌گوید اجاق گاز دوفر بهتر است یا تک فر!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب اجاق گاز دو فر یا هر نوع دیگری، بستگی به نیازها و شرایط شما دارد. بنابراین قبل از خرید اجاق گاز دو فر، توصیه می‌شود تمام مزایا و معایب آن را بررسی کنید.
بهترین اجاق گاز فردار

اجاق گاز فردار، جزو یکی از کاربردی‌ترین وسایل در آشپزخانه است که امروزه در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار موجود است؛ همین تنوع در طرح باعث شده تا هنگام خرید، انتخاب برای ما سخت باشد. در حال حاضر جدیدترین مدل گازفر، اجاق گاز دو فر است؛ از همین رو ما در این مطلب از دلتامگ قصد دارید به این موضوع بپردازیم که کدام اجاق گاز فردار بهتر است؟ و در نهایت بهترین اجاق گاز فردار مدل تک فر است یا دوفر؟ با ما همراه باشید.

اجاق گاز دو فر خوبه یا تک فر؟

برای انتخاب بهترین اجاق گاز فردار، باید در ابتدا به نیاز خود در آشپزی و ابعاد آشپزخانه توجه کنید و بعد با مقایسه اجاق گاز فردار دو تابه با تک تابه، بتوانید به راحتی تصمیم به خرید بگیرید.

بهترین اجاق گاز فردار

خصوصیات اجاق گاز دو فر

اجاق گاز دو فر که به آن “اجاق گاز دو تابه” نیز گفته می‌شود، یک نوع اجاق گاز است که در ساختار آن از دو فر برای پخت و پز استفاده می‌شود. می‌توان گفت این مدل بهترین اجاق گاز ایرانی است و به شما این امکان را می‌دهد در زمان یکسان بتوانید دو غذا را با هم طبخ کنید؛ بنابراین اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به پخت شیرینی و غذاهای متنوع اهمیت می‌دهید، این مدل فرگاز می‌تواند سرعت شما را در  پخت‌وپز بالا ببرد.

از دیگر ویژگی‌های این گاز این است که شعله‌های آن قابل تنظیم است و به عبارت دیگر هر قسمت فر شعله مجزا دارد؛ بنابراین شما می‌توانید دو مدل غذا یا شیرینی که نیاز به دمای پخت متفاوت دارند نیز در آن طبخ کنید. قسمتی دیگر نیز در این گازها وجود دارد که از آن به عنوان گرم نگهدارنده غذا استفاده می‌شود و شما می‌توانید شیرینی یا غذای پخته شده را در مدت زمان طولانی گرم نگهدارید.

بهترین اجاق گاز فردار

خصوصیات اجاق گاز تک فر

مهم‌ترین ویژگی که باعث می‌شود افراد بسیاری تمایل به خرید این مدل اجاق گاز را داشته باشند، پایین بودن قیمت اجاق گاز فردار تک تابه است؛ این مدل اجاق گاز با طراحی ساده و کمبود قطعات پیچیده، استفاده آسانی دارد و به نوبه خود جزو بهترین اجاق گاز فردار ایرانی به شمار می‌آید. از دیگر مزایای این مدل فرگاز، پاکسازی آسان آن است؛ چرا که سطح پخت این مدل گاز مستقیم است و شما راحت‌تر می‌توانید قطعات فر را تمیز کنید. از سوی دیگر مصرف انرژی در این مدل فرگاز، کم‌تر از مدل‌های دیگر است و از وزن کمتری نیز برخوردار هستند که به راحتی می‌توانید آن را جابه‌جا کنید.

مطلب پیشنهادی:  بدون خرج اضافه آشپزخانه زیبا داشته باشید

معایب اجاق گاز دو فر

حتی اگر شما بهترین اجاق گاز فردار موجود در بازار را خریداری کنید، بازهم یک‌سری معایب در آن وجود دارد. به طور کلی، خرید اجاق گاز دو فر باید بر اساس نیازها و شرایط خاص خانه‌ انجام شود؛ در این صورت همه این معایب قابل تحمل هستند.

  • هزینه بالا: اجاق گاز دو فر، هزینه بالایی دارد.
  • فضای بیشتر: برای نصب اجاق گاز دو فر نیاز به فضای بیشتر در آشپزخانه دارید و این ممکن است برای آشپزخانه‌های کوچک مشکل‌ساز شود.
  • پاکسازی و نگهداری: داشتن دو فر به معنی داشتن بیشترین میزان سطح پخت است که نیاز به پاکسازی و نگهداری بیشتری دارد و زمان بیشتری برای تمیزکاری آن لازم است.
  • مصرف انرژی بیشتر: با توجه به اینکه اجاق گاز دو فر، از دو شعله گازی استفاده می‌شود؛ بالطبع انرژی بیشتری مصرف می‌کند.

بهترین اجاق گاز فردار

معایب اجاق گاز تک فر

از مهم‌تریم معایب گاز تک فر، محدودیت در تعداد و ظرفیت فرها است.از آنجایی که اجاق گاز تک فر فقط دارای یک فر است، شما محدود به یک فر برای پخت و پز می‌شوید. این موضوع می‌تواند در صورت نیاز به پخت همزمان بیش از یک غذا یا در مواقعی که برای پخت غذا نیاز به ظرفیت بیشتری دارید، محدودیت‌هایی را ایجاد کند.

در صورتی که بهترین اجاق گاز فردار  را خریداری کنید، بازهم به عنوان یک دستگاه تک‌قلو  معمولاً شکل ظاهری آن بسیار ساده است؛ بنابراین اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به ظاهر شیک آشپزخانه و لوازم آن اهمیت می‌دهید، شاید این مدل فرگاز انتخاب خوبی نباشد.

بهترین اجاق گاز فردار

تعداد کلمات مطلب: 682

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …