زیباترین بناهای تاریخی اسلامشهر + تصاویر

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اسلامشهر علاوه بر امکانات رفاهی عالی برای زندگی، دارای مکان‌های تاریخی و تفریحی بسیار است که بازدید از آن می‌تواند شما را به گذشته ببرد.
بناهای تاریخی اسلامشهر

اسلامشهر یکی از مناطق قدیمی تهران است که قدمت آن به زمان قاجار باز می‌گردد؛ اما با این وجود می‌توان گفت قسمتی از زیباترین مکان های تاریخی تهران، در این شهر قرار دارد که در ادامه بیشتر به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. اگر به تهران سفر کرده‌اید و یا اینکه قصد خرید یا اجاره آپارتمان در اسلامشهر را دارید، برای آشنایی بیشتر با این شهر و بناهای تاریخی اسلامشهر، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

چند نمونه از آگهی‌های اسلامشهر در سایت ملکی دلتا

بناهای تاریخی اسلامشهر

اسلامشهر کجاست؟

اسلامشهر در گذشته جزو یکی از روستاهای شهرری بود که قاسم‌آباد نام داشت؛ سرانجام با گسترش شهرنشینی و قرار گرفتن این شهر برسر راه ارتباطی جاده ساوه، باعث شد به سرعت رشد کند و افراد بسیاری در این منطقه سکونت پیدا کنند. اکنون اسلامشهر در جنوبی غربی تهران قرار دارد؛ فاصله اسلامشهر تا مرکز تهران 27 کیلومتر است و به راحتی می‌توانید با تاکسی یا نزدیک‌ترین ایستگاه مترو، به تهران بروید؛ در حال حاضر از نظر موقعیت جغرافیایی این شهر از جنوب به شهر ری، از غرب به رباط کریم و از شمال غرب به شهریار منتهی می‌شود.

آنچه که باعث شده افراد بسیاری برای سکونت اسلامشهر را انتخاب کنند، علاوه بر دسترسی راحت به مرکز تهران، قیمت مناسب اجاره و خرید خانه در اسلامشهر است؛ با وجود اینکه این شهر در فاصله کمی از تهران قرار دارد و از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است، اما تورم قیمت در این منطقه پایین‌تر از مرکز تهران است. برای مشاهده آگهی‌های بیشتر با آشنایی با مراکز تفریحی و درمانی اسلامشهر، می‌توانید مطالبی که در سایت دلتا منتشر شده را مشاهده نمایید؛ در این مطلب قصد داریم به معرفی بناهای تاریخی اسلامشهر بپردازیم.

بناهای تاریخی اسلامشهر

معرفی بناهای تاریخی اسلامشهر

اگر سری به این اسلامشهر زدید، حتما از بناهای تاریخی آن دیدن کنید؛ چرا که هر یک از آن‌ها یادگار یک دوره از تاریخ ایران است.

تپه باستانی واوان

تپه واوان یک منطقه تاریخی و باستانی در اسلامشهر است که در قسمت شرقی شهر قرار دارد و به عنوان یکی از مکان‌های گردشگری مهم منطقه شناخته می‌شود. تپه واوان در یک منطقه بلند و با دید عالی قرار گرفته است؛ در اطراف تپه واوان، بازتاب‌های تمدن‌های باستانی همچون تمدن هخامنشی و سلوکی وجود دارد. این منطقه شامل بازتاب‌های تپه‌ها، قبرستان‌ها، سنگ‌نوشته‌ها و ساختمان‌های باستانی است که نشان دهنده این است در هزاران سال پیش انسان‌ها در این منطقه سکونت داشتند. این تپه از نظر تاریخی بسیار ارزشمند است و برای اهمیت بالایی دارد و به عنوان یک مجموعه باستانی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

آدرس: اسلام شهر اتوبان تهران، قم، کنار شهرک واوان

ناهای تاریخی اسلامشهر

تپه سفید گلدسته از بناهای تاریخی اسلامشهر

تپه سفید گلدسته یکی دیگر از مکان‌های تاریخی و باستانی مهم در اسلامشهر است. این تپه در شمال شرقی شهر قرار دارد و جزو جاذبه‌های گردشگری منطقه محسوب می‌شود. دلیل نامگذاری سفید گلدسته، رنگ روشن تپه و رویش گل‌های سفیدی است که در این منطقه وجود دارند. قدمت این تپه بسیار زیاد است و در اطراف آن آثار باستانی، مانند تپه‌ها، قبرستان‌ها و مجموعه‌های سنگی و سفالی کشف شده‌اند که به دوره‌های مختلف تاریخ باز می‌گردد.

مطلب پیشنهادی:  صفر تا صد محله ایران تهران

مناظر طبیعی زیبا و دیدنی اطراف تپه سفید گلدسته، جذابیت زیادی برای بازدیدکنندگان دارد و بازدید از آن می‌تواند روز خوبی را برای شما به ارمغان اورد. این تپه سرانجام در سال 1372 جزو آثار ملی ایران به ثبت رسید.

ناهای تاریخی اسلامشهر

تپه باستانی چیچکلو

تپه باستانی چیچکلو از زیباترین بناهای تاریخی اسلامشهر است که در جنوب شرقی شهر و در فاصله کمی از روستای چیچکلو واقع شده است. قدمت این تپه به دوره هامنشیان باز می‌گردد؛ به عبارت دیگر می‌توان گفت این تپه از باقیمانده‌های تمدن باستانی زاگروس است.

تپه چیچکلو دارای ارتفاع بالا و شیب تندی است و در طول زمان به دلیل فرسایش و تغییرات جغرافیایی، قسمت‌هایی از تپه دچار فرسایش شده؛ با این حال، هنوز هم می‌توانید برخی از ساختارها و آثار باستانی چون مجموعه‌های سنگی و سفالی، محوطه‌های آتشفشانی و ساختمان‌های مذهبی را مشاهده کرد. بازدید از تپه چیچکلو می‌تواند فرصتی مناسب برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ باستانی این منطقه باشد. همچنین، مناظر طبیعی زیبا و دیدنی اطراف تپه چیچکلو نیز از جذابیت‌های این مکان است.

آدرس: اسلامشهر، بخش مرکزی، دهستان ده عباس، دو کیلومتری جنوب روستای چیچکلو

تپه نظام آباد از بناهای تاریخی اسلامشهر

تپه نظام‌آباد یکی از مناطق تاریخی و باستانی در شنمال شرقی اسلامشهر است که در فاصله کمی از مرکز شهر واقع شده است. قدمت این تپه نیز به دوره هخامنشیان باز می‌گردد و شامل ساختمان‌های باستانی و آثار ارزشمندی است که از دوران باستان تا دوران اسلامی به ثبت رسیده‌اند. برخی از این آثار شامل سنگرها، سکونتگاه‌ها، آجرافشانی‌ها و معابد باستانی می‌باشند. این آثار نشانگر فرهنگ و تمدن باستانی این منطقه و نقش آن در تاریخ ایران هستند. بازدید از تپه نظام‌آباد می‌تواند برای علاقه‌مندان به تاریخ و باستان‌شناسی فرصتی مناسب باشد.

ناهای تاریخی اسلامشهر

یخچال ترشنبه

یخچال ترشنبه بنایی تاریخی از دوران صفویه است که در جاده احمدآباد قرار دارد. در گذشته به‌دلیل شرایط خاص جغرافیایی در مناطق کویری و کمبود آب و گرمای شدید عموما از این یخچال‌ها استفاده می‌شد.

آدرس: اسلام شهر بخش چهار دانگه، روستا ترشنبه

پیشنهاد مطالعه: 4 مورد از بهترین پارک های اسلامشهر+ آدرس

تعداد کلمات مطلب: 844

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله تختی تهران کجاست؟

یکی از ویژگی‌های مهم محله تختی این است که در محدوده طرح‌ ترافیک زوج و فرد قرار ندارد. علاو…