5 مدل دکوری شیک و ارزان که زیبایی منزل را دو چندان می‌کند

9
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
باور عموم بر این است که برای داشتن خانه شیک باید هزینه بسیاری صرف کنیم. اما ما در اینجا ۵ مدل دکوری شیک و ارزان را به شما معرفی می‌کنیم که زیبایی خانه شما را دو چندان می‌کنند.
دکوری شیک

دکوراسیون منزل فقط به رنگ دیوارها، مدل مبلمان و کابینت محدود نمی‌شود. با توجه به تمام جزئیات کوچک می‌توانیم خانه‌ای زیبا و باهویت طراحی کنیم. بنابراین دقت به لوازم دکوری و تزئینی نیز اهمیت بسیاری دارد. در این مطلب از دلتامگ به معرفی چند وسیله دکوری شیک و ارزان برای زیبا کردن خانه شما می‌پردازیم.

معرفی ۵ وسیله دکوری شیک برای خانه‌های مدرن

دکور منزل فرایندی زمان‌بر و پیچیده است. گاهی می‌تواند پرهزینه هم باشد. اما تزئین خانه با وسایل ارزان هم امکان پذیر است. شما می‌توانید بسته به نیاز و بودجه خود، بهترین وسایل دکوری را انتخاب کنید. در این مطلب سعی کرده‌ایم ۵ مدل وسیله دکوری برای خانه لوکس و مدرن معرفی کنیم.

تابلوهای هنری

یکی از اکسسوری‌های پرکاربرد در منزل، تابلوهای هنری هستند. این تابلوها با رنگ و نقوش خود، تعادل، زیبایی و هارمونی به فضا اضافه می‌کنند. به‌عنوان مثال راهروی داخلی خانه، فضای بین دو اتاق، فضای پذیرایی و دیوار اتاق خواب را با استفاده از یک قاب زیبا می‌توان تزیین نمود.

تابلو نقاشی، یک دکوری شیک و زیبا

اشکال مختلف آینه

آینه یکی از وسایل دکوری شیک و لوکس در دکور منزل است که باعث بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن خانه نیز می‌شود. وجود آینه، فضا را بزرگ‌تر، پرنورتر و زیباتر نشان می‌دهد. می‌توانید آینه را به دیوارهای داخلی نصب کنید یا آن را روی یک کنسول قرار دهید.

آینه دیواری در فضای ورودی یا پذیرایی خانه جلوه‌ای بسیار بی‌نظیر ایجاد می‌کند و خانه شما را بسیار لوکس و فاخر نشان می‌دهد. در اتاق خواب هم می‌توانید با نصب فرم‌های مختلف آینه روبروی میز آرایش، فضایی جذاب و کاربردی ایجاد کنید.

لوستر، آباژور و تجهیزات روشنایی

لوسترهای سقفی یا آویزدار، آباژورهای پایه‌دار یا رومیزی و ریسه‌های روشنایی، از جمله اکسسوری‌های پرطرفدار منزل هستند که علاوه بر روشن‌تر کردن فضا، باعث زیبایی و روح بخشیدن به فضای داخلی خانه می‌شوند

گلدان‌ها، ظروف، مجسمه‌های دکوراتیو

وسایل دکوری شیک مانند ظروف، مجسمه‌ها و گلدان‌ها می‌توانند نقش مهمی در زیبایی فضای داخلی منزل داشته باشند. استفاده از این لوازم، به تعادل بصری فضا کمک کرده و آن را از یکنواختی خارج می‌کند. مهم‌ترین حسن این لوازم این است که کاملا کاربردی هستند. به عنوان مثال یک گلدان نه تنها جنبه زیبایی دارد، بلکه می‌تواند برای نگهداری گل استفاده شود.

مطلب پیشنهادی:  بهترین انواع کابینت برای آشپزخانه کوچک و بزرگ

گلدان، یک دکوری شیک و جذاب

شمع، ساده‌ترین اکسسوری منزل

شاید باورتان نشود یکی از وسایل شیک و لوکس در دکور منزل شمع است. با چند شمع ساده می‌توانید جذابیت خاصی را به فضای داخلی خانه خود اضافه کنید. کافی است چند شمع با اندازه‌های کوچک و بزرگ انتخاب کنید که از لحاظ رنگ با فضای مورد نظر شما هارمونی داشته باشد. با چیدن این شمع‌ها در یک سینی دکوراتیو می‌توانید زیبایی فضا را چند برابر کنید.

استفاده از شمع‌های ساده و کوچک برای دیزاین فضای اتاق خواب یا سرویس بهداشتی، ایده بسیار خوبی است. با قرار دادن انواع شمع روی میز کنسول و میز ناهارخوری، می‌توانید فضایی رمانتیک برای صرف شام ایجاد کنید.

ساخت لوازم دکوری شیک با هزینه کم

با کمی خلاقیت می‌توانید از لوازم بسیار ساده یک دکوری شیک بسازید و در خانه خود استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از قوطی‌های رب، بطری‌های نوشیدنی و … برای ساخت گلدان استفاده کنید. تزئیناتی مثل پتینه‌کاری یا ویترای روی ظروف قدیمی بدون استفاده بسیار پیشنهاد می‌شود.

شمع، یک دکوری شیک و ارزان

نکات مهم برای انتخاب لوازم دکوری

هنگام انتخاب لوازم دکوری منزل باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید که عبارتند از:

  • هماهنگی با سبک دکوراسیون منزل
  • پرهیز از شلوغ کردن فضا
  • انتخاب لوازم دکوری با ابعاد مناسب (برای مثال تابلوهای بزرگ در یک پذیرایی کوچک زیبا به نظر نمی‌رسند.)
  • توجه به رنگ غالب فضا

همچنین برای انتخاب لوستر و وسایل روشنایی، باید به ابعاد فضا و میزان بهره‌مندی آن از نور طبیعی روز توجه داشته باشید.

سخن پایانی

این روزها همه می‌خواهند در خانه‌ای لوکس و زیبا زندگی کنند. باید بدانید که خلاقیت و دقت در این کار حرف اول را می‌زند. هر انتخاب غلط در انتخاب مبلمان یا وسایل تزئینی، ممکن است خانه شما را به فضایی غیر قابل تحمل تبدیل کند. با استفاده از آیتم‌هایی که در این مطلب تحت عنوان لوازم دکوری شیک معرفی شده، می‌توانید خانه‌ای لوکس و در عین حال ساده داشته باشید.

 

تعداد کلمات مطلب: 673

اپلیکیشن مجله دلتا

9 دیدگاه

  1. ناشناس

    30 دی 1400 در 7:58 ب.ظ

  2. ناشناس

    30 دی 1400 در 10:37 ب.ظ

  3. ناشناس

    1 بهمن 1400 در 0:26 ق.ظ

  4. ناشناس

    2 بهمن 1400 در 9:09 ق.ظ

  5. ناشناس

    27 تیر 1401 در 2:58 ب.ظ

  6. مهلا

    28 تیر 1401 در 5:15 ق.ظ

  7. ناشناس

    29 تیر 1401 در 2:07 ب.ظ

  8. عبداله

    30 تیر 1401 در 3:07 ب.ظ

  9. ناشناس

    23 مرداد 1401 در 10:53 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

معماری خانه طباطبایی‌ها، شاهکاری از معماری سنتی ایرانی

خانه طباطبایی‌ها، یکی از زیباترین و کامل‌ترین نمونه‌های معماری سنتی ایرانی است که در شهر ک…