تفاوت قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی با UPVC

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر قصد دارید برای خانه خود پنجره انتخاب کنید و بین دو متریال آلومینیوم و دو جداره مردد هستید، برای پاسخ به سوال‌های خود با ما همراه باشید.
قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی با UPVC

هنگامی که قصد ساخت خانه و یا تعمیرات را دارید، هنگام انتخاب پنجاه با این مشکل مواجه می‌شوید که پنجره دو جداره آلومینیومی بهتر است یا UPVC ؟ مهم‌ترین موضوعی که می‌تواند بر تصمیم شما اثر بگذارد، تفاوت قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی با UPVC است. هریک از این دو متریال معایب و مزایایی دارند که باعث افزایش قیمت یکی از آن‌ها می‌شود. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا فرق پنجره PVC با UPVC را برای شما شرح دهیم.

پنجره آلومینیومی چه تفاوتی با UPVC دارد؟

قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی با UPVC

پنجره آلومینیومی از زمان‌های قدیم تا کنون به علت سبکی، در ساخت درب و پنجره ساختمان از آن استفاده می‌شد، این نوع پنجره‌هادر سبک و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند که می‌توانند هر سلیقه‌ای را پوشش دهند. قیمت پنجره آلومینیومی با توجه به نوع پروفیل، شیشه و یراق‌آلات آن تعیین می‌شود.

در ساخت پنجره‌های UPVC از پلی­وینیل­کلراید استفاده می‌شود؛ این مواد از نفت خام به دست می‌آید که حالت پلاستیکی و قابل ارتجاعی دارند. این مدل پنجره‌ها در برابر هز شرایط آب‌وهوایی مقاوم هستند. در ادامه بیشتر به مزایا و معایب این دو مدل پنجره می‌پردازیم.

محاسبه قیمت پنجره دوجداره با آلومینیوم

همان‌طور که گفتیم قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی با UPVC متفاوت است. با توجه به اینکه پنجره‌های آلومینیومی را می‌توان در ابعاد بزرگ‌تری استفاده کرد، هزینه ساخت آن‌ها گران‌تر است. علاوه بر آن یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت پنجره آلومینیومی این است که بر ارزش ملک می‌افزاید و هنگام فروش خانه برای شما یک پوئن مثبت به شمار می‌آید.

مطلب پیشنهادی:  5 ایده برای چیدمان قابلمه در آشپزخانه

قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی با UPVC

مزایا و معایب پنجره های آلومینیومی در مقابل UPVC

  • مقاومت پنجره UPVC در برابر حرارت بسیار بالاست و در دماهای بسیار زیاد آتش میگیرد، اما پنجرههای آلومینیومی اگر در معرض حرارت و آتش قرار گیرند مقاومت کمتری نسبت به upvc دارند.
  • پنجره UPVC به دلیل استفاده از پروفیل‌های چند حفره ای در ساخت آن‌ها، نوعی عایق حرارتی محسوب می‌شود و از انتقال انرژی جلوگیری می‌کند. در مقابل، آلومینیوم نوعی ماده رسانا است که گرما و حرارت را از خود عبور می‌دهد.
  • UPVC بسیار مقاوم و بادوام است و هیچ نوع ماده شیمیایی تولید نمی‌کند. اما در فرآیند تولید آلومینیوم مواد شیمیایی استفاده می‌شود که این مواد سرطان زا و خطرناک هستند.
  • پنجره UPVC مقاومت بسیار بالایی دارد و دچار خوردگی و پوسیدگی نمی‌شود. در مقابل پنجره آلومینیومی مقاومت پایینی در برابر آلودگی و تغییرات جوی دارد و به مرور زمان دچار خوردگی و تغییر رنگ می٬شوند

تعداد کلمات مطلب: 409

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …