3 ماده در دسترس و کم هزینه برای تمیز کردن وسایل چوبی!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر وسایل چوبی شما خاک گرفته و دیگر مانند روز اول زیبا نیست، با چند ترفند ساده وسایل را مانند روز اول تمیز کنید.
تمیز کردن وسایل چوبی

استفاده از وسایل چوبی در کنار زیبایی و مزایایی که به همراه دارد، یکی از معایبی که بیشتر افراد با آن مواجه هستند، این است طرز تمیز کردن وسایل چوبی است. برای اینکه وسایل چوبی شما مانند روز اول برق بزند، راه‌های متفاوتی وجود دارد که در این مطلب از دلتامگ به آن می‌پردازیم.

چگونه وسایل چوبی را نو کنیم ؟

تمیز کردن وسایل چوبی

تمیز و براق بودن وسایل چوبی باعث می‌شود زیبایی دکوراسیون شما بیش از هر چیز دیگری به چشم آید. تمیز کردن وسایل چوبی، نیاز به دقت و انتخاب بهترین براق کننده چوب را دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. برای پیدا کردن پاک کننده سطوح چوب نیازی به صرف هزینه بالا نیست؛ چرا که بسیای از ما این مواد را در خانه داریم یا می‌توانیم از سوپرمارکت‌ها تهیه کنیم.

روش تمیز کردن وسایل چوبی

با توجه به حساسیت جنس چوب، بنابراین نمی‌توان از هر مواد پاک کننده‌ای برای آن استفاده کرد؛ بسیاری دوست دارند از محلول‌های آماده برای تمیز کردن سطوح چوبی اسفاده کننده، که در این صورت می‌توانند از فروشگاه تهیه کنند؛ اما تهیه محلول دستی علاوه بر اینکه همان کاریرد را دارد، بلکه باعث می‌شود ضرر کمتری به وسایل شما وارد شود. برای تمیز کردن سطوح چوب لازم است این مراحل را به ترتیب انجام دهید.

گردگیری قبل از تمیز کردن وسایل چوبی

قبل از استفاده از مواد مناسب برای برق انداختن وسایل چوبی، لازم است با استفاده از دستمال تمیز و جاروبرقی، گردوخاک‌های سطح چوب را پاک کنید. توجه داشته باشید که اینکار را در جهت بافت چوب انجام دهید؛ اگر درب یا کابینت چوبی را تمیز می‌کنید حتما دقت کنید که تمامی قسمت‌ها به خوبی تمیز شود.

همچنبن برای گوشه‌هایی از مبل که امکان دسترسی به آن وجود ندارد، می‌توانید از یک مسواک کهنه استفاده کنید. قبل از انتخاب مواد شوینده و استفاده از آن، بهتر است برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از خراب شدن وسایل چوبی، مواد را در گوشه‌ای از وسایل امتحان کنید.

تمیز کردن وسایل چوبی

سفیده تخم مرغ برای برق انداختن وسایل چوبی

سفیده تخم مرغ جزو آن دسته از بهترین پاک کننده سطوح چوب است که باعث افزایش عمر وسایل چوبی  نیز می‌شود. برای استفاده از این روش، باید سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید و بعد سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید. بعد از آن یک قاشق آمونیاک به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و  روی چوب بمالید ؛ در نهایت، بگذارید چند دقیقه بماند و با دستمال خشک تمیز کنید.

مطلب پیشنهادی:  جذاب‌ترین طرح‌های پوستر دیواری برای دکوراسیون منزل

تمیز کردن وسایل چوبی

استفاده از سرکه سفید برای تمیز کردن وسایل چوبی

برای پاک کردن سطوح چوب با سرکه کافی است نصف لیوان سرکه سفید را در سطل ریخته و یک لیتر آب گرم به آن اضافه کنید؛ برای اینکه بوی سرکه در محیط پخش نشود، می‌توانید مقداری اسانس دلخواه را به محلول اضافه کنید؛ اینگونه خودتان به راحتی می‌توانید اسپری تمیز کننده وسایل چوبی را در خانه تهیه کنید.  توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از سرکه سیب برای تمیز کردن وسایل چوبی استفاده نکنید؛ چرا که باعث آسیب رسیدن به آن می‌شود.

برای استفاده از این روش، پارچه‌ای را به محلول آغشته کنید یا با استفاده از اسپری محلول را روی پارچه یا سطح، اسپری کنید؛ دقت داشته باشید که قبل از تمیز کردن وسیله مورد نظر با استفاده از دستمال آغشته به محلول، ابتدا باید دستمال را به خوبی فشار دهید تا بیشتر مواد از بافت پارچه خارج شود؛ زیرا در صورت نفوذ آب به درون بافت چوب ممکن است آسیب ببیند.

تمیز کردن وسایل چوبی

روغن زیتون و لیمو

استفاده از این روغن، از روش‌های مرسوم مورد استفاده برای مبلمان چوبی است، چرا که باعث براق و درخشان شدن چوب می‌شود. برای استفاده از این روش تنها کاری که باید انجام دهید این است مقادیر مساوی از هر دو ماده را با هم مخلوط کنید و روی مبل بمالید  و بگذارید خشک شود.

پیشنهاد مطالعه: آموزش دوخت روتختی دو نفره در خانه با کمترین هزینه!

تعداد کلمات مطلب: 633

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …