پاک کردن لکه لاک از روی فرش با این دو ماده خطرناک ممنوع

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای پاک کردن لکه لاک از روی فرش توجه داشته باشید که از این دو ماده استفاده نکنید؛ چرا که باعث آسیب رسیدن به فرش می‌شود.
پاک کردن لکه لاک از روی فرش

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام لاک زدن برای خود یا فرزندتان، شیشه لاک روی فرش بریزد؛ در این صورت پاک کردن لکه لاک از روی فرش راحت نیست و باید به سرعت اقدام به تمیزی آن کنید؛ اگر لاک روی فرش خشک شود، پاک کردن آن بسیار دشوارتر است؛ اما جای نگرانی نیست در این مطلب از دلتامگ قصد داریم نحوه پاک کردن لکه ی لاک از روی فرش را به شما آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی از شر این لکه‌ها راحت شوید.

مراحل پاک کردن لاک از روی فرش

پاک کردن لکه لاک از روی فرش

در صورتی که از مواد مناسب برای پاک کردن لکه لاک از روی فرش استفاده کنید، ممکن است با نتیجه عکس مواجه شوید و فرش شما بدتر کثیف شود. برای حل این مشکل تنها کافی است مراحل زیر را به دقت انجام دهید.

برداشتن لاک از روی فرش با قاشق

برای پاک کردن لکه لاک باید به این نکته توجه داشته باشید که انداز لکه لاک با قاشق متناسب باشد. سعی کنید تمام لاک را با استفاده از قاشق بردارید و بعد از هر بار برداشتن لاک، قاشق را تمیز کنید و مجدد این کار را انجام دهید.

پاک کردن لکه لاک از روی فرش

تمیز کردن باقی‌مانده لکه لاک با پارچه

بعد از پاک کردن لکه لاک با قاشق برای از بین بردن باقی‌مانده لکه باید با استفاده از دستمال حوله‌ای یا پارچه نخی تمیز، به صورت ضربه‌ای روی لکه بزنید و از سابیدن لکه خودداری کنید. بعد از هر ضربه، از قسمت تمیز پارچه استفاده کنید تا لکه پخش نشود و به همین شکل به ضربه‌زدن ادامه دهید تا دیگر هیچ رنگی جذب پارچه نشود.

استفاده از یک تمیز کننده موثر برای پاک کردن لکه لاک از روی فرش

بسیاری از ما بر این باور اشتباهیم که با استفاده از استون می‌توانیم لکه لاک را از روی فرش پاک کنیم؛ اما توجه داشته باشید که استفاده از استون و وایتکس برای پاک کردن لکه لاک می‌تواند باعث شود فرش بسیار آسیب ببیند. برای پاك كردن لكه ي لاك از روي فرش می‌توانید از مواد زیر استفاده کنید. قبل از استفاده از این مواد توجه داشته باشید که حتما روی قسمت کوچکی از فرش آن را امتحان کنید و اگر آسیبی به آن نرسید، می‌توانید از آن تمیزکننده برای پاک کردن لکه لاک استفاده کنید.

  • الکل مالشی
  • اسپری مو
  • آب‌اکسیژنه (فقط برای فرش‌هایی که رنگ روشن دارند)
  • شیشه پاک‌کن
مطلب پیشنهادی:  تبدیل شوفاژ به کنسول تنها با 6 حرکت ساده!

نحوه تمیز کردن لکه لاک با استفاده از مواد شوینده

برای پاک کردن فرش با این مواد شوینده در ابتدا یک ظرف تمیز را از آب پر کنید و بعد چند قطره مایع لباسشویی را به آن اضافه کنید؛ سپس یک اسفنج تمیز را به محلول آغشته کنید و قسمت مورد نظر را با آن تمیز کنید. در نهایت توجه داشته باشید با استفاده از یک اسفنج دیگر و آب، مواد شوینده را به طور کامل از فرش پاک کنید و تا جایی که ممکن است قسمت خیس شده فرش را با پنکه یا سشوار خشک کنید.

پاک کردن لکه لاک از روی فرش

لکه خشک شده لاک را چگونه از روی فرش پاک کنیم؟

با استفاده از چاقو تا آنجا که ممکن است لاک را از روی فرش پاک کنید؛ اما توجه داشته باشید که به فرش آسیب نرسد؛ بعد از هر بار تراشیدن لکه‌های لاک، آن قسمت از فرش را با جاقو تمیز کنید و مجدد شروع به کار کنید.

تعداد کلمات مطلب: 549

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …