با این ترفند به راحتی کابینت‌های قدیمی خود را رنگ‌آمیزی کنید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر بودجه کافی برای تعویض کابینت‌های قدیمی خود ندارید، با رعایت چند نکته به راحتی می‌توانید کابینت‌ها را رنگ کنید و ظاهری نو به آشپزخانه ببخشید.
رنگ کردن کابینت ام دی اف

مهم‌ترین وسیله‌ای که بیش از هر چیز دیگری در آشپزخانه به چشم می‌آید و دکوراسیون خانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، کابینت‌های آشپزخانه است؛ اما با توجه به اینکه تعویض کابینت‌ها نیاز به هزینه بالایی دارد، بسیاری از انجام آن منصرف می‌شوند. اگر کابینت‌های خانه شما ام دی اف است در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا به شما نحوه رنگ کردن کابینت ام دی اف را توضیح دهیم. با این روش می‌توانید با کمترین هزینه کابینت‌های جدید داشته باشید.

نکات مهم قبل از رنگ کردن کابینت ام دی اف

رنگ کردن کابینت ام دی اف

در صورتی که از رنگ کابینت‌های ام دی اف خود خسته شده‌اید و نصمیم به تغییر رنگ کابینت ام دی اف با روکش را دارید، لازم است به چند نکته توجه داشته باشید. اگر سطح کابینت‌ها صاف است، در این صورت تنها به رنگ آمیزی نیاز دارد؛ اما اگر سطح کابینت‌ها پوست پوست شده است در صورتی که این پوسیدگی عمیق نباشد می‌توانید با استفاده از یک سمباده سطح کابینت را صاف کنید. در غیر این صورت باید تعداد کابینت‌هایی که پوست پوست شده‌اند را تعویض کنید.

مراحل رنگ کردن کابینت ام دی اف

بعد از آنکه کابینت‌ها را بررسی کردید و مطمئن شدید که پوسیده نیستند، در این مرحله باید تمام دستگیره و اتصالات کابینت‌ها را باز کنید. برای رنگ آمیزی محیطی را انتخاب کنید که مشکلی برای دیگر قسمت‌های خانه ایجاد نشود. د مرحله بعد یک لباس مخصوص رنگ‌آمیزی تهیه کنید و محیطی که قرار است رنگ آمیزی کابینت را آنجا انجام دهید به خوبی تمیز کنید تا هیچ گرد و غباری در محیط نباشد. در نهایت مراحل زیر را با دقت انجام دهید.

سنباده زدن قبل از رنگ کردن کابینت ام دی اف

برای رنگ‌آمیزی یک دست کابینت‌ها در ابتدا تمام سطح آن را سنباده بکشید؛ اینگونه بدون هیچ مشکلی رنگ به صورت یکنواخت روی کابینت می‌نشیند. برای سنباده زدن دقت داشته باشید که باید چند سنباده مستطیلی را آماده کنید و بعد از گوشه‌های کابینت شروع به سنباده زدن کنید.

رنگ کردن کابینت ام دی اف

انتخاب بهترین نوع رنگ برای کابینت ام دی اف

بعد از آماده‌سازی کابینت‌ها برای رنگ مهم‌ترین مرحله هنگام رنگ کردن کابینت ام دی اف ، انتخاب رنگ مناسب است که این امر تا حدودی به بودجه شما نیز بستگی دارد. برای اینکه دست شما هنگام انتخاب رنگ باز باشد به شما پیشنهاد می‌کنیم که از رنگ‌های مدرن استفاده کنید؛ چرا که از تنوع رنگی بالایی برخوردار هستند. برای اینکه دکوراسیون خانه شما زیبایی خود را از دست ندهد توجه داشته باشید که رنگ کابینت باید با وسایل آشپزخانه هماهنگ باشد. بهترین نوع رنگ‌ها برای کابینت عبارتند از:

رنگ گچ 

اگر جزو افراد مبتدی در رنگ‌آمیزی هستید این نوع رنگ برای کابینت بسیار مناسب است چرا که کار با آن بسیار راحت است؛ تنها باید  قبل از استفاده کمی باید کابینت‌ها را سنباده بزنید و بعد با یک قلم مو رنگ را روی کابینت پخش کنید.
رنگ کردن کابینت ام دی اف

اسپری رنگ مخصوص ام دی اف

اسپری‌ها گسترده‌ایی از رنگ‌ها را شامل می‌شوند و شما می‌توانید از انواع مات، براق و .. آن استفاده کنید. برای استفاده از این رنگ شما نیازی به قلم مو ندارید ولی به فضایی گسترده با محفظه تهویه نیاز دارید؛ چرا که هنگام رنگ‌آمیزی، رنگ‌ها به اطراف پخش می‌شوند.
رنگ کردن کابینت ام دی اف

رنگ آکریلیک برای رنگ کردن کردن کابینت ام دی اف

 امروزه برای مجموعه وسیعی از وسایل از رنگ‌های آکریلیک استفاده می‌شود؛ چرا که در دسته رنگ‌های مدرن به شمار می‌آید. برای رنگ‌آمیزی این نوع رنگ، شما نیاز به یک غلتک رنگ دارید و برای استفاده از این نوع قلم باید ابتدا کاملا آن را تمیز کنید و سپس با رنگ آغشته نمایید و بعد بر روی کابینت قرار دهید.

مطلب پیشنهادی:  پرورش گیاه کالاتیا، گیاهی که دعا می‌گوید!

تعداد کلمات مطلب: 595

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

معماری خانه طباطبایی‌ها، شاهکاری از هنر و مهندسی ایرانی

خانه طباطبایی‌ها در کاشان، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین نمونه‌های معماری سنتی ایرانی است …