7 ترفند کاربردی برای چیدمان داخل یخچال و فریزر!

1
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هر یخچالی به تمیزکاری اساسی و خوب و البته بعد از آن، مرتب سازی نیاز دارد تا بهتر کار کند و دسترسی شما به موادغذایی راحت‌تر شود؛ برای آگاهی از این ترفند با ما همراه باشید.
چیدمان داخل یخچال

امروزه با افزایش تکنولوژی و تولید یخچال‌های متنوع، نحوه چیدمان داخل یخچال اهمیت دو چندان پیدا کرده است؛ چرا که چیدمان باید به گونه‌ای باشد علاوه بر دسترس بودن مواد غذایی، ایمنی آن‌ نیز حفظ شود. رعایت این موارد باعث می‌شود که آشپزی شما سریع‌تر و آسان‌تر پیش رود. روش‌های مختلفی برای چیدمان یخچال فریزر وجود دارد که در این مطلب از دلتامگ به آن اشاره می‌کنیم.

 نکات مهم قبل از چیدمان یخچال

همه یخچال‌ها از نقاط سرد و گرم تشکیل شده‌اند که دمای آن‌ها بین  33 تا 38 درجه فارنهایت (0.5 تا 3 درجه سانتیگراد) متغیر است. به عبارت دیگر پایین‌ترین قسمت یخچال هوای خنک و سنگین‌تری نسبت به سایر نقاط دارد؛ طبقه وسط گرم‌ترین نقطه یخچال و قفسه‌های بالایی به دلیل اینکه به کندانسور نزدیک هستند، سردترین نقطه را دارند. در نتیجه هنگام چیدمان مواد غذایی باید به این نکات توجه داشت. برای مثال بهتر است در قسمت‌های میانی و پایینی یخچال تخم مرغ‌ها، چاشنی‌ها، میوه‌ها و سبزیجات را قرار دهید. نکته بعدی که رعایت آن بسیار مهم است این است که قرار دادن بیش از حد مواد غذایی درون یخچال باعث می‌شود جریان هوا به خوبی در آن گردش نداشته باشد و مواد غذایی به خوبی خنک نشوند.

چیدمان داخل یخچال

نحوه چیدمان داخل یخچال آشپزخانه

برای چیدمان داخل یخچال ساید بای ساید، بهترین روش چیدمان فریزر و یخچال باید به شکل زیر انجام گیرد.

قراردادن مواد فاسد شدنی در قسمت میانی یخچال

مواد غذای مانند سیب، انواع توت و یا تخم‌مرغ‌ها به دلیل اینکه امکان دارد در پشت قفسه یا درپوش پنهان شوند، بهتر است از ظرف‌های تقسیم شونده استفاده کرده و این مواد را در قسمت میانی قرار دهید تا در معرض دید شما قرار داشته باشند.

چیدمان داخل یخچال

قرار دادن میوه ها و سبزیجات در ظرف‌های جدا 

با توجه به اینکه میوه‌ها بعد از گذشت مدت زمانی از خود گاز تولید می‌کنند، قرار دادن آن‌ها در کنار سبزیجات می‌تواند باعث خراب شدن آن‌ها شود؛ بنابراین بهتر است میوه‌ها و سبزیجات را در ظرف‌های جدا قرار دهید.

قرار دادن گوشت و ماهی در قفسه پایین فریزر

بهترین روش چیدمان فریزر این است که برای جلوگیری از نشت آب از بسته‌های گوشت و ماهی، یک آستر به قفسه‌ها و کشوها اضافه کنید تا پاکسازی راحت‌تر انجام شود. از سوی دیگر دمای برای نگهداری گوشت و ماهی باید بیشتر از مواد غذایی دیگر باشد، بنابراین بهتر است آن‌ها را در قسمت پایینی فریزر قرار دهید که دمای آن بالاتر از سایر نقاط است.

مطلب پیشنهادی:  با کاشت سبزه درختی، هفت سینی متفاوت و شیک داشته باشید

چیدمان داخل یخچال

برای چیدمان داخل یخچال بطری‌ها را روی هم قرار دهید

از آنجا که بطری‌ها و شیشه‌ها فضای زیادی را در یخچال اشغال می‌کنند، بهتر است از فضاهای نگهدارنده مخصوص بطری استفاده کنید و بطری‌ها را روی هم دیگر قرار دهید تا نظم یخچال حفظ شود.

نحوه چیدمان درب یخچال

همانطور که گفتیم درب یخچال گرم‌ترین نقطه در یخچال به شمار می‌آید، بهتر است موادی مانند مربا، سس، آب‌میوه و خامه صبحانه را در این قسمت نگهداری کنیم. به عبارت دیگر این قسمت از یخچال برای هر نوع مواد غذایی که دارای سطح بالای سرکه، نمک یا شکر باشد، انتخاب خوبی است.

هنگام چیدمان داخل یخچال غدا را به ظروف کوچک‌تر انتقال دهید

یکی از مواردی که باعث می‌‍شود چیدمان داخل یخچال نا مرتب به نظر برسد، نگهداری مواد غذایی اضافه درون یخچال است. در این روش بهتر است از پلاستیک‌های استاندارد استفاده کرده و مواد غذایی اضافه را درون آن نگهداری کنیم و در یخچال بچینیم.

چیدمان داخل یخچال

از دستمال حوله‌ای برای کشوها استفاده کنید

برای مرتب کردن یخچال و تمیز ماندن آن، بهتر است در قسمت‌های پایینی و کشوها از حوله‌های کاغذی یا در صورتی که در دسترس نیست از روزنامه استفاده کنید. در این روش کافی است قبل از قرار دادن میوه‌ها و سبزیجات، یک لایه حوله کاغذی در پایین کشوها قرار دهید؛ چرا که حوله‌های کاغذی مانع ریختن اضافه‌های سبزیجات و برگ‌ها و پوست آن‌ها در کشو می‌شوند و به راحتی هم تعویض می شوند.

پیشنهاد مطالعه: برای داشتن زیباترین سبزه‌ در عید به این نکات توجه کنید

تعداد کلمات مطلب: 650

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. ناشناس

    14 اسفند 1401 در 8:59 ب.ظ

    هی دیگه در یخچال رو که باز میکنیم چیزی جز باد خنک قسمتمون نمی‌شه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…