هنگام شستن فرش و موکت در خانه به این نکات توجه کنید!

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نکته قابل توجه برای شستشوی صحیح فرش در منزل این است که باید اصول شستشو رعایت شود؛ برای آگاهی از این نکات تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
شستن فرش در خانه

با نزدیک شدن به عید نوروز همه خانم‌های خانه‌دار ایرانی به فکر خانه تکانی عید و مهیا کردن خانه برای سال جدید هستند. یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های خانم‌ها شستشوی فرش و موکت است. اگر قصد شستن فرش در خانه را دارید، برای به دست آمدن بهترین نتیجه و ایجاد کمترین آسیب به فرش و موکت لازم است یک‌سری نکات را رعایت کنید. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا نکات لازم را درباره نحوه شستن فرش ماشینی در خانه برای شما شرح دهیم.

بهترین راه شستن فرش در خانه

مهم‌ترین سوالی که هنگام شستن فرش و موکت ذهن افراد را درگیر می‌کند، این است که شستن فرش در خانه بهتر است یا قالی شویی؟ روش‌های متعددی برای شستشوی فرش وجود دارد، اما بهترین روش برای شستن فرش‌ها سپردن آن‌ها به قالی‌شویی است. با این روش شما می‌توانید تایم بیشتری را به تمیزی قسمت‌های مختلف خانه اختصاص دهید.

شستن فرش در خانه

نحوه شستن فرش در خانه

اگر تمایلی ندارید که فرش‌های خود را به قالی‌شویی بسپارید یا اینکه نمی‌خواهید هزینه زیادی بپردازید، بهتر است برای شستن فرش و موکت در منزل یک سری نکات را در نظر داشته باشید. در ادامه مهم‌ترین نکات طریقه شستن قالی در خانه را برای شما شرح می‌دهیم.

انتخاب فضای مناسب

برای شستن مناسب فرش لازم است فضای کافی در اختیار داشته باشید، در نتیجه اگر فضای مناسبی دارید و ابعاد فرشتان کوچک است با رعایت مصرف بهینه آب می‌توانید آن را در خانه بشویید؛ در صورتی فرش شما بیشتر از 6 متر است، تابع فرهنگ آپارتمان نشینی باشید و شستن آن را به قالیشویی بسپارید.

شستن فرش در خانه

پاک کردن گردو غبار

برای به دست آمدن نتیجه بهتر لازم است قبل از شستشوی فرش، گرد و غبار آن را با تکاندن فرش یا با کشیدن جارو از بین ببرید؛ اما مواظب باشید حین این کار تاروپود فرش شما دچار آسیب نشود.

مطلب پیشنهادی:  پاک کردن انواع لکه مبل در خانه با کمترین هزینه

جنس فرش را بشناسید

مهم‌ترین نکته‌ای که باید حین شستن فرش رعایت کنید، این است که اطمینان یابید که فرش شما رنگ نمی‌دهد؛ برای اینکار روی سطح فرش یک پارچه یا دستمال سفید مرطوب بکشید، اگر پارچه مرطوب رنگ گرفت فرش را خودتان نشویید و شستشوی آن را به افراد ماهر بسپارید.

شستن فرش در خانه

انتخاب بهترین شوینده برای شستن فرش در خانه

توجه داشته باشید که از مواد شوینده قلیایی در شستشوی فرش استفاده نکنید. بهترین ماده برای شستشوی فرش استفاده از پودر شستشوی دستی مانند شامپو فرش، پودر صابون و مایع ظرفشویی است. بعد از شستشو نیز برای اینکه لکه آب درون فرش جمع نشود لازم است آن را روی یک سطح شیب‌دار قرار دهید، و بعد از آنکه مقداری آب داخل فرش خارج شد آن را از پشت و در فضای آزاد به دور از نور آفتاب پهن کنید.

شستن فرش در خانه

برای جلوگیری از به وجود آمدن لکه زرد روی فرش به این نکان توجه کنید

  •  فرشتان را در نور آفتاب قرار ندهید و آویزان نکنید زیرا این کارها سبب آسیب به بافت فرش می‌شود.
  • برای خشک کردن فرش از وسایل گرم کننده و حرارتی استفاده نکنید.
  • در حال پهن کردن فرش روی ریشه فرش آب نگیرید؛ زیرا این کار سبب زرد شدن ریشه‌های فرش می‌شود.
  • پس از خشک شدن فرش آن را با یک برس به آرامی برس بزنید تا طرح‌ها جای خود قرار گیرند.
  • برای شستشوی فرش درجه حرارت آب باید متوسط باشد و از آب ولرم استفاده نمایید.

پیشنهاد مطالعه: 4 نکته مهم که باید قبل از خرید اجاق گاز صفحه‌ای بدانید

تعداد کلمات مطلب: 556

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…