5 روش ساده برای از بین بردن بوی نم فرش!

0
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای از بین بردن بوی نم فرش نیازی نیست که مجدد آن را بشویید، تنها با استفاده از چند مواد در دسترس به راحتی این مشکل را در خانه برطرف کنید.
از بین بردن بوی نم فرش

ممکن است بارها با این صحنه مواجه شده باشیم که بعد از شست‌و‌شوی فرش و پهن کردن آن در خانه بوی نم را احساس کرده‌ایم. شرایط آب‌و‌هوایی، خیس شدن فرش در اثر ریختن آب، باعث ایجاد کپک و قارچ در بین تار و پود فرش می‌شود و این بوی بد را تولید می‌کند. در چنین مواقعی بسیاری از افراد نمی‌دانند که برای از بین بردن بوی نم فرش چه باید کرد؟ ما در این مطلب از دلتامگ قصد داریم راهکارهای خانگی را برای شما شرح دهید که با استفاده از آن بتوانید به راحتی بوی نم قالی را از بین ببرید.

روش از بین بردن بوی نم فرش

همانطور که گفتیم از دلایل بوی نم فرش، تجمع آب در بین تار و پود آن است که ممکن است به دلیل شست‌و‌شوی نامناسب، خیس ماندن فرش در طولانی مدت باشد. ایجاد بوی بد فرش، می‌تواند هوای خانه را نیز آلوده کند؛ بنابراین بهتر است هرچه زودتر برای رفع بوی نم فرش اقدامی کنید و یکی از مراحل زیر را به کار ببرید.

 ناحیه خیس فرش را خشک کنید

بوی کپک، نشان‌دهنده وجود رطوبت بیش‌ از حد است. در نتیجه در اولین قدم باید اقدام به خشک کردن ناحیه مرطوب کنید.

از بین بردن بوی نم فرش

فرش را جارو بزنید

بعد از خشک کردن ناحیه مرطوب بهتر است با کمک جاروبرقی کل فرش را جارو کنی تا گردو خاک‌های موجود در فرش پاک شد. بعد از انجام مراحلی ابتدایی می‌توانید یکی از موادی که در ادامه به آن اشاره می‌شود استفاده کرده و بوی بد فرش را از بین ببرید.

استفاده از مخلوط آب و سرکه برای از بین بردن بوی نم فرش

یکی از بهترین مواد برای از بین بردن بوی نم فرش بعد از شستن، استفاده از مخلوط آب و سرکه است. برای این منظور، ابتدا دو فنجان آب را با سرکه سفید مخلوط کنید و درون یک شیشه‌شوی بریزید؛ سپس مواد را بر روی قسمتی از فرش که بوی نم گرفته بپاشید؛ البته توجه داشته باشید که خیلی نباید از این محلول استفاده کنید چراکه ممکن است نتیجه عکس ببینید و رویش کپک‌ها بیشتر شود.

از بین بردن بوی نم فرش

 جوش شیرین

جوش شیرین موادی در دسترس است که در بیشتر خانه‌ها وجود دارد و از آن می‌توانید برای تمیز کردن بیشتر وسایل خانه استفاده کنید، از مهم‌ترین مزیت استفاده از جوش شیرین، خنثی کننده بوی بد است؛ در نتیجه می‌توانید برای از بین بردن بوی نم فرش استفاده کنید. در این روش مقدار کمی جوش شیرین را روی قسمتی که بوی نم گرفته، بریزید سپس با کمک فرچه آن را پخش کنید و اجازه دهید حداقل ۲۴ ساعت روی فرش بماند؛ سپس با کمک جاروبرقی آن را تمیز کنید.

مطلب پیشنهادی:  روش اصولی شستن انواع پتو در ماشین لباسشویی

از بین بردن بوی نم فرش

 شامپو فرش

یک راه موثر برای از بین بردن بوی نم فرش، استفاده از شامپو فرش است. مقدار کمی شامپو روی قسمتی که بوی نم گرفته، بریزید و اجازه دهید حداقل ۲۰ دقیقه خیس بخورد. حتی در این زمان می‌توانید از یک فرچه برای پخش کردن شامپو استفاده کنید.حالا به کمک یک دستمال مرطوب به خوبی سطح فرش را پاک کنید و سپس جارو بکشید.

از بین بردن بوی نم فرش

استفاده از مخلوط جوش شیرین و بوراکس

بوراکس پودری اسیدی است که اغلب از آن برای از بین بردن کپک و آفت استفاده می‌شود. شما می‌توانید نصف فنجان بوراکس را با یک فنجان جوش شیرین مخلوط کنید. سپس باید ۱۵ تا ۲۰ قطره اسانس به این مخلوط اضافه کنید. حالا این مخلوط را روی قسمتی که بوی نم گرفته بریزید و بگذارید حداقل یک ساعت روی فرش بماند. در نهایت جاروبرقی بکشید تا پودر به‌ صورت کامل از روی فرش پاک شود.

از بین بردن بوی نم فرش

لیمو ترش برای از بین بردن بوی نم فرش

برای از بین بردن لکه فرش و بوی نم، ابتدا یک لیموترش را از وسط نصف کنید؛ سپس آن‌ها را به مدت دو ساعت روی قسمتی از فرش که بوی بد می‌دهد قرار دهید. لیموترش می‌تواند بوی نم، باکتری و کپک‌ها را جذب کند. بعد از دو ساعت خواهید دید که بوی نم فرش کم شده یا حتی به‌ صورت کامل از بین رفته است.

پیشنهاد مطالعه: با 5 مواد در دسترس رطوبت کمد دیواری را از بین ببرید!

تعداد کلمات مطلب: 665

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…