با این ترفندها خش کابینت را از بین ببرید!

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از مزیای کابینت های گلاس ظاهر شفاف و درخشنده‌ خود است که می‌تواند نور را به طور کامل به محیط آشپزخانه انعکاس دهد. در صورتی که سطح کابینت خش‌دار شود می‌تواند این زیبایی را از بین ببرد.
تمیز کردن کابینت های گلاس

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه که چیدمان آن اهمیت بسیاری دارد، آشپزخانه است و مهم‌ترین وسیله‌ای که در چیدمان آشپزخانه بسیار به چشم می‌آید، کابینت‌ها هستند. انواع مختلفی از کابینت در بازار موجود است که مدل های گلاس آن بسیار مدرن و جدید است و ظاهر بسیار زیبایی دارد. سطح کابینت‌های های گلاس براق است که اگر به درستی از آن محافظت شود می‌تواند چیدمان آشپزخانه را بسیار منحصر به فرد کند. چنانچه روی درب کابینت شما خش افتاده و نمی‌دانید که چگونه آن را پاک کنید، با دلتامگ همراه باشید تا با نحوه تمیز کردن کابینت های گلاس آشنا شوید.

نحوه تمیز کردن کابینت های گلاس

کابینت‌های های گلاس انواع مختلفی مانند های گلاس اکلیلی، های گلاس با روکش پلیگلاس، های گلاس مات، و های گلاس براق وجود دارد که در عین زیبایی معایبی نیز دارند؛ برای مثال با گذشت زمان روکش کابینت های گلاس فرسوده می‌شود و روی آن خش می‌افتد و به دلیل اینکه براق هستند این خش‌ها به راحتی نمایان می‌شوند. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید در ادامه بهترين روش تميز كردن كابينت های گلاس را به شما معرفی می‌کنیم.

تمیز کردن کابینت های گلاس

مراحل خش‌ گیری کابینت های گلاس

اگر تمام مراحل زیر را به درستی انجام دهید، می‌تواند تا حد زیادی خط‌ و‌خش کابینت را از بین ببرید.

قدم اول تمیز کردن کابینت های گلاس پر کردن فرورفتگی‌ها

بهترین ماده تمیز کننده کابینت های گلاس، پرکننده چوب یا اپوکسی مخصوص چوب است که به راحتی فرورفتگی‌های سطح کابینت را پرُ می‌کند؛ مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که اپوکسی باید قابل سنباده زدن باشد و به سختی خشک شود. از یک چاقوی بتونه انعطاف‌پذیر برای مالیدن پرکننده روی محل خش استفاده کنید.

تمیز کردن کابینت های گلاس

قدم دوم سنباده‌کاری

دومین مرحله در تمیز کردن کابینت های گلاس براق این است که باید ذرات خشک شده اپوکسی را با استفاده از کاغذ سنباده به آرامی از بین ببرید؛ از فشار دادن سنباده روی سطح خودداری کنید؛ زیرا همین کار ممکن است عاملی برای ایجاد خش روی کابینت باشد.

مطلب پیشنهادی:  بهترین گلهای آپارتمانی با رشد بسیار سریع، مناسب برای سلیقه‌های خاص

تمیز کردن کابینت های گلاس

قدم سوم اعمال روکش

در این مرحله با توجه به جنس کابینت های گلاس باید روکش مخصوص به ان را تهیه کرده و مطابق با دستورالعمل سازنده آن عمل کنید.

تمیز کردن کابینت های گلاس

قدم چهارم پاک کردن سطح

بعد از اینکه مراحل از بین بردن خط و خش کابینت های گلاس به پایان رسید، باید سطح کابینت را با استفاده از یک پارچه تمیز و مرطوب تمیز کنید تا مواد باقی مانده روی سطح پاک شود.

تمیز کردن کابینت های گلاس

قدم پنجم استفاده از لاک برای ظاهر یکنواخت‌تر

آخرین مرحله در تمیز کردن کابینت های گلاس، کشیدن یک خط نازک لاک روی سطح خراش خورده است. در نهایت لبه‌ها را با پرکننده مناسب پر کنید؛ این کار به داشتن ظاهر طبیعی‌تر کمک می‌کند.

تمیز کردن کابینت های گلاس با استفاده از خمیردندان و سس مایونز

اگر عمق خراش کم باشد، می‌توانید از خمیردندان برای از بین بردن خش کابینت های گلاس استفاده کنید. تنها کافی است مقداری سس مایونز یا خمیر دندان روی خراش بکشید و ۴۸ ساعت آن را به حال خود بگذارید. سس مایونز حالت ورم‌کرده به سطح خراش‌خورده می‌دهد و قسمت آسیب‌دیده را می‌پوشاند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین ترفندهای چیدمان کمد برای عید نوروز!

تعداد کلمات مطلب: 521

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…