4 مدل کابینت ایده‌آل برای آشپزخانه پنجره‌دار!

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های طراحی برای هر دیزاینری، طراحی آشپزخانه پنجره‌دار است؛ چرا که می‌توان از سبک‌های متنوع و جذابی استفاده کرد اما هنگام انتخاب کابینت باید به چند نکته توجه داشت با ما همراه باشید.
کابینت آشپزخانه پنجره دار

کابینت بیشترین تاثیر را در دکوراسیون آشپزخانه بر عهده دارد؛ چرا که یکی از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون آشپزخانه به شمار می‌آید و زیبایی آشپزخانه را چند برابر می‌کند. کابینت آشپزخانه پنجره دار جذابیت بیشتری دارد و می‌توانید از ایده‌های به‌روزتری استفاده کنید. کابینت اینگونه آشپزخانه‌ها در دسته کابینت‌های مدرن قرار می‌گیرند. برای انتخاب بهترین مدل کابینت برای آشپزخانه پنجره دار، تا انتهای مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب کابینت آشپزخانه پنجره دار

برای داشتن آشپزخانه مدرن و لوکس لازم است هنگام انتخاب کابینت چند نکته اصولی را رعایت کنید مخصوصا در آشپزخانه‌هایی که پنجره قرار دارد. بیشترین سوالی که افراد هنگام انتخاب کابینت از خود می‌‎پرسند این است که کابینت آشپزخانه پنجره دار را چطور باید انتخاب کنند و چه اصولی را برای این کار باید رعایت کنند؟ در ادامه به چند نکته اصولی اشاره می‌کنیم.

 به فضای زیر پنجره توجه داشته باشید

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در انتخاب مدل کابینت آشپزخانه پنجره دار در نظر گرفته شود، این است که دقت کنید فضای زیر پنجره چقدر است؛ اگر پنجره آشپزخانه در ارتفاع پایینی قرار دارد و نمی‌توانید برای آن کابینتی انتخاب کنید، لازم است از یک طراح کمک بگیرید تا بهترین انتخاب ممکن را به شما پیشنهاد دهد.

اما اگر ارتفاع پنجره‌ها مناسب است و می‌توانید در زیر آن‌ها کابینت قرار دهید، مدل‌های مختلف کابینت را می‌توانید انتخاب کنید.

کابینت آشپزخانه پنجره دار

در نظر گرفتن تعداد پنجره‌ها

تعداد پنجره در انتخاب کابینت بسیار تاثیرگذار است.  بر اساس تعداد پنجره‌های آشپزخانه می‌توانید مدل طراحی بهتری را در نظر بگیرید و بهترین گزینه ممکن را برای کابینت آشپزخانه خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که کابینت را به گونه‌ای انتخاب کنید که پنجره پوشانده نشود. پوشاندن پنجره‌ها باعث تاریک شدن فضا می‌شود و آشپزخانه شما را دلگیر می‌کند.

انواع مدل های کابینت برای آشپزخانه پنجره دار

در صورتی که قصد دارید فضای زیر پنجره را کابینت کنید، در ادامه مدل کابینت جدید برای آشپزخانه پنجره دار را به شما معرفی می‌کنیم تا تصمیم‌گیری برای شما راحت‌تر شود.

مطلب پیشنهادی:  با چند ترفند ساده دکور خانه خود را لوکس کنید

کابینت آشپزخانه پنجره دار

سینک ظرفشویی

زیباترین نوع طراحی کابینت آشپزخانه پنجره دار، قرار دادن سینک ظرفشویی زیر پنجره است خصوصا اگر ویوی پنجره شما زیبا باشد. اینکار باعث می‌شود هنگام شستشوی ظروف حس خوبی به شما منتقل شود. هنگام انتخاب کابینت به ارتفاع توجه داشته باشید و از شیرهای فانتزی استفاده کنید تا زیبایی آشپزخانه شما دو برابر شود.

استفاده از کابینت‌های شفاف

برای داشتن آشپزخانه مدرن می‌توانید فضای زیر پنجره را با استفاده از کابینت‌های شفاف پوشش دهید و در این کابینت‌ها از ظروف تزیینی و ظروفی که خیلی به آن نیاز ندارید استفاده کنید.

کابینت آشپزخانه پنجره دار

قراردادن اجاق گاز

یکی دیگر از مدل‌هایی که می‌توانید از آن برای کابینت زیر پنجره آشپزخانه استفاده کنید، قراردادن اجاق گاز در این قسمت است. با قراردادن اجاق گاز در زیر پنجره آشپزخانه هنگام پختن غذا می‌توانید از منظره نیز لذت ببرید و آشپزی را برای خود لذت‌بخش‌تر کند. در این مدل طراحی دقت داشته باشید که هود جلوی پنجره قرار نگیرد برای اینکار لازم است از یک طراح کابینت کمک بگیرید.

کابینت آشپزخانه پنجره دار

نیمکت روی کابینت‌ها

کار دیگری که می‌توانید انجام دهید تا فضای آشپزخانه برایتان به مکانی آرامبخش تبدیل شود، این است که در قسمتی از آشپزخانه که پنجره قرار دارد، کابینتی کوتاه‌تر در نظر بگیرید و روی آن را به صورت نیمکت طراحی کنید تا بتوانید یک فضای زیبا ایجاد کنید و در طول روز برای نوشیدن چای و استراحت از آن استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: گاز رومیزی بهتر است یا اجاق گاز؟ ۶ راه برای فهمیدن آن!

تعداد کلمات مطلب: 568

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

معماری خانه بروجردی‌ها،شاهکاری از هنر و معماری ایرانی

خانه بروجردی‌ها، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین نمونه‌های معماری سنتی ایرانی است که در شهر …