رپورتاژآگهی

مهم ترین تاثیر گیاهان در دیزاین

0
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
گیاهان از نظر طرح و رنگ تنوع بالایی دارند و در این شرایط شما با انتخاب‌های گسترده‌ای همراه خواهید بود و می‌توانید متناسب با سلیقه و نیاز خود انتخاب را انجام دهید
گیاهان

گیاهان نقش مهمی در دیزاین دارند و نه تنها هوا را تمیز می کنند بلکه با زیبایی منحصر به فرد خود می توانند محیطی کاملا طبیعی و آرام را برای شما ایجاد کنند. سرزنده بودن گیاهان شادابی را به شما هدیه می‌دهد و می‌توانید با قرار دادن گل‌های آپارتمانی در محیط داخلی، دیزاین شیک و طبیعی داشته باشید. مهم‌ترین تاثیری که گیاهان در دیزاین دارند، افزودن رنگ به محیط است به همین دلیل شما شاهد یک محیط کاملا طبیعی و ارگانیک خواهد بود و می‌توانید در آن به راحتی تنفس کنید.
تاثیر دیگری که گیاهان در دیزاین دارند، تمیز کردن هوای اطراف است و با اکسیژن رسانی می‌توانند به تنفس بهتر کمک کنند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود تا افرادی که مشکلات تنفسی دارند، همیشه در محیط گلدان‌های طبیعی را نگهداری کنند. از بین بردن آلودگی‌های هوا و تمیز کردن آن باعث شده تا امروزه مردم به گیاهان و گل‌های تزئینی گرایش پیدا کنند. گیاهان برگ‌ها و گل‌هایی سبز و زرد و صورتی و بنفش و … دارند و زمانی که این رنگ‌ها به طراحی ما افزوده می‌شود محیط جلوه زیباتری پیدا می‌کند. گیاهان تا حد زیادی صداهای مضر را هم دفع می‌کنند و با این کار باعث می‌شوند تا شما محیطی آرام و دلنشین داشته باشید.

از چه نوع گیاهانی بیشتر در دکوراسیون فضای باز استفاده میشود؟

در دکوراسیون فضای باز هر نوع پوشش گیاهی قابل استفاده است و شما می توانید از گیاهان رونده هم استفاده کنید (مناسب برای طراحی روف گاردن) که سطح مورد نظر را به خوبی پوشش می دهند و فضایی کاملا طبیعی و ارگانیک را خلق می کنند. در دکوراسیون فضاهای باز شما نور طبیعی در دسترس دارید که این می تواند به رشد گیاهان کمک زیادی کند. درختچه ها و گیاهان آپارتمانی و زینتی هم در این محیط قابل استفاده هستند و نگهداری آسانی هم دارند. وقتی فضا باز باشد شما انتخاب بیشتری برای گزینش گیاهان دارید و می توانید مدل هایی که جذاب و جلوه بیشتر دارند را اولویت اول انتخاب خود قرار دهید.

کاکتوس ها هم گیاهان مقاومی هستند که در هر شرایط آب و هوایی به خوبی رشد می کنند. امکان کاشت آنها در دکوراسیون فضای باز هم وجود دارد و اگر شرایط خوبی برای رشد آنها فراهم کنید زیبایی آنها دو چندان می شود. در فضاهای باز همیشه گیاهانی انتخاب می شوند که ریشه مقاوم تری دارند و می توانند  با حشرات و آفت ها هم به خوبی مقابله کنند. درختچه های کوچک به این دکوراسیون جلوه خاصی می دهند به همین دلیل همیشه برای کاشت انتخاب می شوند. گیاهان آبدار چون رطوبت لازم را دارند می توانند در فضای باز هم به خوبی رشد کنند. گیاهان بانبو و فیکوس هم قابلیت نگهداری در دکوراسیون فضای باز را دارند.

تاثیر گیاهان در دیزاین فضای سنتی

گیاهان در دیزاین فضای سنتی تاثیر بسزایی دارند و نه تنها محیط را زیباتر و طبیعی تر می کنند بلکه در پاکیزگی هوا هم نقش پر رنگی را ایفا می کنند. در فضاهای سنتی قرار دادن گل ها و گیاهان باعث می شود تا شما در محیط احساس امنیت و آرامش بیشتری داشته باشید. گل ها سبکی کاملا سنتی و طبیعی دارند به همین دلیل به راحتی با چنین فضایی ارتباط می گیرند یک هماهنگی خاصی را ایجاد می کنند. گیاهان با رشد بالایی که دارند به خوبی آلودگی های صوتی و همچنین هوا را دفع می کنند و محیطی کاملا سالم را برای شما فراهم می سازند.

مطلب پیشنهادی:  آماده سازی حیاط برای فصل پاییز

قرار دادن گل های رنگی و زیبا در دیزاین جلوه خاصی به محیط می بخشد. با این کار روح تازه ای در محیط دمیده می شود و انسان می تواند با گیاهان زنده به راحتی ارتباط بگیرد. جذابیت گیاهان زنده از مصنوعی خیلی بیشتر است و شما می توانید در فضاهای سنتی این موضوع را به راحتی درک کنید. برای تقویت دکوراسیون های سنتی گیاهان کاملا ضروری هستند و باعث می شوند تا دیزاین کامل شود. انرژی مثبتی که گیاهان دارند باعث دور شدن امواج منفی از محیط شده و بدین ترتیب افراد در فضاهای سنتی همیشه حس بهتری دارند. گیاهان همیشه سبز در تمام فصول زیبایی منحصر به فردی دارند و می توانند آن را به محیط هم انتقال دهند.

گیاهان

نکاتی که برای نگهداری گیاهان در فضای باز باید به آن توجه کنید

برای نگهداری گیاهان در فضای باز بهترین راهکار انتخاب درست آنها است. برخی گیاهان ریشه ضعیف تری دارند و نمی توانند در فضای باز دوام بیاورند و باید همیشه در فضای داخلی ساختمان باشند. پس باید گیاهان مقاوم را انتخاب کنید که بتوانند در هر شرایط آب و هوایی سرزندگی و شادابی خود را حفظ کنند. گیاهان همیشه سبزی چون درخت کاج برای این محیط بهترین انتخاب هستند. نگهداری از این گیاهان در فضای باز کار آسانی است و شما می توانید به کمک نور طبیعی و خاک مورد نیاز و آب و هوای خوب شرایط را برای رشد این گیاهان فراهم کنید. نکته مهم در نگهداری گیاهان آبیاری به موقع آنها است که باعث می شود تا همیشه شاداب و سرزنده باشند. پس بهتر است در زمان کاشت گیاهان را متناسب با شرایط آب و هوایی انتخاب کنید.

نکته دیگر دفع افت ها و حشرات است که باعث زرد شدن برگ های گیاه می شود. برای نگهداری گیاهان در فضای باز باید آنها را هرس کنید تا شاخه های کوچک هم فرصت رشد پیدا کنند. گیاهانی که در فضای باز کاشته می شوند نیاز به خاکی مقوی دارند  پس بهتر است مدام خاک را تعویض کنید تا گیاه بتواند به خوبی رشد کند. برای نگهداری این گیاهان باید شرایط به خوبی فراهم شود تا شما بتوانید در دکوراسیون فضای بیرونی شاهد گیاهانی سبز و زیبا باشید. گیاهان همیشه سبز با نگهداری درست و به موقع می توانند در تمام فصول زیبایی محیط را تامین کنند. تنوع در این گونه های گیاهی زیاد بوده و دست شما برای انتخاب کاملا باز است.

آبگون دیزاین با بیش از 8 سال تجربه در ساخت و طراحی انواع روف گاردن و دیوار سبز با بیش از صد ها نمونه کار .

تعداد کلمات مطلب: 986

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …