آیا درباره هتل‌های کپسولی و محبوبیت‌ آن‌ها چیزی می‌دانید؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هتل‌های کپسولی، یکی از معروف‌ترین نوع اقامتگاه در کشور ژاپن به حساب می‌آیند. این اتاق‌های کرایه‌ای کوچک و منحصر به فرد را معمولاً می‌توانید در اطراف ایستگاه‌های قطار شهرهای بزرگ پیدا کنید.
اقامتگاه‌ های کپسولی

در ژاپن هتل‌های جذابی وجود دارند که اقامت در آن‌ها یک شب رویایی را بریتان رقم می‌زند. شاید تا امروز با این گونه از اقامتگاه‌ها برخورد نکرده‌باشید. اما جالب است بدانید که این نوع اقامتگاه‌های کپسولی محبوبیت بسیار زیادی در ژاپن داشته و این استقبال به اندازه ای زیاد‌بوده که در سایر کشورها نیز در حال گسترش می‌باشد. اگر علاقه‎‌مندهستید درباره اقامتگاه‌ های کپسولی بیشتر بدانید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

ویژگی اقامتگاه‌ های کپسولی

این هتل‌ها و اقامتگاه‌ها دارای اتاق‌های کوچک و ارزان قیمت کپسولی شکلی می‌باشند که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. اغلب کسانی که از این هتل‌‌ها استفاده می‌کنند، اغلب به امکانات خیلی لوکس نیازی ندارند و معمولا اقامتی یک شبه و ارزان قیمت را می‌خواهند تجربه کنند. این افراد ممکن است کسانی باشند که به قطار آخر شب نرسیده و یا ترجیح می‌دهند شب را در این هتل‌ها بگذرانند.

در سال 1972 معماری به نام “کیشوکوروکاوا” اولین کسی بود که اقامتگاه‌ های کپسولی را طراحی کرد. هدف او از ارائه چنین ایده‌ای، استفاده بهینه از حداقل فضای ممکن برای ارائه حداکثر امکانات است. اولین هتلی که به شکل کپسولی طراحی شد به نام “هتل کپسولی اوساکا” در سال 1979 در شهر اوسکای ژاپن بود.

مطلب پیشنهادی:  با این مدل چیدمان گل سرخس، دکوراسیونی رویایی داشته باشید

معماری درونی هتل‌های کپسولی

معماری درونی هتل‌های کپسولی

زمانی که وارد این  هتل‌ها می‌شوید قفسه‌هایی با کلید به شما تحویل داده می‌شود که می‌توانید وسایل شخصی خود را داخل آن‌ها قرار دهید. ابعاد این کابین‌ها به اندازه 2 متر در یک متر و بیست و پنج سانتی‌متر‌بوده و برای اقامت یک نفر در نظر گرفته‌شده است. امکانات مضاعف ارائه شده در هر یک از این کپسول‌ها بر اساس نوع آن هتل متنوع می‌باشد. درون برخی از این کپسول‌ها تلویزیون، شارژر، اینترنت، آیینه، ساعت زنگ دار، رادیو و کنترل نور، دما و تشک می‌باشد تا مهمانان بتوانند خوابی راحت را در این کپسول‌ها تجربه نمایند. امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی و حمام نیز به صورت مشترک بوده و برخی از آن‌ها دارای سونا، جکوزی و رستوران نیز می‌باشند که در این صورت از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

پیشنهاد مطالعه: در این معبد مجسمه‌ها حرف می‌زنند!

تعداد کلمات مطلب: 341

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …