نکات مهم در انتخاب پارچه مبل

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب درست پارچه مبل متناسب با شرایط خانه خود بسیار مهم است. در صورتی که پارچه مبل شما از کیفیت خوبی برخوردار باشد، تا سالیان سال مانند روز اول باقی می‌ماند.
نکات مهم در انتخاب پارچه مبل

پارچه مبلمان مهم‌ترين قسمت هر مبل است. چرا که دوام مبل تا حدودی به کیفیت پارچه آن بستگی دارد. بنابراین باید در انتخاب پارچه مبل بیشتر دقت کنیم. نقش خوب و رنگ زیبا می‌تواند جلوه خاصی به دکوراسیون خانه بدهد. پارچه مبل باتوجه به جنس و طرح آن از تنوع بالایی برخوردار است. درصورتی که می‌خواهید با نکات مهم در انتخاب پارچه مبل بیشتر آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب پارچه مبل

قبل از خرید پارچه مبل باید نوع کاربری آن را مشخص‌کرده باشیم تا بتوانیم راحت‌تر تصمیم بگیریم. پارچه مبل راحتی و پارچه مبل سلطنتی از نظر نقش و رنگ اختلاف‌های متعددی با هم دارند. به عنوان مثال مبلمان راحتی استفاده بیشتری نسبت به مبلمان کلاسیک و مبل استیل دارد به همین علت احتیاج به پارچه مقاوم تری دارد. همچنین پارچه مبل صندلی نهارخوری نسبت به مبل راحتی استفاده کمتری دارد. چرا که در طول روز تنها برای صرف غذا از آن استفاده می‌شود.

انواع پارچه مبلی و کاربرد آن

پارچه مبلی کتان

پارچه کتان معمولاً بافت شل‌تری دارد و خیلی راحت‌تر ، ظریف‌تر روی مبل قرار می‌گیرد. به این نکته توجه داشته باشید که  این مدل پارچه خیلی محکم بافته‌نمی‌شود، نخ‌های آن در مقایسه با سایر مدل‌ها قدری حساس‌تر هستند، در نتيجه به نگهداری بیشتری احتیاج خواهند داشت.

پارچه مبلی کتان

پارچه مبلی نایلونی

پارچه مبلی نایلونی مقاومت بالایی دارد و معمولاً آن را با بافت مخمل ترکیب می‌کنند. این پارچه مقاومت بالایی در برابر سایش،کشش دارد و رطوبت کمتری به خود جذب می‌کند. متاسفانه پارچه‌های نایلونی به نور مستقیم خورشید بسیار حساس هستند.

پارچه مبلی مازراتی

پارچه مبلی مازراتی نسبت به دیگر پارچه‌ها ضخیم‌‌تر و ماندگاری بالاتری دارد. پارچه مبل مازراتی بافت‌های برجسته، پستی، بلندی دارد و بعد از گذشت مدتی بر اثر نشستن بر روی آن این برآمدگی‌ها از بین می‌رود. از حیث رنگ‌بندی تنوع فراوانی در این مدل پارچه موجود است که به آسانی می توانید رنگ موردپسند خود را مناسب با طراحی دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی:  5 مبل کلاسیک شیک و خاص برای دکور منزل

پارچه مبلی مخمل از نکات مهم در انتخاب پارچه مبل

پارچه مخمل بافت محکم، سفتی دارد. این پارچه به صورت افقی بافته نمی شود و بافت آن نرم، لطیف است. پارچه مبلی مخمل از ماندگاری و استحکام بالایی برخوردار است.

رومبلی چرمی

جنس چرم یکی از نرم‌ترین و امروزی‌ترین انتخاب‌ها برای پارچه مبل است. چرم در برابر لکه مقاوم است. چرم به خاطر بافتی که دارد اصلاً چیزی به داخل آن نفود نمی‌کند و به آسانی با یک دستمال پاک می‌شود.

انتخاب رنگ و طرح پارچه مبل

انتخاب رنگ و طرح پارچه مبل از نکات مهم در انتخاب پارچه مبل

انتخاب رنگ و طرح پارچه مبل کاملاً به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد. اما برای داشتن یک دکوراسیون زیبا و اصولی لازم است با نکات مهم در انتخاب پارچه مبل بیشتر آشنا شویم. برای داشتن دکوراسیونی زیبا، باید رنگ پارچه‌ مبل با رنگ پرده‌ها یا پارکت‌ هماهنگ باشد.  درصورتی که تمام پارچه مبل شما ساده است باید با چند کوسن طرح‌دار فضای اتاق را از سادگی و بی روح بودن خارج کنید. اگر فضای نشیمن شما کوچک است، سعی کنید پارچه مبلی انتخاب کنید که طرح‌های شلوغی نداشته باشد. برای اتاق‌هایی که رفت و آمد در آن بیشتر از پارچه‌های تیره و مقاوم استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: با این وسیله خانه کوچک خود را دلبازتر کنید

تعداد کلمات مطلب: 538

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …