کابرد کناف سقف در معماری

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از کناف در بخش‌های مختلف ساختمان و به شکلهای متفاوت استفاده می‌شود که در این مطلب به آن می‌پردازیم.
کاربرد انواع کناف در ساختمان

کناف یک نمونه از سقف‌های کاذب است که از اتصالات گچی یا غیر گچی، به سقف ساخته می‌شود. از این آیتم بیش از 80 سال است که در ساخت و سازهای ساختمانی استفاده می‌شود. برای آشنایی با کاربرد انواع کناف در ساختمان، تا انتهای این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مزایای استفاده از کناف

کناف‌ها قابلیت رنگ پذیری بسیار بالایی دارند. ولی توجه داشته‌باشید که قبل از رنگ آمیزی ، حتما آن را بتونه کنید. یکی از مزایای کناف سرعت اجرای بالای آن‌ها است. مصالح استفاده‌شده در کناف تا حدود 75 درصد قابل بازیافت می‌باشند. اگر بر طبق استانداردهای تعریف‌شده و خیلی اصولی کناف را اجرا کنید، می‌تواند در کنار زیبایی خاصی که به خانه می‌بخشد عایق حرارتی مناسبی نیز باشد. در اجرای کناف نسبت به روش‌های سنتی ، نیروی انسانی کمتری لازم است. در نتیجه می‌توان در مصرف سیمان، فولاد ، آهک ، گچ و خاک صرفه جویی کرد. کناف محیط های قدیمی را به فضاهای جدید و با کاربرد‌های متفاوت تبدیل می‌کند.

کاربرد انواع کناف در ساختمان

 دیوارهای جدا کننده کناف

از دیوارهای جداکننده کناف برای تقسیم فضاهای داخلی ساختمان استفاده می‌شود. از آنجایی که این دیوارها غیر باربر هستند، در نتیجه نمی‌توانند وزن زیادی را تحمل کنند. دیوارهای جدا کننده کناف از قاب‌های فولادی سبک به شکل‌های مقاطع U شکل و C شکل در بازار وجود دارند. فضای خالی که داخل دیوار جدا کننده کناف، وجود دارد امکان استفاده از انواع عایق حرارتی و صوتی را فراهم می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  ساده‌ترین روش طرز دوخت دم کنی برای افراد مبتدی!

 دیوارهای جدا کننده کناف

 دیوارهای پوششی کناف

از دیوارهای پوششی کناف به منظور بازسازی سریع و کارآمد دیوارها در ساختمان قدیمی، پوشش دیوارهای بنایی جدید (نازک کاری) و بهسازی حرارتی و صوتی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. دیوارهای پوششی به دو نوع کناف بدون سازه و کناف با سازه تقسیم می‌شوند.

سقف کاذب کناف

سقف‌های کاذب کناف در دو نوع یکپارچه و مشبک ساخته و در بازار ارائه می‌شوند.

سقف کناف یکپارچه

سقف های کاذب یکپارچه

سقف‌های کاذب یکپارچه، سقف‌های سبکی هستند که به واسطه تولید صنعتی دارای مشخصه‌های فنی خاصی هستند که از مهم‌ترین آن‌ها مقاوم بودن در برابر زلزله است. از این نوع کناف، در ساخت سقف‌های معلق تزیینی (دکوراتیو) استفاده می‌شود.

 سقف های کاذب مشبک

سیستم سقف‌های کاذب مشبک به این شکل می‌باشد که شبکه‌ای از سازه‌های سپری، تایل‌های گچی را نگه می‌دارند. این شبکه‌ها به وسیله آویزهای قابل تنظیم به سقف اصلی متصل می‌شود. تایل‌های گچی سقفهای کاذب مشبک در این شبکه‌ها قرار می‌گیرند و ساختار اصلی سقف کاذب کناف را تشکیل می‌دهند.

پیشنهاد مطالعه: با انواع سقف کاذب آشنا شوید

تعداد کلمات مطلب: 405

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …