این کارها باعث درد در شانه‌های شما می‌شود

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
احتمالا شانه درد را تجربه کرده‌اید. علل به وجود آمدن این درد چیست؟ با شناسایی علت‌های به وجود آورنده شانه درد به احتمال زیاد می‌توانیم از بروز آن پیشگیری کنیم.
علت های به وجود آورنده درد شانه

شانه‌ها، جزو پُرتحرک‌ترین مفاصل بدن به شمار می‌روند. به طور معمول از هر چهار زن ۲۰ تا ۵۵ ساله یک نفر به شانه درد مبتلا می‌شود. بیشتر کارهایی که طی روز انجام می‌دهید، شانه‌ها را درگیر می‌کند و بر سلامت آن‌ها تاثیر می‌گذارد. در این مطلب از دلتامگ سعی کرده‌ایم تا به بررسی برخی از علت های به وجود آورنده درد شانه بپردازیم. با شناختن این عوامل و پرهیز از آن‌ها تا حد زیادی می‌توان از شانه درد جلوگیری کرد.

علت های به وجود آورنده درد شانه

احساس درد در شانه می‌تواند موقت یا دائمی باشد. افراد در هر بار احساس درد، ممکن است که با شدت‌های متفاوت آن را احساس کنند. به هر حال درد غیرعادی و طولانی در شانه می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد. در ادامه مطلب به بررسی اصلی‌ترین این علت‌ها می‌پردازیم:

تلفن همراه از شایع‌ترین علت های به وجود آورنده درد شانه

اگرهنگام استفاده از تلفن‌ همراه، تبلت یا کامپیوتر گردن خود را خم می‎کنید، سر شما بیش‌تر از ۲۵ کیلوگرم فشار بر گردنتان وارد می‌کند و این موضوع خود باعث فشار مضاعف بر شانه‌ها می‌شود. نتیجه طولانی مدت این است که شانه‌ها به جلو خم می‌شوند، عضلات حامی پشت و شانه‌ها ضعیف می‌شوند و به مرور زمان، آن‌قدر ضعیف و کشیده می‌شوند که باعث بروز درد در شانه می‎شوند.

 چرا شانه درد دارم

هورمون‌ها

هورمون استروژن (هورمونی که در بدن زنان بیشتر ترشح می‌شود) بر سنتز کلاژن اثر می‌گذارد و باعث می‌شود مفاصل زنان سست‌تر و آسیب پذیرتر باشند و دیرتر ترمیم شوند. مصرف قرص‌های ضدبارداری می‌تواند به میزان قابل توجهی ریسک آسیب رباط‌ها را کم کند.

ورزش و تمرین

معمولا به سلامت عضلات کوچک تثبیت کننده، مانند عضلات تحت کتفی که شانه‌ها را ثابت نگه می‌دارند و از چرخش شانه ها به درون جلوگیری می‌کنند. حین تمرینات ورزشی توجهی نمی‌شود و به همین خاطر این عضلات ضعیف می‌ماند. لازم است در بین تمرینات ورزشی خود به تقویت این عضلات نیز توجه کنید. به ازای هر تمرین هل دادنی، دو تمرین کشیدنی (مثلا به ازای شنا و پرس سینه، دو تمرین پارویی و بارفیکس) انجام دهید. با این روش می‌توانید عضلات مهم پشت را تقویت کرده و از نامتعادل بودن عضلاتی که می‌تواند شانه‌ها را مستعد آسیب کند، جلوگیری کنید.

مطلب پیشنهادی:  ماموریت مرموز ناسا: سفر به مریخ همراه یک دانشمند ایرانی!

در یک تحقیق علمی از چند زن شاغل که از درد شانه شکایت داشتند خواستند سه بار در هفته و مدت ۱۰ هفته، هر بار ۲۰ دقیقه تمرینات قدرتی گردن و شانه با دمبل انجام دهند. پس از این تمرینات  این افراد اذعان کردند که  درد شانه آن‌ها به میزان چشمگیری کاهش یافته و عملکردشان بهتر شده‌است.

دلتامگ

کیف دستی

اگر از عضلات شانه و گردن به خوبی مرابت نشود به سبب استفاده زیاد شکل طبیعی خود را از دست می‎دهند. اگر هر روز کیف دستی خود را در یک طرف بدنتان حمل می‌کنید، مخصوصا اگر سنگین هم باشد، فشار زیادی به تاندون عضلات شانه‌ی خود وارد می‌کنید و به آن‌ها آسیب می‌زنید. توصیه می‌کنیم کیف کوچک و سبک حمل کنید؛ اگر این امکان وجود ندارد از کیف‌هایی استفاده کنید که بندهای پهن و طبی دارند و از هر دو شانه‌ برای حمل کیف استفاده کنید. استفاده از کوله پشتی نیز پیشنهاد دیگری است که فشار را بر پشت تقسیم کرده و از آسیب به یک نقطه خاص جلوگیری می‌کند.

علت های به وجود آورنده درد شانه

پیشنهاد مطالعه: آیا زیاد نشستن باعث فشارخون می‌شود؟

تعداد کلمات مطلب: 538

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…