4 روش برای مذاکرات ملکی موفق

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا می‌دانید برای انجام معاملات ملکی حتما باید به فنون مذاکره مسلط باشید؟
مذاکره

یک مذاکره موفق برای این است که  فروشنده و خریدار بتوانند به انعقاد قرارداد ملک برسند. خریدار همیشه ترجیح می‌دهد که با قیمت پایین‌تر ملکی را معامله کند و فروشنده تمایل دارد ملک خود را به بالاترین قیمت موجود در بازار مسکن به فروش برساند.

لازم است بدانید که این مسئله در خصوص معاملات رهن و اجاره نیز صادق است. در واقع هنگام انجام مذاکرات ملکی علاوه بر خریدار و فروشنده، مشاور املاک هم حضور دارد که نقش مهمی را در پیگیری معاملات مسکن بازی می‌کند. بهتر است برای خرید ملک در تهران و شهرهای حومه با دلتا مگ همراه باشید.

مذاکره

4 روش برتر برای یک مذاکره موفق چیست؟

1-مودب باشید

در مذاکرات ملکی خریدار و فروشنده باید در کمال رعایت ادب و احترام با یکدیگر برخورد کنند. در این نشست‌ها احتمال دارد جلسه طولانی شود و مکالمه بین دو طرف معامله طولانی شود، اما همه باید با حفظ خونسردی و آرامش به مذاکره ادامه بدهند تا به نتیجه دلخواه آن نیز برسند.

2- با قاطعیت صحبت کنید

در گفت‌و‌گوهای ملکی باید به اندازه کافی قاطعیت داشته باشید، به طوری که انگار همه چیز قابل حل است. در نتیجه باید خود را برای شنیدن پاسخ منفی آماده کنید و از شنیدن پاسخ منفی نترسید. خواسته‌ها و نظرات خود را صادقانه بیان کنید. مراقب باشید منظور ما از قاطعیت، پرخاشگری نیست. زیرا پرخاشگری و عصبانیت در کلام نتیجه منفی بر مذاکرات می‌گذارد.

جالب است بدانید که مستقیم حرف زدن و بیان کردن نظرات موجب می‌شود که طرف مقابل متوجه مقصود شما بشود. بنابراین بهتر است از گفتن حرف‌های بی‌مورد که موجب آزار خریدار و فروشنده می‌شود، پرهیز کنید.

مذاکره

3-آغازکننده بحث نباشید

با توجه به اینکه در آخر نظر شما مهم و مورد توجه است، اجازه بدهید که طرفین معامله پیشنهادات خود را بیان کنند. زیرا با این کار متوجه خواهید شد که طرفین چه می‌خواهند.

مطلب پیشنهادی:  با نوشابه خانه خود را تمیز کنید

در این صورت شما می‌توانید پیشنهاد خود را هوشمندانه به اطلاع آنها برسانید. باید بدانید که اولین حرف در مذاکره می‌تواند تاثیر‌گذار بر نتیجه معامله باشد.

درواقع شما می‌توانید از پیش مسیر مذاکره را مشخص کنید و پیش بروید. به طور مثال احتمال دارد قیمت پیشنهادی از شرایطی که برای انجام پذیرفتن معامله در نظر داشتید، مبلغ بهتری باشد و نیازی به بیش از حد حرف زدن برای متقاعد کردن دیگری نباشد.

مذاکره

4-شنونده خوبی باشید

یکی از نکات اصلی و مهم در مذاکره رعایت قانون 10/90 است. به زبانی ساده شما باید در مذاکرات بین طرفین معامله یک شنونده خوب باشید. در واقع نسبت حرف زدن شما باید 10 باشد و طرفین معامله بیشترین زمان بحث را داشته باشند.

لازم است بدانید که بین حرف دیگران پریدن، عجله کردن، بدون فکر نظر دادن، روند مذاکرات را از مسیر اصلی منحرف می‌کند و در آخر نمی‌توانید به خواسته خود برسید.

نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد اهمیت فنون کلامی و بیانی در مذاکرات به اندازه‌ای است که ممکن است، یک معامله را به سرانجام برساند و یا طرفین را از انجام معامله منصرف کند. بنابراین بهتر است مشاوران املاک به کلام خود دقت بیشتری کنند.

مطالعه بیشتر:چگونه فن بیان بر سخنرانی تاثیر می‌گذارد؟

تعداد کلمات مطلب: 504

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…