مصوبه حق مسکن کارگران به کارفرمایان ابلاغ شد؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
علی اصلانی، عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار در خصوص افزایش حق مسکن کارگران از چانه‌زنی برسر مقدار مبلغ آن در شورای عالی کار خبر داد.
حق مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، علی اصلانی عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار پیرامون افزایش حق مسکن کارگران از به نتیجه رسیدن این مصوبه در هیات وزیران خبر داد. وی همچنین بر ابلاغ آن از طریق وزارت کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد.

این مقام مسئول از اینکه کارگران می‌توانند همزمان با دریافت حقوق ماهیانه حق مسکن خود را دریافت کنند، ابراز امیدواری کرد. زیرا کارگران برای پرداخت اجاره خانه خود نیاز شدید به کمک هزینه مسکن کارگری دارند. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون حق مسکن کارگران تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

حق مسکن

چرا  ابلاغ رسمی حق مسکن ۶۵۰ هزار تومان اهمیت دارد؟

علی اصلانی درباره کمک هزینه مسکن کارگران بر ابلاغ رسمی حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی که بر طبق مصوبه قانونی شورای عالی کار است، تاکید نمود. وی ابلاغ رسمی مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران را لازمه اجرایی شدن آن دانست.

این مقام آگاه ضمن اشاره به کم بودن کمک هزینه مسکن از نیاز شدید کارگران به همین ملبغ ناچیز خبر داد. زیرا به کمک این مبلغ می‌توانند در بخشی از مخارج زندگی خود صرفه‌جویی کنند.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار ادامه داد:« مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران مثل مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان به سرانجام می‌رسد و به زودی ابلاغ می‌شود. بنابراین باید فرایند قانونی آن برای ابلاغ طی شود که انتظار داریم این هفته به نتیجه برسد و از شهریورماه به اجرا درآید.»

مطلب پیشنهادی:  ترمیم گسل تورم مسکن؛ اولین مقصد رالی مسکن تهران

حق مسکن

حق مسکن بخش مهمی از مزد کارگران است

گفتنی است که اصلانی، کمک هزینه مسکن را بخش مهمی از دستمزد کارگران می‌داند که در شورای عالی کار در خصوص مقدار مبلغ آن چانه‌زنی‌های زیادی انجام شده است.

وی درباره اجرای مصوبه کمک هزینه مسکن از سوی کارفرمایان و توقف آن به دلیل ابطال مصوبه توسط مجلس نیز تاکید کرد:« متاسفانه این مساله بسیاری از کارگران را آزار داده است. بخشی از بنگاه‌ها هنوز بخشنامه جدید کمک هزینه مسکن را اجرا نکرده‌اند، ولی برخی کارفرمایان مبلغ مصوب را به کارگران پرداخته‌اند.

در حال حاضر با توقف پرداخت و ابطال آن دچار مشکل شدند، چون کارخانه‌ای که فرضا ۲۰ هزار نیرو دارد و مصوبه جدید را اجرا کرده است، مالیاتش به مشکل برمی‌خورد.

بنابراین باید مجددا توسط حسابرسان تامین اجتماعی مورد حسابرسی قرار گیرد. با توجه به اینکه اعداد و ارقام و احکام آن اصلاح شود تا بتوانند مابه‌التفاوت مبلغ را به کارگران پرداخت کنند.»

مطالعه بیشتر: چرا بخشنامه حق مسکن کارگران باطل شد؟

تعداد کلمات مطلب: 395

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …