واگذاری ساخت واحدهای نهضت ملی به بنیاد مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در طرح نهضت ملی مسکن، واحدهای آموزشی، تجاری، فرهنگی و مذهبی نیز با سرمایه گذاری مشترک شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود. ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای این پروژه لازم است که ۴۰ درصد آن سهم شهرداری تهران و ۶۰ درصد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
بنیاد مسکن

به گزارش دلتامگ به نقل از ایرنا، اکبر نیکزاد در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت 3000 واحد مسکن با همکاری شهرداری تهران، اظهار کرد: در حال حاضر 180 هزار واحد مسکن روستایی و 100 هزار واحد مسکن شهری در قالب قانون جهش تولید توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست ساخت است. امید است با این طرح شاهد افزایش ساختمان‌های نوساز و کاهش تنش در خرید آپارتمان در تهران باشیم.

بنیاد مسکن، همت ویژه‌ای برای طرح هادی روستایی دارد. تمام روستاهایی که بیشتر از 20 خانوار دارند شامل این طرح شده‌اند. اقدامات بنیاد مسکن در این خصوص شامل بازسازی و نوسازی واحدهای آسیب دیده در جریان سیل و زلزله می‌باشد. به گونه‌ای که تاکنون عملیات بازسازی در 6 منطقه از استان‌های سیل زده و 9 منطقه از استان‌های زلزله زده آغاز شده است.

ادامه روند بازسازی و نوسازی شامل استان تهران نیز می‌شود. در خصوص جزئیات این طرح، با شهرداری تهران برای ساخت 10 هزار واحد به توافق رسیده‌اند. تاکنون عملیات اجرائی ساخت 3000 واحد آغاز شده است.

بنیاد مسکن

مقاله مرتبط:

«آپارتمان‌های ۲۰ سال ساخت؛ چند؟»

روند ساخت این واحدها در تهران قرار بود به گونه‌ای باشد که تا پایان خرداد امسال 7000 واحد ساخته شود که به دلیل مشکلات پیش رو این امر تحقق نیافت و تنها موفق به ساخت 3000 واحد شدیم. سعی بر آن شد تا در کمترین زمان ممکن برای استفاده راحت عموم خط ۴ مترو تهران در کنار ۳ هزار واحد مسکونی که سال گذشته عملیات اجرای آن کلنگ‌زنی شد به‌زودی به بهره‌برداری برسد. از دیگر فعالیت بنیاد مسکن در تهران، توسعه حرم عبدالعظیم و بازسازی بافت پیرامون آن است.

مطلب پیشنهادی:  بازار مسکن؛ توقفگاه سرمایه

نیکزاد خاطرنشان شد: امیدواریم با محول شدن طرح ملی مسکن به این بنیاد، در زمان مقرر شده واحدها تکمیل و آماده بهره‌برداری باشند.

نتیجه‌گیری: با محول شدن طرح نهضت ملی روند ساخت و ساز افزایش یافته است. بطوری که  اکنون عملیات احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری آغاز شده است.

پیشنهاد مطالعه:

«خبر خوش واگذاری تسهیلات ودیعه مسکن»

تعداد کلمات مطلب: 322

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …