بلاتکلیفی سامانه املاک و اسکان

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سامانه املاک و اسکان موجب ترغیب مالکان به اجاره واحدهای مسکونی در بازار مسکن می‌شود.
سامانه املاک و اسکان

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایرنا، سامانه املاک و اسکان در دولت دوازدهم طبق قانون باید در سال 1394 افتتاح می‌شد. لازم به ذکر است که این سامانه در حال حاضر هنوز تکمیل نشده است. قرار بود این سامانه برای کنترل بازار اجاره به بهره‌برداری برسد. گفتنی است که همین امر بیانگر قصور و عدم تعهد دولت پیشین به شمار می‌رود. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون سامانه املاک و اسکان تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

سامانه املاک و اسکان

هدف از راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان

مقرر شده بود که سامانه املاک و اسکان بر طبق قوانین مالیات بر خانه‌های خالی از سال 1394 به بهره‌برداری برسد. زیرا مسئولان در نظر داشتند تا از این طریق بازار مسکن کشور را ساماندهی کنند. بنابراین داشتن اطلاعات از میزان واحدهای مسکونی کشور، تخمین سن خانه‌ها و میزان فرسودگی آنها، سهم مستاجران در کشور، تشخیص تعداد خانه‌های فاقد مستاجر و…. جزو اصلی‌ترین نتایج افتتاح این سامانه محسوب می‌شود.

وزارت راه و شهرسازی بر طبق این قانون، وظیفه تکمیل سامانه املاک و اسکان را بر عهده گرفت. در حالی که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم، تا پایان دوره فعالیت خود در سال 1397 هیچ‌گونه اقدامی جهت راه‌اندازی این سامانه و اجرای وظیفه قانونی خود نکرد.

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون سامانه املاک و اسکان هستید، مطلب« عواقب عدم ثبت‌نام در سامانه املاک» را در دلتا مگ بخوانید.

مطلب پیشنهادی:  مبلغ اقساط وام ودیعه مسکن+ جدول

سامانه املاک و اسکان

علت اعمال مالیات بر خانه‌های خالی

آخوندی به منظور موجه نشان دادن کوتاهی خود، وظیفه بهره‌برداری و راه‌اندازی این سامانه را بر دوش ارگان‌های دیگر همچون سازمان امور مالیاتی و …. نهاد. در صورتی که قانون وظیفه راه‌اندازی این سامانه را بر عهده وزارت راه و شهر‌سازی قرار داده بود.

در واقع کوتاهی کردن آخوندی پیرامون افتتاح این سامانه در شرایطی انجام گرفت که برنامه بلند مدت مجلس از به تصویب رساندن این قانون و ایجاد این سامانه به منظور شناسایی تعداد خانه‌های خالی و تشویق مالکان آنها به عرضه این واحدها به بازار اجاره مسکن صورت گرفته بود.

جالب است بدانید که این قانون با اعمال مالیات بر خانه‌های خالی تصمیم داشت تا غایت مالکان برای خریداری ملک را به منظور دست‌یابی به سود‌های فراوان نابود سازد.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب «اخذ کد رهگیری رایگان از دفاتر املاک » را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 388

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «بلاتکلیفی سامانه املاک و اسکان» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …