اخذ کد رهگیری رایگان از دفاتر املاک

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران پیرامون اخذ کد رهگیری، دریافت هر گونه مبلغ جهت ارائه کد رهگیری را به منزله ارتکاب جرم دانست.
نابسامانی بازار مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران از رایگانی دریافت کد رهگیری برای خرید و فروش واحدهای مسکونی خبر داد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون دریافت کدرهگیری تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران پیرامون معاملات ملکی از تدوین هر گونه قراردادی از جمله رهن یا اجاره و خریداری مسکن با اخذ کد‌رهگیری، خبر داد.

حسام عقبایی پیرامون استمرار تخلفات برخی متصدیان دفاتر معاملات ملکی در حوزه صادر نکردن کد رهگیری از عدم دریافت وجه توسط بنگاه‌های معاملاتی به منظور ارائه کد رهگیری را مهم ارزیابی کرد. وی همچنین بر رایگان بودن دریافت کد‌ رهگیری جهت خرید و فروش تاکید نمود. لازم به ذکر است که متصدیان دفاتر معاملات ملکی، تنها می‌توانند حق‌العمل تدوین و عقد قولنامه یا مبایعه‌نامه را دریافت کنند.

کد رهگیری

تاکید بر رایگانی دریافت کد رهگیری

عقبایی تاکید کرد:” در خصوص دریافت کد‌ رهگیری اگر مبلغی از سوی طرفین معامله دریافت شود، همین امر بر خلاف موازین قانونی به شمار می‌رود. حتی اگر طرفین معامله نخواهند که کد رهگیری اخذ و در قرارداد ثبت شود. در نتیجه مشاوران املاک موظف هستند کدرهگیری را بگیرند و صادر کنند.”

این مقام آگاه ضمن اشاره به عدم شباهت دفاتر املاک به نانوایی‌ها که می‌توانند نان را با کنجد یا بی کنجد تحویل مشتری دهند، از الزام ارائه کد‌ رهگیری به هنگام تنظیم هر گونه قرارداد اعم از اجاره یا رهن حتی خرید و فروش مسکن ابراز امیدواری کرد. وی مجددا بر اخذ کد‌ رهگیری تاکید نمود و عدم دریافت آن را هم‌تراز با انجام تخلف دانست.

مطلب پیشنهادی:  صد سال خانه به دوشی!

کد رهگیری

عواقب دریافت وجه از مستاجران

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد”: با مشاوران املاک دارای پروانه کسب در صورت عدم صدور کد رهگیری بر اساس ماده ۲۸ نظام صنفی برخورد می‌شود. پس از آن نیز دفاتر آنها پلمب می گردد. نهایتا در صورت ادامه تخلف تا ابطال پروانه پیگیری می‌شود.”

در پایان حسام عقبایی درباره تنظیم قرارداد از مستاجران و موجران خواست تا به هنگام مراجعه به بنگاه‌های معاملاتی برای تدوین قرارداد‌های اجاره، فروش و هبه، حتما به دریافت رایگان کد‌ رهگیری توجه کافی داشته باشند.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب « اخذ حق‌ کمیسیون طبق نرخ‌نامه مصوب » را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 376

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …