محله شوش تهران کجاست؟

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محله شوش در مجاورت دو دروازه غار و دروازه شاه عبدالعظیم قرار دارد. این محله را هم اکنون به دلیل واردات لوازم بلوری به عنوان بازار بلور تهران می‌شناسند.
محله شوش

محله شوش در منطقه 15 شهرداری تهران واقع شده است. این محله یکی از محلات قدیمی تهران به شمار می‌رود، همچنین در گذشته مجاور دروازه غار و دروازه شاه عبدالعظیم قرار گرفته بود. این محله را به دلیل واردات لوازم بلور و چینی و در کل لوازم آشپزخانه، به عنوان بازار بلور تهران می‌شناسند. برای آشنایی بیشتر با این محله تا پایان این گزارش با دلتا مگ همراه باشید.

خرید آپارتمان در محله شوش

این محله از سمت شمال به خیابان شوش و خیابان نیلی، از سمت غرب به میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام، خیابان ری و خیابان صاحب جمع از سمت جنوب به خیابان هفده شهریور، خیابان رضاخانی و بلوار رجب‌نیا منتهی می‌شود. همچنین این محله در مجاورت محلاتی همچون باغ آذری، محله مولوی، محله کوثر، محله طیب، محله مظاهری و محله بیسیم قرار گرفته است.

محله شوش

قیمت خرید آپارتمان در محله شوش

این محله از محلات قدیمی منطقه 15 شهرداری تهران به شمار می‌رود. این محله را نیز به عنوان اولین مرکز فروش بلور در تهران می‌شناسند. همچنین میدان شوش از قدیمی‌ترین میدان‌های تره‌بار در تهران محسوب می‌شده است. میانگین قیمت خرید آپارتمان در شوش نسبت به سایر مناطق پایین است. در این محله تهران خیابان‌های مهمی همچون خیابان تاجیک، خیابان رضاخانی، خیابان کوه گچی، خیابان هفده شهریور و خیابان فدائیان اسلام قرار دارد.

مطلب پیشنهادی:  ارزان ترین خانه های نیاوران کجاست؟ با کمترین بودجه در نیاوران اعیان‌نشین خانه‌دار شوید!

نقشه محله شوش

در تصویر زیر، نقشه محله شوش و دسترسی های آن را می توانید مشاهده کنید.

راه‌های دسترسی به این محله

این محله از نظر حمل و نقل بهترین موقعیت دسترسی را دارد، زیرا در آن ایستگاه مترو شوش موجب تردد راحت و آسان ساکنین این محله شده است.  همچنین برخورداری از ایستگاه اتوبوس و تاکسی موجب شده که این محله از شلوغ‌ترین و پر رفت‌وآمد‌ترین محلات تهران به شمار برود. لازم است بدانید نزدیک‌ترین بزرگراه به این محله، بزرگراه بعثت است که به خیابان هفده شهریور متصل شده است.

محله شوش

امکانات محله شوش

این محله به دلیل نزدیک بودن به خطوط ریلی بین شهری و برخورداری از امکانات تفریحی، آموزشی و ورزشی همچون بوستان بعثت، استخر بعثت، استادیوم کارگران، مدرسع دخترانه معصومیه اسلامی، مدرسه پسرانه شهید فیاض، پایانه اتوبوسرانی برون شهری جنوب موجبات آرامش و امنیت خاطر ساکنین این محله را فراهم کرده است.

مطالعه بیشتر:« کارگرجنوبی، خیابانی با بافتی اداری»

تعداد کلمات مطلب: 368

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. […] بیشتر: برای آشنایی بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب «شوش، بورس بلور‌فروشان تهران» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله تختی تهران کجاست؟

یکی از ویژگی‌های مهم محله تختی این است که در محدوده طرح‌ ترافیک زوج و فرد قرار ندارد. علاو…