رشد قیمت مسکن در ترکیه دو برابر ایران!

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه می‌گوید خانه در ترکیه دو برابر ایران رشد قیمت داشته و این موضوع چه در خرید و فروش و چه در اجاره خود را نشان داده است.
قیمت خانه در ترکیه

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، جلال ابراهیمی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته قیمت‌ خرید و فروش خانه در ترکیه افزایشی شده است، عنوان کرد: دولت ترکیه در سال‌های گذشته حمایت‌های متنوعی را از بازار مسکن در دستور کار قرار داده که یکی از اصلی‌ترین حمایت‌ها در این حوزه اعطای وام‌های بلندمدت با سود پایین به خصوص برای کارمندان دولت است.

وی در ادامه به نظارت شدید و سخت‌گیرانه‌ای دولت ترکیه بر ساخت‌وسازها اشاره کرده و افزود: در کنار آن دولت ترکیه به پیمانکاران ساختمانی وام‌های متعدد می‌دهد که موجب رونق در ساخت‌وسازها در این حوزه شده است.

خرید خانه ترکیه

تمرکز ترکیه بر ساخت واحدهای کم متراژ

ابراهیمی با بیان این مطلب که در ترکیه بیشترین تمرکز بر ساخت واحدهای مسکونی با متراژ کم است، خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود مسکنی که در شهرهای بزرگ وجود دارد، این موضوع برای دولت اهمیت بسیاری دارد.

رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه با بیان اینکه قیمت مسکن در ترکیه افزایشی شدید را تجربه کرده، بیان کرد: برای مقایسه می‌توان این‌طور گفت که خانه در ترکیه دو برابر ایران رشد قیمت داشته و این موضوع چه در خریدوفروش و چه در اجاره خود را نشان داده است.

مطلب پیشنهادی:  چند ترفند برای روشنایی بیشتر خانه‌های کوچک

او ادامه داد: همین موضوع دولت را بر آن داشته تا برنامه‌های حمایتی را در دستور کار قرار دهد. در ترکیه هیچ خانه و طرحی به شکل نیمه‌کاره رها نمی‌شود و از انبوه‌سازان حمایت‌های ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

وی به سهم محدود خارجی‌ها از بازار مسکن ترکیه اشاره کرد و گفت: مجموع خانه‌هایی که از سوی ایرانی‌ها، عراقی‌ها، آلمانی‌ها، انگلیسی‌ها، سوری‌ها و شهروندان سایر کشورها خریداری شده حتی پنج درصد خانه‌های ترکیه نیز به شمار نمی‌رود، به این ترتیب این تلقی که ورود خارجی‌ها باعث افزایش قیمت خانه در ترکیه شده درست نیست و عوامل داخلی در آن تأثیر داشته است.

مطالعه بیشتر: مطلب «ویژگی و امکانات جنت آباد مرکزی برای خرید خانه» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 311

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. […] مطالعه بیشتر: رشد قیمت مسکن در ترکیه دو برابر ایران […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …