وضعیت بازار ملک در ترکیه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پس از ایرانی‌ها و عراقی‌ها، روس‌ها سومین خریداران بزرگ املاک ترکیه هستند. طبق آمار رسمی، تنها در بهمن‌ماه، روس‌ها 509 واحد مسکونی در ترکیه خریده‌اند.
املاک ترکیه

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرآنلاین، طبق آمار رسمی، روس‌ها جزو خریداران بزرگ املاک ترکیه به شمار می‌روند، به طوری که تنها در بهمن‌ماه، روس‌ها 509 واحد مسکونی در ترکیه خریده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تقریباً دو برابر شده است و اوکراینی‌ها نیز در این ماه 111 واحد مسکونی در ترکیه خریده‌اند.

اما گفته می‌شود که تعداد جست‌وجوهای روس‌ها در ماه مارس و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از دو برابر شده است، در حالی که جستجوهای اوکراینی‌ها 30 درصد افزایش یافته است.

بر اساس قوانین ترکیه، روس‌هایی که ملکی به ارزش 250 هزار دلار خریداری کنند و حداقل سه سال آن را نگه دارند، حق دریافت پاسپورت ترکیه را دارند. افت ارزش لیر ترکیه نیز برای خریداران جذاب است.

خریداران بزرگ املاک ترکیه

در حال حاضر حدود 30000 روس و 9000 اوکراینی در آنتالیا زندگی می‌کنند که بیشتر آنها در منطقه کنیالتی و ماناوگات هستند. بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که در پاسخ به افزایش تقاضا، چندین وب‌سایت املاک و مستغلات، اکنون املاک خود را مستقیماً برای خریداران روسی تبلیغ می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  معاملات مسکن در ماه‌های پایانی سال جان گرفت

افزایش قیمت مسکن یک موهبت برای ترکیه است که قرار است در نتیجه تهاجم روسیه به اوکراین، درآمد گردشگری خود را از دست بدهد. گردشگری حدود 3.8 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد و در این بین بیش از یک چهارم کل بازدیدکنندگان در سال گذشته از روسیه و اوکراین بودند؛ 4.7 میلیون نفر از روسیه و 2.1 میلیون نفر از اوکراین.

رابرت موگیلنیکی، محقق ارشد مقیم موسسه کشورهای عربی خلیج‌فارس در واشنگتن، به عرب نیوز گفت:” ترکیه کاملاً در معرض شوک‌های اقتصادی ناشی از حمله روسیه به اوکراین است.”

او گفت: بنابراین یک تقویت کوتاه‌مدت به بازار املاک و مستغلات می‌تواند به کاهش ضربه اقتصادی کمک کند.

مطالعه بیشتر: مطلب «خانه‌های مسکن ملی، متری چند تمام می‌شود؟» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 305

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …