ساخت 130 هزار خانه در بافت فرسوده تهران

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در راستای تفاهم‌نامه‌ همکاری که بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران به امضا رسید، ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده تهران احداث خواهد شد.
بافت های فرسوده تهران

به گزارش دلتا مگ به نقل از ساختمان آنلاین، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در مراسم تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران برای ساخت مسکن در بافت های فرسوده تهران عنوان کرد که در حال حاضر زمین برای بارگذاری یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی آماده شده است.

وی گفته است که این ظرفیت بزودی به دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور می‌رسد.

قاسمی اظهار داشت: به زودی طرح ساخت ۱۰ تا ۱۵هزار واحد مسکونی در استان‌های کشور آغاز می‌شود. اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه به مردم خواهد شد.

آنطور که وزیر راه و شهرسازی می‌گوید، حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده قرار گرفته است که نیاز به نوسازی دارد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ساخت سالی ۱۵۰هزار واحد مسکونی شروع می‌شود.

مسکن در بافت های فرسوده

وزیر راه و شهرسازی گفت: در اجرای این طرح دولت منابع و امکانات را در اختیار سازندگان قرار می‌دهد.

قاسمی به روند کند احیای بافت فرسوده در تهران اشاره کرد و گفت: ساخت واحدهای مسکونی در تهران این کمبودها را جبران کرده است. در همین راستا شاهد کاهش نرخ اجاره‌بهای مسکن در پایتخت خواهیم بود.

مطلب پیشنهادی:  کنترل اجاره بها با شکست مواجه شد!

وی در ادامه به اعطای ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات به ازای هر واحد مسکونی به سازندگان اشاره کرد. او افزود: همچنین ودیعه ۶۰ میلیون تومانی برای ساخت واحدهای فرسوده در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قانون جهش مسکن تحول بزرگی را در تولید مسکن در پایتخت ایجاد می‌کند، بیان کرد: تمام ظرفیت‌های وزارت راه و شهرسازی در خدمت مردم تهران است تا یک جهش بزرگ در بهبود وضعیت بافت‌های فرسوده شهر ایجاد شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «ایرانیان همچنان پیشتاز خرید ملک در ترکیه» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 284

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …