عقب‌ماندگی ۱۰ ساله تهران در تولید مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حمیدرضا صارمی گفت: براساس تفاهم‌نامه میان شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، هفته آینده کلنگ احداث چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به زمین زده می‌شود.
ساخت سالانه

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرآنلاین، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرد: با اجرای طرح ساخت سالانه بیش از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران، سالانه حدود ۶۰۰ هزار نفر از اقشار متوسط و پایین جامعه، خانه‌دار می‌شوند.

صارمی افزود: این تفاهم‌نامه بر مبنای قانون جهش مسکن که مهرماه امسال توسط دولت ابلاغ شد و بخشی از سیاست‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران است، امضا شد که بر اساس آن، هفته آینده کلنگ احداث چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به زمین زده می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر تهران یک عقب‌ماندگی ۱۰ ساله در تولید مسکن دارد، ادامه داد: سال ۹۰ در شهر تهران سالانه تقریبا ۲۹ هزار پروانه ساختمانی صادر می‌شد اما به مرور زمان کاهش یافته و امسال به ۵ هزار پروانه در سال رسیده و این در حالی است که تهران سالانه به حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکونی نیاز دارد.

صارمی تصریح کرد: شهرداری تهران برای جبران این عقب‌‍ماندگی در تفاهم با نهادهای دولتی، عمومی، خصوصی، نیمه خصوصی و … سالانه ۱۸۰ هزار واحد مسکونی را در شهر تهران احداث کند که در همین راستا تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌نامه‌های متعددی به امضا خواهد رساند.

واگذاری مسکن به زوج‌های جوان

واگذاری مسکن به زوج‌های جوان

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: شهرداری تهران بر اساس تبصره ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها که سال‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود، ملزم به تامین مسکن برای دهک‌های پایین جامعه است.

مطلب پیشنهادی:  خرید و فروش مسکن در ایام محرم کاهش یافت

صارمی گفت: بخشی از این خانه‌ها که طبق تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و نهادهای مختلف اجرایی می‌شود، در جنوب شهر تهران از جمله مناطق ۱۸، ۹، ۲۱ و ۴ و بخش دیگر نیز در زمین‌های ذخیره نوسازی شهر تهران واقع در منطقه۲۲ خواهد بود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: اکنون اقدامات لازم برای ساخت سالانه حداقل ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران آغاز شده که با ساخت ۳۰ درصد آن، شاهد مشارکت مردم و تاثیر آن بر بازار مسکن و اجاره خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱، سال مهمی در حوزه نوسازی بافت فرسوده است، گفت: قرار است برای نوسازی بافت فرسوده به ازای هر واحد مسکونی ۴۵۰ میلیون تومان وام با سود پایین و حدود ۶۰ میلیون تومان ودیعه مسکن واگذار شود که امیدواریم بتوانیم این مبلغ را به ۱۲۰ میلیون تومان برسانیم که یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در تامین مسکن است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «دولت هیچ واحد مسکونی را نمی‌سازد» را در دلتا مگ بخوایند.

تعداد کلمات مطلب: 392

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …