نگاهی به وضعیت بازار اجاره مسکن در مناطق جنوبی تهران

0
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شرایط فعلی بازار اجاره مسکن در مناطق جنوبی شهر تهران به وضعیتی دشوار برای مستاجران این مناطق تبدیل شده است.
جلسه سامان‌دهی بازار اجاره مسکن روز گذشته به ریاست معاون اول
 به گزارش دلتا مگ به نقل از اخبار مسکن، وضعیت بازار اجاره مسکن در مناطق جنوبی تهران نشان می‌دهد، مناطق ۹ تا ۲۰ به عنوان مناطق جنوبی شهر تهران، مقصد خرید و اجاره مسکن بخش قابل‌توجهی از متقاضیان مسکن پایتخت است.

تحقیقات میدانی از کمبود فایل اجاره در بازار مسکن مناطق جنوبی حکایت دارد. ضمن آن که سطح اجاره‌‌‌بهای پیشنهادی در این مناطق عموما در سطحی فراتر از توان مستاجرها قرار گرفته است.

مشخصات فایل‌‌‌های عرضه شده به بازار مسکن مناطق جنوبی شهر تهران نشان می‌دهد، هم‌‌‌اکنون مبلغ رهن هر متر مربع واحدهای مسکونی عرضه شده به بازار اجاره در این مناطق، بین دو میلیون و ۵۰۰ ‌هزار تومان تا چهار‌ میلیون تومان در نوسان است.

این میزان بسته به محله‌‌‌ و منطقه‌‌‌ای که واحد اجاره‌‌‌ای در آن واقع شده است مانند سن بنا، امکانات واحد و سایر مشخصات مرتبط، متفاوت است.

بازار اجاره مسکن در مناطق جنوبی تهران

موارد محدودی از فایل‌‌‌های معرفی شده به بازار اجاره مناطق جنوبی نیز با شرایط اجاره‌‌‌بهای کمتر یا بیشتر از بازه اعلام شده، به متقاضیان عرضه شده‌‌‌ است. عمده واحدهایی که مبلغ رهن کامل هر متر مربع از آنها کمتر از 2.5 میلیون تومان است، واحدهایی هستند که یا در محلات جنوبی‌‌‌تر و ضعیف‌‌‌تر شهر واقع شده‌‌‌اند، یا عمربنای بالایی دارند یا فاقد امکانات رفاهی همچون آسانسور، انباری و پارکینگ هستند.

مطلب پیشنهادی:  کاهش ۱۶ درصدی قیمت مسکن

همچنین در برخی از مناطق جنوبی که نسبت به سایر محلات جنوب شهر تهران مرغوب‌‌‌تر هستند، مواردی یافت می‌شود که رهن هر متر مربع واحد مسکونی در آنها بالاتر از ۴‌ میلیون تومان است.

عمده این واحدها، واحدهای مسکونی کم‌‌‌سن و سال یا نوساز هستند که در محلات مرغوب‌‌‌تر جنوب تهران قرار داشته و از عمده امکانات یا تمام امکانات واحدهای مسکونی (انباری، پارکینگ وآسانسور) برخوردار هستند.

مطالعه بیشتر: مطلب «عدم واکنش بازار مسکن به توافق برجام» را در دلتا مگ بخوانید

تعداد کلمات مطلب: 294

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …