تغییر محاسبه عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مکانی ملک

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
معاون شهرسازی شهرداری تهران گفت: بررسی‌هایی در خصوص تعیین نرخ عوارض ساختمانی براساس ارزش املاک صورت گرفته است و سعی کردیم با توجه به شرایط اقتصادی این عوارض افزایش چندانی نداشته باشد. به گونه‌ای که عوارض برای واحدهای مسکونی متوسط حدودا ۱۷ الی ۱۸ درصد افزایش داشته است.
محاسبه عوارض ساختمانی

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادآنلاین، لایحه شهرداری تهران در خصوص اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مکانی املاک در شهر تهران به تصویب رسید.

صارمی معاون شهرسازی شهرداری با بیان اینکه حدالمقدور باید عوارض به سمت مشوق‌های ساخت و ساز پیش رود، گفت: آمار صدور پروانه امسال نسبت به سال ۹۰ نشان می‌دهد، که به مرز یک هشتم رسیده و امسال حدود ۴۳۷۰ پرونده ساخت صادر شده و به همین دلیل تلاش می‌کنیم که عوارض کنترل شود.

وی افزود: مبلغی که شهرداری از عوارض کسب می‌کند، متوسط به هر متر مربع بین ۲۸۰ تا ۳۲۰ هزار تومان است،اما این ارقام آثار محسوسی ندارد و ما حتی نسبت به برخی کلانشهرهای دیگر همچون مشهد عوارض کمتری می‌گیریم. این در حالی است که به دلیل نوسانات فعلی نخواستیم عوارض را افزایش دهیم.

امانی در ادامه گفت: این مهمترین لایحه سالیانه شورا است که اثر مستقیمی بر روی مسکن تهران می‌گذارد و چقدر خوب بود که معاون مربوطه بیشتر توضیح می‌داد، چرا که برای اولین بار تهران را به ۵ پهنه تقسیم کردند و متناسب با شاخص‌های عدالت و میزان برخورداری عوارض تعیین شده است.

مطلب پیشنهادی:  با وام مسکن چند متر می‌توان خانه خرید؟

همچنین امامی خاطرنشان شد: هر چه به سمت جنوب تهران می‌رویم، اخذ عوارض کمتر می‌شود وحتی به گروه‌هایی معافیت از پرداخت عوارض داده شده و مردم فکر نکنند که چشم بسته و بدون مطالعه کار کردیم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «۱۱۶ پروژه در حوزه مسکن و شهرسازی افتتاح خواهد شد» در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 241

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …