کاهش چشمگیر سود وام ساخت مسکن روستایی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طبق دستور رئیس جمهور سود وام ساخت مسکن روستایی از ۱۸ درصد به ۵ درصد کاهش یافت.
وام ساخت مسکن روستایی

به گزارش دلتا مگ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به کاهش سود وام ساخت مسکن روستایی از ۱۸ درصد به ۵ درصد طبق دستور رئیس‌جمهور، گفت: تهیه طرح هادی برای ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور انجام می‌شود که اعتبار آن نسبت به سال گذشته ۳ برابر شده است.

اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور توضیح داد: برای ساخت مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان وام با سود ۵ درصد در نظر گرفته شده و این نهضت باید ادامه پیدا کند، به گونه‌ای که تا سال ۱۴۱۰ هیچ مسکن غیرمقاوم روستایی در کشور نداشته باشیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه بحث پالایش افراد ثبت‌نام شده در حال انجام است، گفت: ارتباط خوبی بین بنیاد مسکن و راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی وجود دارد.

کاهش چشمگیر سود وام ساخت مسکن روستایی

نیکزاد به موقعیت سایت ۲۷هکتاری در استان که موقعیت خوبی است، اشاره کرد و افزود: ساخت و ساز در این سایت گروه ساز است و با توجه به پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد باید عملیات اجرایی آن آغاز شود.

مطلب پیشنهادی:  اجاره نشینی در تهران چقدر بودجه می‌خواهد؟

وی در بحث عمران روستایی نیز، بیان داشت: طرح هادی جزو اولویت‌ها بوده که سال گذشته اعتبار این طرح ۳۳ میلیارد تومان بود و امسال این اعتبار به سه برابر افزایش یافته است.

نیکزاد ادامه داد: تهیه طرح هادی را برای ۴۰هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور داریم که در خراسان‌جنوبی نیز برای ۱۹۳ روستا تهیه طرح هادی انجام شده است.

اکبر نیکزاد خاطرنشان ساخت: تعداد ۱۱ هزار واحد مسکن محرومان در خراسان‌جنوبی ساخته شده و در زمینه ساخت مسکن برای خبرنگاران قول مساعد می‌دهیم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «رنج بازار اجاره از کمبود ساخت و ساز» در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 278

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …