تکنولوژی، انبوه‌سازی بازار مسکن را سرعت می‌بخشد

0
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
دبیر کمیته موسسان بورس املاک ایران گفت: ابزارهای فعلی بازار سرمایه تنها می‌تواند سالانه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی را تامین مالی کند و برای افزایش این رقم لازم است، اقداماتی همچون «استفاده از فناوری‌های به روز به منظور تسریع در ساخت پروژه‌ها» و «افزایش سود سرمایه‌گذاران» در دستور کار قرار بگیرد.
تکنولوژی انبوه سازی

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصاد آنلاین، حسن‌بان دبیر کمیته موسسان بورس املاک ایران گفت: یکی از مشکلات بازار مسکن تکنولوژی است که سرعت ساخت را پایین می‌آورد، درحالیکه در چین تکنولوژی انبوه سازی بالاست. ما تکنولوژی ساخت و مصالح با فناوری بالا داریم اما صنعتی نشده و عملیاتی نیست و در حد دانش‌بنیان است.

دبیر کمیته موسسان بورس املاک ایران گفت: باید راهکارهای تامین مالی مسکن از بازار سرمایه را به طور جامع دید. در بررسی‌های انجام شده از سرمایه‌گذارهای نهادی و حقیقی، به این نتیجه رسیدیم به جای اینکه دولت قیم باشد، می‌تواند از پول‌های سرگردان در بازار استفاده کند.

وی افزود: به علت اینکه از طریق تامین مالی در بازار سرمایه نمی‌توان بیش از ۱ میلیون متر مربع (یعنی ۱۰ هزار واحد) را پوشش داد، بانک‌ها و سایر بخش‌ها سودهای ۳۰ تا ۴۰ درصد را پیشنهاد می‌دهند.

تکنولوژی انبوه‌سازی بازار مسکن را سرعت می‌بخشد

حسن‌بان دبیر کمیته موسسان بورس املاک ایران افزود: برای تحقق اهداف نهضت ملی مسکن، این روش که تنها به وام‌دهی از سوی دولت حتی اگر بدون سود، بسنده کنیم، نشدنی است و باید به دنبال راهکارهای جدید بود.

مطلب پیشنهادی:  پیشرفت 2043 واحد مسکونی در شهر پردیس

وی با تاکید بر لزوم فراهم کردن شرایط برای نقش‌آفرینی مردم در طرح‌های بزرگ اقتصادی گفت: بخش اقتصاد، تعاونی و یا شراکتی در ایران ظرفیت بالایی دارد ولی تا به حال به آن توجهی نشده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «گرانی مسکن گریبان گیر مالک و مستاجر» در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 230

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …