ساخت مسکن ملی پیرامون حرم‌های مطهر

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شرکت بازآفرینی شهری ایران از نوسازی و ساخت مسکن حمایتی حوالی ۴ زیارتگاه خبر داد و اعلام کرد این اقدام در راستای ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان این محدوده‌ها بوده است.
شرکت بازآفرینی شهری ایران

به گزارش «مجله ملکی دلتا» به نقل از شرکت بازآفرینی شهری، محمد آئینی مدیرعامل این شرکت گفته است که این اقدام نیازمند منابع بسیاری است و در این رابطه عنوان کرد: رویکرد ما این است که صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر بیش از گذشته فعال شود، در این راستا اجرای طرح «توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار» که شامل ۲۰۲۰ محله می‌شود با همکاری دیگر سازمان‌ها و نهادهای مسئول در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به این که ۱۵ درصد از طرح نهضت ملی تولید مسکن در بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه‌نشین انجام خواهد گرفت، گفت: در شهر تهران به ازای تخریب هر واحد ویلایی فرسوده ۹.۳ واحد آپارتمانی ساخته شده است.

شرکت بازآفرینی شهری ایران

آئینی گفته است که به دنبال نوسازی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی با کمک سازندگان انبوه و خرد هستیم.

در همین رابطه نیز میلاد امینی مدیرعامل «صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر» از افزایش تسهیلات بافت‌های پیرامون حرم‌های مطهر به ۳۰۰ میلیون تومان خبر داده است.

او گفته است که در مشهد کار شناسایی زمین جهت اجرای نهضت ملی مسکن را شروع کرده‌ایم و در ۱۳ سایت، ساخت ۷۵۰ تا هزار واحد مسکونی با محوریت صندوق در دستور کار قرار گرفته است.

مطلب پیشنهادی:  نقش تعاونی‌ها در ساخت خانه ارزان قیمت

وی افزود: در شهرهای دیگر مانند قم نیز تسهیلات ساخت زمین ۴۷۰ هکتاری اطراف حرم حضرت معصومه (ع) را به ۱۴۰ میلیون تومان افزایش داده‌ایم، چندی پیش نیز تفاهمنامه‌ای بین صندوق و بانک عامل بخش مسکن منعقد شد که بر اساس آن تسهیلاتی که به بافت‌های پیرامون حرم‌های مطهر ارائه می‌شود به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

لازم به توضیح است که برای اجرای این طرح در تهران، محله هرندی به عنوان پایلوت در اولویت قرار گرفته است و بر اساس گفته مسئولان این شرکت محلات تختی، سیروس، امامزاده یحیی و پامنار منطقه ۱۲، محلات شیوا و جوادیه منطقه ۱۶، اسدی و صفا منطقه ۱۳ و محلات شوش، اتابک و مظاهری منطقه ۱۵ در دست اجراست.

مطالعه بیشتر: مطلب «محل تامین منابع ساخت مسکن ملی از کجاست؟» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 333

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …