اعطای تسهیلات مسکن عامل رونق بخش‌های مختلف اقتصاد

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
نحوه اعطای تسهیلات به صورت مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه (به صورت تدریجی) است.
اعطای تسهیلات مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، در حال حاضر برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی میزان و نحوه اعطای تسهیلات مسکن مشخص شده است.

طبق مصوبه میزان تسهیلات در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در شهر‌های بالای یک میلیون نفر ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون  تومان، در سایر شهر‌ها ۳۰۰ میلیون تومان و در روستا ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

 گفتنی است بانک‌های  عامل باید حداکثر تا ۲۰ درصد از کل مانده تسهیلات مشارکت مدنی را با تایید وزارت راه و شهرسازی و اخذ ضمانت نامه بانکی پرداخت کند.

محمود محمود زاده معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: از هفته پیش امکان پرداخت این تسهیلات به متقاضیان فراهم شده و مالکان می‌توانند مدارک را بارگذاری و بلافاصله بانک عامل هم نوع بانک را انتخاب کنند.

محمودزاده بیان کرد: اسناد مالکیت پروانه ساخت از موارد اصلی برای دریافت این تسهیلات است. تسهیلات نهضت ملی مسکن به خود مالکی واگذار می‌شود نیاز به خرید اوراق و سپرده‌گذاری ندارد و می توانند این تسهیلات را عینا برای ساخت وساز استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی:  اقساط طرح نهضت ملی مسکن متناسب با تورم است

محمود جامساز کارشناس اقتصاد مسکن گفت: با در نظر گرفتن رقم ۶ میلیون تومان برای ساخت هر متر مسکن، سرمایه بسیار هنگفتی برای ساخت این واحد‌های مسکن در نظر گرفته شده است.

جامساز یادآور شد: با اعطای تسهیلات مسکن می‌توان در جهت رونق آن قدم‌های موثری برداشت و با سرازیر شدن پول می‌توان رونق را به بازار مسکن رساند.

او بیان کرد: هم اکنون بخش مسکن به رکود عمیقی فرو رفته و علت آن نیز افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و همچنین نبود مسکن کافی برای متقاضیان است اگر این بخش از رکود خارج شود می‌توان انتظار داشت که بخش‌های مختلف اقتصادی نیز رونق بگیرند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «چرا خرید مسکن افزایش یافت؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 288

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …