عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرعامل جدید سازمان ملی زمین و مسکن در اولین روز حضور خود از عزم جدی دولت برای حل مشکل مسکن در کشور خبر داد.

به گزارش «مجله ملکی دلتا» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا فخاری مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در حالی از اراده دولت برای حل مشکل مسکن سخن گفته است که دولت سیزدهم با تاکید بر ساخت چهار میلیون واحد مسکن تا پایان دوره چهارساله خود، ماموریت و مسئولت بزرگی را برای اجرا انتخاب کرده است، ماموریتی که برای محقق شدن، به برنامه ریزی دقیق و عزمی جدی در اجرا نیاز دارد.

آنطور که دولت اعلام کرده است، معنی اجرای این طرح به این صورت نیست قرار باشد سالی یک میلیون مسکن ساخته شود و روند کار به این شکل نیست که سال اول یک میلیون واحد ساخته شود، سال دوم یک میلیون واحد و به همین صورت این روند ادامه پیدا کند.

بلکه دولت برای رسیدن به هدف تعیین شده، باید در شروع کار ساخت بیش از یک میلیون مسکن را هدفگذاری کرده و در سال اول ساخت دو میلیون واحد مسکن کلید میخورد.

وام مسکن دولتی

افتخاری می‌گوید که زمین‌های در اختیار دستگاه‌های دولتی انفال و متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و ما باید بتوانیم این دارایی ارزشمند دولت را مدیریت کنیم.

مطلب پیشنهادی:  آورده اولیه طرح جهش مسکن چقدر است؟

معاون وزیر راه و شهرسازی از راهکار و ظرفیت‌های قانون جهش تولید مسکن نظیر تغییر کاربری و توافق از طریق تهاتر اراضی به عنوان روش‌های مدیریت اراضی دولتی نام برد و افزود: ممکن است در نقاطی از کشور بتوانیم زمین‌هایی را با ارزش بالا و در ازای آن زمین‌های دیگری با کاربری‌های مرتبط با این طرح تهاتر و مدیریت کنیم.

وی به مدیران استانی توصیه کرد که برنامه ریزی برای عملکرد خود را محدود به ۴ سال عمر یک دولت نکنند و ادامه داد: مدیران نباید در پی کسب رضایت مقطعی باشند بلکه باید تصمیمات خود را بر اساس اهداف زیربنایی و بلندمدت بنا کنند.

مطالعه بیشتر: مطلب «دولت توان ساخت سالیانه تنها ۲۰ تا ۳۰ هزار واحد را دارد» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 309

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …