بازار مسکن شهر تهران در جست و جوی فایلهای زیر قیمت

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
گزارشهای میدانی نشان می‌دهد اولین گروه از سفته‌بازان مسکن، واحدهای خود را به بازار شب عید که معمولا بازه زمانی پرمعامله‌ای محسوب می‌شوند عرضه کرده‌اند.
قیمت رهن در تهران

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، با توجه به ثبات نسبی قیمتها در ۹ ماه گذشته چشم‌انداز افزایشی برای بازار دیده نمی شود. طرف تقاضا بدون توجه به نوسانات ماهیانه بازار مسکن شهر تهران در جست و جوی فایلهای زیر قیمت است.

بازار مسکن در آستانه ورود به فصل پایانی سال با افزایش تدریجی تمایل برای فروش مواجه شده است. گزارشهای میدانی نشان می‌دهد اولین گروه از سفته‌بازان مسکن، واحدهای خود را به بازار شب عید که معمولا بازه زمانی پرمعامله‌ای محسوب می‌شوند عرضه کرده‌اند.

در یک سال اخیر قیمت مسکن حدود ۴۰ درصد از تورم عمومی عقب مانده است. با اینکه متوسط قیمت هر متر خانه در شهر تهران ۳۲ میلیون تومان است، نبض معاملات در بازه قیمتی ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان می‌تپد.

اگر چه ممکن است تا انتهای سال با مقداری رونق معاملات مواجه شویم اما عرضه بیش از تقاضا در بازار مسکن شهر تهران نشان از آن دارد که معامله‌گران با دید سرمایه‌ای به مقطع کنونی نگاه نمی‌کنند.

بررسی ها نشان می‌دهد تحت تاثیر کاهش تا ۸۰ درصدی ساخت و ساز نسبت به اوایل دهه ۹۰ بازار مسکن به لحاظ حجم واحدهای نوساز با افت محسوسی مواجه شده است. در حال حاضر اغلب واحدهایی که به بازار عرضه می‌شود فاقد امکانات کافی است.

مطلب پیشنهادی:  آیا کنترل اجاره‌بها توسط دولت موفقیت‌آمیز بود؟

مطابق آمار بانک مرکزی از بازار مسکن شهر تهران در آبان ماه ۱۴۰۰ واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متر مربع از نظر سطح زیربنا و خانه‌های ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان از نظر قیمت هر متر مربع رتبه‌های اول معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

با توجه به نصف شدن هزینه خرید امتیاز تسهیلات اوراق مسکن انتظار می‌رود معاملات شهر تهران حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «۷۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شد» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 281

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …