چند راهکار ساده برای تقویت مغز و اعصاب

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید با چند راهکار ساده به تقویت مغز و اعصاب خود بپردازید و فرد موفق تری باشید، این مطلب برای شماست.
تقویت مغز و اعصاب

تقویت مغز و اعصاب با چند راهکار ساده می‌تواند زندگی شما را به حد شگفت انگیزی بهبود بخشد. مغز انسان بخشی از دستگاه عصبی مرکزی است و از قشر های مخ، ساقه  مغز و مخچه تشکیل شده است. لوب پیشانی که در قشر مخ مغز و اعصاب قرار دارد وظیفه کنترل حرکات ارادی، استدلال، احساسات و زبان را به عهده دارد. قشر پیش پیشانی وظیفه عملکرد های پیچیده را به عهده دارد. مغز به کمک مخچه اطلاعات را از مغز به سایر نورون های بدن می‌رساند و از این جهت پیام های ارادی و غیر ارادی را دریافت و بدن به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه با راهکار هایی ساده عملکرد مغز و اعصاب خود بهبود ببخشید با دلتامگ همراه باشید.

راهکار هایی ساده برای تقویت مغز و اعصاب

با انجام این چند راهکار، به سادگی به تقویت مغز و اعصاب خود بپردازید و موفقیت خود را تضمین کنید.

تمرین دادن به مغز و اعصاب

شما می‌توانید با انجام تمرینات ساده‌ی شناختی مانند حل کردن مسائل ریاضی از به ترتیب از ساده به پیچیده، درست کردن پازل ها ، به چالش کشیدن مغز و اعصاب خود با حل معما، یادگیری مهارت ها و زبان های جدید به راحتی به تقویت مغز  اعصاب خود بپردازید.

تمرینات مایندفولنس یا ذهن آگاهی

1.با تمرکز و آرامش بیشتری نفس بکشید. از تنفس دیافگرامی غافل نشوید و با دقت به دم و بازدم خود تنفس کنید.

2.در لحظه‌ی حال حضور داشته باشید و تمرکز خود با به افکار تکرار شونده‌ی بیهوده ندهید.

3.سعی کنید با هشیاری کامل به خود و اطرافتان توجه کنید.

به مقدار کافی بخوابید

به دلیل اینکه در طول شبانه روز ما همواره در حال استفاده از مغز خود هستیم، باید ساعاتی را به استراحت آن اختصاص دهید. کیفیت خواب تاثیر زیادی بر تقویت مغز و اعصاب شما دارد. اگر خواب کافی نداشته باشید سلول های مغزی شما در پردازش اطلاعات اشتباه می‌کنند. همچنین کم خوابی و استراحت نکردن مغز می‌تواند موجب بزور اختلالات بینایی و عملکرد حافظه و فراموشی شود.

غذا های مقوی بخورید

از استفاده‌ی بیش از حد شکر و قند منصنوعی پرهیز کنید. مواد غذایی که دارای امگا 3 هستند مانند ماهی، گردو و اسفناج جزو بهترین خوراکی های تقویت مغز و اعصاب به شمار می‌آیند؛  زیرا به تقوبت مغز و اعصاب شما بسیار کمک می‌کند. از ویتامینb ، مکمل منیزیوم و کربوهیدرات های پیچیده هم غافل نشوید که برای تقویت مغز و اعصاب شما عالی هستند.

مطلب پیشنهادی:  ۷ ترفند برای خنک کردن خانه بدون کولر

تقویت مغز و اعصاب

از یادگیری مهارت های جدید غافل نشوید

هر نوع مهارتی که مورد علاقیتان است را فرا بگیرید زیرا نکته این است که با تکاپو و تلاش برای یادگیری و ارتقا توانایی ها، در واقع شما در حال تقویت مغز و اعصاب خود هستید. البته مهارت هایی که همزمان چند بخش از قسمت های مغز و اعصاب شما را درگیر می‌کنند دارای اهمیت بیشتری هستند. یادگیری زبان های جدید هم بسیار کمک کننده است.

تقویت مغز و اعصاب

فعال باشید و ورزش کنید

وقتی بدن شما در حال فعایت و ورزش است، به دلیل اینکه جریان خون سریع تر به مغز شما می‌رسد و اکسیژن بیشتری برای سلول های عصبی شما تامین می‌کند. همچنین ورزش کردن باعث ترشح هورمون های مثبتی مانند دوپامین ئ سروتونین می‌شود که برای فعالیت بهینه مغز و اعصاب بسیار مفید هستند.

تقویت مغز و اعصاب

شادی و خنده را فراموش نکنید

شاید برای شما جالب باشد که خندیدن باعث تحریک قشرهایی از مغز می‌شود و باعث تقویت مغز و اعصاب شما خواهد شد.

استرس را از خود دور کنید

استرس و اضطراب تا حد بسیار زیادی باعث بزور اختلالات عملکرد مغز می‌شود . پس از تکنیک های ذهن آگاهی برای آرامش خود استفاده کنید تا عملکرد مغز شما بهبود یابد.

سخن آخر

شما می‌توانید با استفاده از این چند راهکار ساده به تقویت مغز و اعصاب خود بپردازید و در وظایف شغلی و درسی خود موفقیت بیشتری کسب کنید. از تفکر فعالانه غافل نشوید و همواره در حال تلاش برای بهبود وضعیت دهنی خود باشید زیرا ذهن پیروز، ذهنی فعال است.

تعداد کلمات مطلب: 649

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

چگونه روغن زیتون خالص را تشخیص دهیم؟

روغن زیتون خالص یکی از سالم‌ترین روغن‌های موجود در بازار است و استفاده از آن برای سلامت بد…